نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. ارديبهشت 1394 - 18:55
استقلا به تراکتورسازی 1-4 باخت تا رویای آسیایی شدنش نقش برآب شود با این حال آمار می گوید این اولین بار نبود که آبی ها 4 تای شدن را تجربه می کردند.

به گزارش آفتاب جنوب,تیم فوتبال استقلال که آخرین بار 7 سال پیش با چنین نتیجه ای در آزادی شکست خورده بود، در یکی از حساس ترین دیدارهایش در آزادی به صدرنشین باخت تا هواداران این تیم حسابی شاکی شوند.



شاگردان قلعه نویی در خانه به تراکتورسازی 4-1 باخت تا تمام نقشه هایش  برای آسیایی شدن نقش بر آب شود. آبی ها پیش از این هم در ادوار لیگ برتر سه مرتبه دیگر طعم شکست تلخ با نتیجه مشابه 4-1 را تجربه کرده بودند. 



بررسی نتایج استقلال در 14 دوره لیگ برتر فوتبال ایران نشان می دهد آبی ها به جز این بازی در مجموع 19 دیدارشان با ثبت نتایجی همراه بوده که یا با زدن 4 گل از سوی استقلالی ها خاتمه پیدا کرده و یا آبی ها طی آنها 4 مرتبه مغلوب ضربات رقبا شده اند. پرونده بازیهای 4 تایی استقلال را با هم مرور می کنیم:



استقلال 6 تایی شد!



استقلال تا پیش از دیدارش برابر تراکتورسازان در ایستگاه 29 لیگ جاری، 19 دیدار 4 تایی برگزار کرده بود و در این بازیها 13 مرتبه صاحب پیروزی‌های دلچسب شدند و البته 5 بار با شکست های سنگین زمین مسابقه را ترک کردند. به این ترتیب تراکتورسازی و تونی در ایستگاه 29 لیگ چهاردهم استقلال را در ثبت شکست های 4 گله، شش تایی کردند که این در نوع خود جالب توجه است.



قبل از بازی حیثیتی عصر یکشنبه، استقلال در لیگ های هفتم (برابر پگاه گیلان)، هشتم(برابر فجر شهید سپاسی شیراز)، یازدهم(مقابل فولاد و ملوان) و سیزدهم(برابر ملوان) شکست‌های سنگین 4 گله داشت و بازی با تراکتورسازی عاملی شد برای 6 تایی شدن تعداد شکست های این تیم با 4 گل.



منصور پورحیدری؛ 4 تایی بی شکست



به گزارش مشرق، منصور پورحیدری مدیر با تجربه این روزهای استقلال در اولین دوره لیگ برتر با سمت سرمربی آبی ها در دو ایستگاه 4 و 13 مسابقات با نتیجه مشابه 4-0 تراکتورسازی و ملوان را از پیش رو برداشت. شاید آن روزها کمتر هوادری از آبی پوشان می اندیشید که دو تیم مذکور بعدها این شکست ها را سر امیر قلعه نویی در لیگ های 13 و 14 تلافی کنند!



قلعه‌نویی؛ از هت‌تریک تا نقش اول تراژدی تراکتور



امیر قلعه نویی اولین بار در لیگ سوم با استقلال 4 گل به سایپا زد. هرچند که خودروسازان در دیدار هفته 29 دو تیم 3 گل آبی ها را پاسخ دادند. 

قلعه نویی در لیگ پنجم رکورد بازیهای 4 تایی اش را بهبود بخشید. استقلالی که با این مربی جوان آن فصل قهرمان شد، در بازی اول فصل پنجم 1-4 صبا را برد. بعد همین بلا را سر فولاد آورد و بالاخره هت تریک بردهای 1-4 ژنرال با پیروزی بر برق در هفته پایانی لیگ و برپایی جشن قهرمانی آبی ها همراه شد.

 

استقلال تا حالا چند بار 4 تایی شده است؟ +جدول

در لیگ هشتم استقلال دوباره قهرمان شد و استقلال با امیر قلعه نویی چهار دیدار 4 تایی دیگر را تجربه کرد؛ آبی ها ابتدا در ایستگاه یازدهم میزبانشان پاس همدان را 4-2 شکست دادند. نکته جالب توجه در آن بازی گلزنی مدافع فعلی آبی ها برابر این تیم بود؛ آن روز گل دوم پاس توسط حنیف عمران زاده در دقیقه 94 وارد دروازه وحید طالب لو شد.



استقلال سپس در تهران (هفته 19)، با نتیجه 4-2 پگاه را از پیش رو برداشت. آبی ها سپس در روزی که (جمعه 22 آذر87) مهدی نوری از تیم پگاه گل تساوی را به اشتباه وارد دروازه تیم خودی کرد موفق شدند انتقام 4 تایی شدنشان برابر نماینده رشت در لیگ هفتم را – با کمی تاخیر- بگیرند. 

دقیقا 6 سال و 5 ماه قبل این قربانی، کاظمی و برهانی بودند که سند پیروزی 2-4 استقلال برابر پگاه را به امضا رساندند. آبی ها که اسبشان را برای رسیدن به قهرمانی زین کرده بودند سه هفته بعد در شیراز برق را 1-4 شکست دادند. 



اما اولین شکست 4 تایی امیر قلعه نویی همراه با استقلال در ایستگاه 27 مسابقات لیگ هشتم رقم خورد. آبی ها در شرایطی که طالب لو را درون دروازه خود داشتند، مغلوب هنرنمایی مصطفی صبری، امین متوسل زاده، علی ممبینی و محمد ایرانپوریان شدند. 



ایرانپوریان همان بازیکنی است که یکشنبه همین هفته در قامت کاپیتان تراکتورسازی یک بار دیگر پیروزی1-4 برابر استقلال را بعد از 6 سال و 2 ماه و 22 روز جشن گرفت.



امیر قلعه نویی در لیگ سیزدهم با دو پیروزی و شکست مشابه 2-4 برابر فجر و ملوان به شراکتش در دیدارهای 4 تایی استقلال ادامه داد. به واقع در ایستگاه 27 لیگ سیزدهم پیروزی 2-4 ملوان با دراگان اسکوچیچ برابر استقلال مهمترین عاملی بود که ابتدا آبی‌ها را از تکرار عنوان قهرمانی باز داشت و بعد سبب شد دست قلعه و یارانش به سهمیه آسیایی نرسد.



استقلال و سرمربی پرافتخارش در لیگ جاری یک نتیجه 4 تایی عجیب هم بدست آوردند و آن تساوی 4-4 با استقلال صنعتی در اهواز بود. در ایستگاه 17 لیگ چهاردهم ماراتن اهواز 8 گل داشت که سهم امید ابراهیمی از جمع پایتخت نشینان و سیدمهدی سیدصالحی از میان جنوبی ها نصف سایرین بود.



فیروز کریمی؛ اولین شکست خورده 4 تایی



استقلال لیگ هفتم را با مرحوم ناصرحجازی استارت زد با این حال در نیم فصل دوم سکان هدایت این تیم به فیروز کریمی سپرده شد که با استقلال اهواز نتایج خوبی گرفته بود. با تمام این اوصاف  کریمی و استقلال در نیم فصل دوم نتایج خوبی نگرفتند تا آبی ها در انتهای فصل سیزدهم شوند.

 

استقلال تا حالا چند بار 4 تایی شده است؟ +جدول

در آن فصل استقلال یک بار برق شیراز را در تهران(هفته 23) 2-4 شکست داد اما در ایستگاه 27 به پگاه گیلان در پایتخت 1-4 باخت تا اولین شکست 4 تایی اش در ادوار لیگ برتر وارد کارنامه فیروز کریمی شود. در آن دیدار تک گل آبی ها را آرش برهانی به ثمر رساند.



پرویز مظلومی؛ سوبله چوبله، دوبله شد



پرویز مظلومی که به خاطر موفقیت‌هایش در داربی پایتخت از سوی هواداران استقلال لقب پرویز سوبله چوبله گرفته است، در لیگ‌های دهم و یازدهم، هم برد 4 تایی داشت و هم شکست هایی با این تعداد گل.



استقلال مظلومی در لیگ دهم ابتدا سپاهان امیرقلعه نویی را (هفته هفتم) با نتیجه 3-4 برد اما در ایستگاه 19 مسابقات 1-4 برابر فولاد زانو زد.

 

استقلال تا حالا چند بار 4 تایی شده است؟ +جدول

آبی ها در دومین فصل سرمربیگربی مظلومی این بار شکست فصل قبل خود برابر فولاد را (هفته پنجم) با ثبت پیروزی 1-4 جبران کردند با این حال در هفته نهم مسابقات 2-4 در انزلی به ملوان باختند تا پرویز خان در شکست های  4 تایی  هم مثل پیروزی هایش دوبله شود.



البته استقلال به غیر از لیگ برتر هم 6 شکست سنگین دیگر که در آن با اختلاف بیش از 3 گل مغلوب حریفان شده داشته است:



(6-0) مقابل پرسپولیس در لیگ تخت جمشید 1352



(5-2) مقابل شاهین در جام حذفی تهران در سال 1329



(4-1) مقابل شاهین در جام حذفی تهران در سال 1335



(4-1) مقابل پرسپولیس در لیگ کشور 1350



(4-1) مقابل سایپا در سوپرجام باشگاه های تهران 1371



(4-1) مقابل نوف باخور ازبکستان در جام برندگان جام آسیا 1375


 

در پایان جدول عملکرد دیدارهای 4 تایی استقلال را با مشخص شدن سهم قلعه نویی در این دیدارها می توانید ببینید:

 
 
برای مشاهده سایز اصلی روی جدول کلیک کنید
برای مشاهده سایز اصلی روی جدول کلیک کنید
 
 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها