نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. ارديبهشت 1394 - 18:57
نقشه جدید خاورمیانه در القلمون ترسیم می‌شود و کسی که این منطقه را در اختیار داشته باشد، تمام کلیدهای نقشه را در اختیار دارد، پیروزی در القلمون باب پیروزی‌های متعددی را باز می‌کند و شکست در این معرکه پیش زمینه شکست‌های دیگر خواهد بود.

به گزارش آفتاب جنوب, ارتش سوریه با همکاری رزمندگان حزب ‌الله لبنان در طی روزهای گذشته عملیات هجومی غافلگیرانه‌ای را در منطقه قلمون در مرزهای سوریه از 2 طرف آغاز کردند. نیروهای ارتش سوریه از بخش شرقی وارد عمل شدند و مقاومت اسلامی لبنان از غرب به سمت شرق حرکت کردند. به این ترتیب گروه‌های تروریستی در یک حمله گاز انبری قرار گرفته و در برابر حملات ارتش و مقاومت از هم پاشیدند.



ارتش سوریه و مقاومت لبنان عملیات نظامی در قلمون را با تسلط کامل بر بلندی‌‌های عسال الورد به مساحت 45 کیلومتر مربع آغاز کرد و یگان‌ های این نیروها در روستاهای قبع شعب الجماعة و قبع العریض و قبع الکنیسة و ارض حقل البیک مستقر شدند، ارتش و مقاومت همچنین بعد از درگیری ‌های سخت، دو بخش تپه خربه النحله مشرف به بلندی های عسال الورد و شرق بلندی های بریتال را آزاد کردند.



ناصر قندیل تحلیلگر مسائل بین‌المللی در مقاله‌ای با اشاره به آغاز عملیات نیروهای مقاومت در منطقه قلمون بر ضد گروه‌های تکفیری نوشت: نقشه جدید منطقه خاورمیانه در قلمون ترسیم می‌شود و کسی که این منطقه را در اختیار داشته باشد، تمام کلیدهای نقشه را در اختیار دارد، این موضوع فراتر از مساحت مناطق دیگر و شهرها و ارزش‌ها و اخلاق و زندگی مردم است، هر کدام از آن‌ها برای خود جایی دارد، اما پیروزی در قلمون باب پیروزی‌های متعددی را باز می‌کند و شکست در این معرکه پیش زمینه شکست‌های دیگر خواهد بود.

 

صوت/ در منطقه استراتژیک القلمون چه ‌می‌گذرد؟ 



حمله همه‌جانبه به قلمون و اهمیت استراتژیک این منطقه باعث شد تا صدای امروز "مشرق" را به اتفاقات این منطقه اختصاص بدهیم و پای صحبت‌های رضوان موسوی کارشناس مسائل سوریه بنشینیم. باصدای امروز "مشرق" همراه باشید.



محورهای سخنان کارشناس امروز

*بافت القلمون کوه و دشت است.

* ارتفاعات القلمون مشرف به مناطق سوریه و لبنان است.

* عملیات بزرگ القاعده برای تصرف مناطق تحت سیطره حزب الله

* عملیات معکوس حزب‌الله و بازپس‌گیری مناطق

* اجرای عملیات پاکسازی در دو طرف مرز

* بازتاب‌های عملیات حزب‌الله

* اهمیت راهبری و استراتژیک منطقه القلمون

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها