نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. ارديبهشت 1394 - 19:51
گروه تروریستی داعش ، یک پل راهبردی و مهم را در غرب نینوا در شمال عراق منفجر کرد.

به گزارش آفتاب جنوب,

یک منبع محلی دراستان نینوا اعلام کرد عناصر گروه تروریستی داعش این پل راهبردی را امروز (دوشنبه) در منطقه "العیاضیه" که مناطق سنجار ، ربیعه و زمار (50 کیلومتری غرب نینوا ) را به هم متصل می کند، منفجر کردند.

شبکه عراقی سومریه نیوز به نقل از این منبع خاطرنشان کرد که این پل به وسیله یک کامیون بمبگذاری شده منفجر شد، و درنتیجه بخش عظیمی از این پل از بین رفت.

منبع یاد شده همچنین اعلام کرد که این پل ، حلقه ارتباط مهمی میان مناطق غربی منطقه نینوا و مرکز شهر موصل به حساب می آید و از پل های استراتژیک منطقه است.

این منبع افزود که داعش درصدد جدا کردن مناطق اطراف نینوا است و همه پل های موجود در مناطق تماس با نیروهای پیشمرگه را با هدف جلوگیری از پیشروی آنان در جریان عملیات آزادسازی نینوا از سوی نیروهای عراقی مشترک ، بمب گذاری کرده است.

منبع یاد شده تصریح کرد که داعش از دو روز پیش، از ورود و خروج اهالی نینوا به خارج از این استان جلوگیری می کند؛ و ساکنان این منطقه برای سفرهای ضروری مانند درمان باید فردی را به عنوان ضامن معرفی کنند.

داعش در اقدامی برنامه ریزی شده بیشتر آثار تاریخی و دینی در شهر موصل را با بمب گذاری در آن جا تخریب کرده و بسیاری از زیرساخت های این منطقه را نیز نابود کرده است.
 

 

منبع: العالم

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها