نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. ارديبهشت 1394 - 11:13
نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: هروقت شورای شهر به مسائل سیاسی نزدیکتر شد ما آسیب های جدی دیده ایم ودچار وقفه و حاشیه های گوناگونی شده ایم، این مهم است که شورای شهر تهران به دور از حاشیه های سیاسی باید یک کار کرد اجتماعی داشته باشد.

به گزارش آفتاب جنوب,

مرتضی طلایی نائب رئیس شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص ارزیابی خود از فعالیت های شورای شهر تهران اظهار کرد: تهران به عنوان نماد نظام جمهوری اسلامی و پایتخت کشور، باید شورایی با اهمیت ملی و اهمیت جهانی داشته باشد.

وی با اشاره به انتظاری که از شورای شهر تهران وجود دارد تاکید کرد: انتظاری که از شورای شهر تهران وجود دارد متفاوت تر از انتظاری است که از دیگر شوراها وجود دارد، اگر این عوامل را به عنوان یک شاخص قرار دهیم می بینیم  فاصله ای که در حال حاضر در آن قرار داریم با ترازی که به دنبال آن هستیم فاصله زیادی است.

وی خاطرنشان کرد: به اعتقاد من رویکرد ها  از انتخاب نخبگان و چهره های نخبه به سمت انتخاب چهره های مشهور عوض شده که این اتفاق در شورای شهر تهران  هم افتاده و باعث نگرانی است.

نائب رئیس شورای شهر تهران افزود: ما نمی توانیم بگوییم در انتخابات نباید سلیقه های شهروندان را نادیده بگیریم، اما به هر حال وقتی یک جمع دور هم می نشینند قطعا باید جایگاهشان اجتماعی باشد یعنی شورای شهر نباید مطلقا سیاسی باشد.

طلایی تصریح کرد: هروقت شورای شهر به مسائل سیاسی نزدیکتر شد ما آسیب های جدی دیده ایم ودچار وقفه و حاشیه های گوناگونی شده ایم، این مهم است که شورای شهر تهران به دور از حاشیه های سیاسی باید یک کار کرد اجتماعی داشته باشد.

وی تاکیدکرد: ما در شورای شهر شاهد هستیم که در عمل دچار حاشیه سازی های سیاسی هستیم و این نگرانی همواره وجود داشته است که این حاشیه ها چه از بیرون و چه از داخل شورای را تحت تاثیر قرار دهد.

نایب رئیس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: در یک برآوردی که اخیرا یکی از رسانه ها تهیه کرده عدد هزینه  ای که در اداره جلسات شورای شهر است عدد بسیار بالایی بوده،ما باید در مقابل هزینه ای که با پول بیت المال برای شورا خرج می شود پاسخگو باشیم. اگر بخواهیم از بین گزینه های ضعیف، عالی  و خوب یکی را برای کار کرد شورای شهر انتخاب کنیم بنده گزینه خوب را انتخاب می کنم.

طلایی همچنین در خصوص اینکه برخی از جریانها به دنبال این هستند که فضای شورای شهر را سیاسی کنند تصریح کرد: این یک واقعیتی است که وجود دارد اگر چه بسیاری از حاشیه های سیاسی که وجود داشته از داخل شورا نبوده است اما از بیرون احساس می شود که جریانهایی به دنبال سیاسی کردن شورای شهر هستند.

وی در ادامه افزود: تلاش هایی که صورت می گیرد و اقداماتی که انجام می شود نشان دهنده این است که یک عده از بیرون به دنبال حاشیه سازی های سیاسی هستند برای شورای شهر هستند.

نایب رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: این یک واقیعت تلخ است که وجود دارد اگرچه برخی دوستان خواسته یا ناخواسته خودشان را درگیر مسائل سیاسی می کنند، ولی به نظر من وقتی از بیرون برای شورای شهر حاشیه سازی می کنند راحت تر می توان مدیریت کرد تا اینکه از داخل شورا حاشیه سازی شود.

طلایی تاکید کرد:در انتخابات شورایاری ها یک فضایی به وجود امد که هنوز از آن رنج می بریم  و آن این است که حرکت در انتخابات سیاسی بوده، بنده در مورد خودم عرض کردم که یک مورد سند ارائه دهند که من به عنوان مسئول گفتار سیاسی داشته ام که هیچ کس نتوانست در این خصوص حرفی بزند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هر وقت فضای سیاسی و گفتار سیاسی بر رفتار شورای شهر تاثیر گذاشته است دچار مشکل شده ایم.

 

انتهای پیام/م/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها