نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. ارديبهشت 1394 - 13:45
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج با انتقاد از اظهارات رییس جمهور تاجیکستان درباره حجاب، تاکید کرد: ما پیام دوستانه ای به رئیس جمهور تاجیکستان داریم وآن اینکه ما این کار را در زمان رضاخان تجربه کرده ایم و حتی عده زیادی در مسجد گوهرشاد در این راه شهید کردند؛ ولی مردم تسلیم نشدند.

به گزارش آفتاب جنوب,

 آیت الله ناصر مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با توصیه به رییس جمهور و دولتمردان تاجیکستان اظهار داشت: در اخبار، مطالبی منتشر شد که رئیس جمهور محترم تاجیکستان مطالب تندی درباره حجاب گفته و در پی آن در کوچه و خیابان حجاب از سر زنان کشیده اند و جمعی از علمای تاجیکستان نیز علیه این اقدام قیام کرده اند.

این مرجع تقلید اظهار داشت: ما پیام دوستانه ای به رئیس جمهور تاجیکستان داریم و آن اینکه ما این کار را در زمان رضاخان تجربه کرده ایم و حتی عده زیادی در مسجد گوهرشاد در این راه شهید کردند؛ ولی مردم تسلیم نشدند و علیه رضاخان قیام کردند و حجاب اصیل را برگرداندند.

وی اظهار داشت: نصیحت دوستانه ما این است که این کار را دنبال نکنند؛ چرا که به تصریح قرآن مسلمانان پایبند به حجاب هستند و چندین آیه درباره حجاب وجود دارد و مسلمانان به واسطه حجاب در دنیا شناخته می شوند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: ما در شرایطی هستیم که باید بین ملت ها و دولت ها وحدت صمیمانه باشد؛ این مسئله باعث می شود بین دولت و ملت تاجیکستان خدای نکرده اختلاف بیافتد و در این شرایط حساس سزاوار نیست.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: بهتر است مردم را به حال خودشان بگذارند تا وظایف شرعی را درباره حجاب انجام دهند، اصل حجاب چیزی نیست که آن را بتوان انکار کرد و یا مسلمانان را از آن منصرف نمود.

وی تصریح کرد: ما روابط خوبی با این کشور و دولتمردان آن داریم؛ آنچه در این زمینه ها آزموده شده و نتیجه منفی داشته را اطلاع می دهیم و امیدواریم این پیام ما در طرز فکر آنها بی اثر نباشد.

 

منبع: رسا

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها