نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. ارديبهشت 1394 - 10:33
عکس نوبخت
حاشیه های خواندنی و دیدنی سفر دو روزه معاون رئیس جمهور به استان:
بی احترامی به خبرنگاران در سفر نوبخت به کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر
سفر دو روزه محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور به کهگیلویه وبویراحمد با حاشیه های جالب توجهی همراه بود.

به گزارش آفتاب جنوب، محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور عصر روز پنجشنبه (سوم اردیبهشت) وارد فرودگاه شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران شد.

نوبخت که برای بازدید از طرح های اقتصادی و عمرانی کهگیلویه و بویراحمد به این استان سفر کرده در فرودگاه شهر دوگنبدان مورد استقبال استاندار، نمایندگان مردم شهرستان های بویراحمد و دنا و گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار گچساران و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.

دو نماینده دیگر مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی نیز معاون رییس جمهوری را در این پرواز همراهی می کردند.

نوبخت پس از آن با حضور در بافت فرسوده شهر دوگنبدان، از نزدیک مشکلات این منطقه مسکونی را مورد ارزیابی قرار داد و سپس به یاسوج سفر کرد.

 

روز نخست

بی احترامی به خبرنگاران در فرودگاه گچساران

به گفته یک منبع آگاه جمعی از خبرنگاران گچسارانی که برای استقبال از معاون رئیس جمهور، پوشش خبری و انجام مصاحبه به فرودگاه این شهر رفته بودند از ورود آنها جلوگیری شد و مورد بی احترامی قرار گرفتند.

محمدباقر نوبخت پس از بازدید از بافت فرسوده گچساران با بالگرد چرخی بر فراز کهگلویه و بویراحمد زد و عازم یاسوج شد.

وی پنجشنبه شب(سوم اردیبهشت) در نشست شورای برنامه ریزی و اشتغال کهگیلویه وبویراحمد حاضر شد و با حضور استاندار و مجمع نمایندگان و مدیران استان مسایل و مشکلات این استان را مورد بحث و برسی قرار داد.

 

حاشیه های جالب نشست شورای برنامه ریزی استان

 

بزرگواری: شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده از تبعیض‌های ناروا رنج می‌برند

نوبخت که سفر خود را از گچساران آغاز کرده بود بدون اینکه به شهرستان کهگیلویه نیز سری بزند عازم یاسوج شد و تا این امر اعتراض حجت الاسلام بزگواری نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده را در نشست شورای برنامه ریزی به همراه داشته باشد و بزگواری ازآن به عنوان تبعیض ناروا یاد کند.

هرچند استاندار کهگیلویه وبویراحمد پس از صحبت های بزرگواری با این جمله که " با بالگرد شهر دهدشت را بازدید کردیم" تلاش کرد از بزرگواری دلجویی کند اما وی قانع نشد و در پاسخ خادمی گفت: قبول نیست.

روز دوم سفر (چهارم اردیبهشت)

دیدار با آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان

معاون رئیس جمهور صبح روز جمعه به همراه استاندار و نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی با آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت و گو کردند.

نوبخت در این دیدار از برنامه ها و راهکارهای دولت یازدهم برای شکوفایی مناطق محروم به ویژه کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و آیت الله ملک حسینی نیز برمحرومیت تاریخی استان و توجه جدی دولت به حوزه های مختلف این استان تاکید کرد.

 

 در بدو ورود نوبخت به دفتر آیت الله ملک حسینی جمعیت زیادی با در دست داشتن نامه هایی به وی مراجعه کردند تا خواسته های خود را با معاون رئیس جمهور درمیان بگذارند که نوبخت از آنها به گرمی استقبال کرد.

نوبخت پس از دیدار با آیت الله ملک حسینی آماده رفتن به پارک جنگلی یاسوج شد که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان با جمعیت زیادی از مردم کهگلویه و بویراحمد روبه رو شد که هرکدام مشکلی را مطرح می کردند.

 

محافظان نوبخت در مقابل درب ورودی ایستاده بودند و از ورود جمعیت به داخل جلوگیری می کردند که این اقدام باعث درگیری لفظی بین محافظان و مردم شد.

 

وقتی که صدای داد و فریاد یکی از مراجعانی که پشت درمانده بود و با محافظان بحث می کرد به گوش نوبخت رسید، از محافظان خود خواست تا مانع ورود جمعیت به داخل دفتر نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نشوند.

 

نوبخت دقایقی به درد دل و مطالب ارائه شده از سوی مراجعه کنندگان توجه کرد و قول مساعدت و پیگیری مشکلات را به آنها داد.

حرکت به سوی پارک جنگلی یاسوج

معاون رئیس جمهور و هیات همراه پس از دیدار با آیت الله ملک حسینی در پارک جنگلی یاسوج حضور یافتند و در جریان کم و کیف وضعیت این پارک تفریحی قرار گرفتند.

پژمان نیک اقبال معاون عمرانی استاندار کهگلیویه و بویراحمد و دکتر صالح معاون نوبخت در این آیین به بیان مطالبی درخصوص ضرورت ایجاد زیرساخت های گردشگری در پارک جنگلی یاسوج و نیاز به سرمایه گذار برای تکمیل آن پرداختند که نوبخت از معاون خود خواست تا این موضوع را پیگیری کند.

ادای احترام به شهدای گمنام

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پس از بازدید از پارک جنگلی به همراه هیات همراه در گلزار شهدای گمنام شهر یاسوج در تپه نورالشهدا حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

 

افتتاح طرح حاشیه شهرها در مرکز بهداشتی و درمانی شهید شفیعی یاسوج

نوبخت در چهارمین برنامه کاری خود در مرکز بهداشتی و درمانی شهید شفیعی شهر یاسوج حضور یافت تا طرح سلامت حاشیه شهرها را افتتاح کند.

قبل از آیین افتتاح این طرح رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پشت تریبون رفت و به بیان خدمات دولت یازدهم و اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور و کهگیلویه وبویراحمد پرداخت و از نوبخت خواست تا از وزیر بهداشت، ذرمان و آموزش پزشکی کشور تقدیر شود.

طرح سلامت حاشیه ی شهرها از جمله برنامه های زیرمجموعه ی طرح تحول نظام سلامت است که در آن در سه شهر یاسوج، گچساران و دهدشت به بیش از 165 هزار نفر، خدمات مختلف بهداشتی بصورت رایگان ارائه خواهد شد.

پس از سخنرانی چمن مجری برنامه از معاون رئیس جمهور خواست تا با حضور در جایگاه به سخنرانی بپردازد که نوبخت نیز در مورد مسائل مختلف کشور مطالبی را ارائه کرد و گفت: وعده های دولت یازدهم به مردم به طور جدی پیگیری می شود و تلاش برای تحقق آنها ادامه دارد.

بیمارستان 270 تختخوابی یاسوج مقصد بعدی نوبخت

بیمارستان 270 تختخوابی یاسوج مقصد بعدی رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور بود که وی به همراه هیات همراه از آن بازدید کرد و گفت:150 میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان تامین می شود.

 در این بازدید نامه های متعددی از سوی مردم به نوبخت داده شد تا شاید وی بتواند راهکاری برای برطرف کردن مشکلات و ایجاداشتغال به آنها ارائه کند.

 

بازدید از تالارهنری اداره کل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه وبوراحمد پنجمین برنامه کاری نوبخت

پروژه تالار هنری یاسوج که مدت ها با رکود مواجه شده این بار میزبان محمد باقر نوبخت شد تا شاید وی بتواند این طرح را که از سال 87 در این استان آغاز شده است را با تخصیص اعتبار مناسب به پایان برساند.

نوبخت در این بازدید با اشاره به اینکه دولت اهتمام ویژه ای به مسایل فرهنگی دارد گفت: با برنامه ریزی های انجام شده این طرح از سوی دولت تامین اعتبار خواهد شد.

وی بر رفع مشکل مسکن خبرنگاران، اشتغال و به ویژه بیمه خبرنگاران تاکید کرد.

درحالی که معاون رئیس جمهور به بررسی وضعیت این پروژه عمرانی می پرداخت دهبانی نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نامه ای که از قبل تهیه کرده بود را به دست معاون رئیس جمهور داد تا وی با آگاهی کامل از وضعیت خبرنگاران و اهالی فرهنگ این منطقه چاره ای برای رفع مشکلات بیندیشد.

بازدید ها همچنان ادامه دارد

کلنگ زنی  ساخت پل امام سجاد(ع) یاسوج

عملیات اجرایی پل چهارم رودخانه بشار یاسوج ششمین برنامه کاری محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور بود.

 معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد پس از توضیحاتی درمورد ساخت این پل و اطلاعات فنی آن اظهار کرد: رودخانه بشار یاسوج یکی از رودخانه های زیبای کشور است که ظرفیت ساحل سازی در حاشیه مانند رودخانه زاینده رود اصفهان را دارد.

پس از سخنرانی نیک اقبال، نوبخت معاون رئیس جمهور به همراه هیات همراه آماده کلنگ زنی شد که در این لحظه وی از حضار خواست چنانچه خانواده شهیدی در جمع حضور دارد این کار را انجام دهد که کسی حاضر نشد.

 رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور کلنگ زنی پل امام سجاد(ع) یاسوج را به تاجگردون نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت سپرد اما وی این کار را به نوبخت واگذار کرد.

درحالی که نوبخت کلنگ را به آرامی بر زمین می زد حجت الاسلام بزرگواری نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی به کنایه گفت: امیدواریم اجرای این پروژه مانند کلنگ زنی آرام و با طمئانینه آقای نوبخت نباشد که معاون رئیس جمهور با خنده پاسخ داد: آقای بزرگواری عجب ایده هایی دارد.

آخر شاهنامه خوش نیست

سفر حاشیه دار و جنجالی نوبخت به شهرستان دنا

 معاون رئیس جمهور به همراه قطاری از خودروهای هیات همراه، یاسوج را به مقصد پارک ملی حفاظت شده دنا ترک می کند اما حرف و حدیث های زیادی در مورد این سفر وجود دارد.

اهالی روستای ده برآفتاب راه را بر نوبخت بستند

اهالی روستای ده برآفتاب که از عبور خودروی حامل معاون رئیس جمهور از روستای خود باخبر شده بودند در جاده تجمع کردند که این اقدام نوبخت را مجبور به پیاده شدن از خودرو و شنیدن درد دل و مشکل آنها کرد.

 

مردم این روستا دلیل اعتراض خود را ساماندهی نشدن جاده ارتباطی این روستا، نبود علائم راهنمایی و رانندگی و روشنایی در آن دانستند.

عده ای از مردم ده برآفتاب با دردست داشتن پوستر یکی از جوانان روستا که براثر تصادف در جاده ارتباطی منطقه جان خود را از دست داده بود خواستار رسیدگی به مشکلات این روستا شدند که نوبخت از مسئولان خواست مشکل انها را در اسرع وقت برطرف کنند.

خبرنگاران پشت زنجیر ایست و بازرسی

خودروهای حامل معاون رئیس جمهور و هئات همراه  یکی پس از دیگری با سرعت بالا به طرف منطقه ملی حفاظت شده دنا در حرکت بودند تا به تابلویی که در کنار جاده روی آن نام منطقه حفاظت شده خاری دون نقش بسته بود رسیدند.

در ابتدای این جاده خاکی ماموران نیروی انتظامی از ورود برخی خودروها جلوگیری کردند و خودروی حامل خبرنگاران نیز که با مسئولان استانداری کهگیلویه و بویراحمد از قبل هماهنگ کرده بودند نیز به سختی توانست عبور کند.

 

به هر زحمتی خبرنگاران توانستند خود را به آیین استقبال از معاون رئیس جمهور که از سوی چند خانم با لباس محلی در وسط جاده پارک ملی حفاظت شده دنا انجام شد برسانند و تصاویر جالبی را ثبت کنند.

 

پس از این استقبال، مسئولان و خبرنگاران سوار بر خودروها شدند و به سمت پارک ملی دنا در حال حرکت بودند که  چند کیلومتری از محل مورد نظر خودروهای حامل خبرنگاران، اورژانس 115 و هلال احمر در یک ایست و بازرسی متوقف شدند و خودروی حامل نوبخت و هیات همراه و چند خودروی نامربوط نیز به سمت مکان مورد نظر رفتند.

 

خودروی حامل خبرنگاران استان درحالی پشت زنجیر ایست و بازرسی وسط جاده متوقف شد که خبرنگاران در طول سفر دو روزه معاون رئیس جمهور تا پاسی از شب نسبت به درج و انتشار اخبار مربوط به سفر وی می پرداختند.

اعتراض خبرنگاران به این بی حرمتی در دنا

خبرنگاران استان که از این بی حرمتی به شدت ناراحت بودند در تماس با مسئولان استانداری علت را جویا شدند که هرکدام از این مسئولان برای توجیه موضوع فرافکنی می کردند.

خبرنگاران که تصورات مختلفی را از این بی حرمتی در ذهن خود می پروراندند احتمال طبخ شکار(کل و بز) برای معاون رئیس جمهور را نیز دور از ذهن ندانستند.

  علاوه براین در ذهن برخی خبرنگاران این شائبه به وجود آمده بود که مسئولان خبرنگاران را افرادی شکم پرست قلمداد کرده اند.

 

  نیروهای اورژانس 115 و هلال احمر که از ماندن پشت زنجیرایست و بازرسی به شدت ناراحت شده بودند همراه با خبرنگاران حدود دوساعت از وقت خود را بیهوده گذرانند.

 

با اطلاع یافتن فرماندار دنا از جلوگیری از ورود خبرنگاران به منطقه، وی در تماس تلفنی با نگهبان محیط زیست اسامی چند خبرنگار را اعلام کرد و از نگهبان خواست تا این خبرنگاران را با خودرو به محل حضور نوبخت برساند که این اقدام علی تاج امیری خاطر اهالی رسانه را بیش از پیش مکدر کرد.

 

موضوع به همبن جا ختم نشد و مدیرکل دفتر استاندار به همراه مدیرکل حراست استانداری کهگیلویه و بویراحمد که گویا تازه از موضوع با خبر شده بودند (باخبربودند) برای دلجویی  خود را به خبرنگاران پشت زنجیرمانده رساندند و آنها را به صرف ناهار دعوت کردند.

علیرغم میل باطنی و تنها به خاطر احترام گذاشتن به مسئولان استانداری خبرنگاران حاضر شدند تا با آنها به مکان مورد نظر بروند.

رفتنی که اهانت به خبرنگاران را تاسف بار کرد

 خبرنگاران در مکان محل حضور معاون رئیس جمهور که خود را برای رفتن به فرودگاه آماده کرده می روند.

  درحالی که نوبخت در خودرو نشسته و یکی از محافظان وی نیز درکنار درب ایستاده بود یکی از خبرنگاران از وی سوالی می پرسد و نوبخت پاسخ می دهد و خبرنگار یاداشت می کند.

در همین حین محافظ نوبخت از خبرنگار می خواهد خودکار خود را برای نوشتن کمی پایین بیاورد که این گفته به بحث بین محافظ و خبرنگار منجرمی شود.

تاج امیری فرماندار دنا که نزدیک صحنه است وارد بحث می شود و به حمایت ازمحافظ نوبخت برمی خیزد که این اقدام وی با واکنش خبرنگار روبه رو می شود.

درگیری لفظی بین خبرنگار و فرماندار دنا بالا می گیرد و تاج امیری خبرنگار را تهدید می کند که این امر به واکنش مجدد خبرنگار می انجامد.

 

بی حرمتی محیط بانان دنا به خبرنگاران/ دعوت به ناهار و پهن کردن سفره بی حرمتی

درحالی که خبرنگار از سوی همکارانش به طرف درب خروجی هدایت می شود برخی از محیط بانان اداره کل محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد که انگار از قبل دل پری از خبرنگار داشتند خشمگین می شوند و به نوعی خود را برای دعوا با خبرنگار آماده می کنند.

خبرنگاران کهگیلویه وبویراحمدی که با تمام توان در راه اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی گام برمی دارند اینگونه مورد بی حرمتی قرار می گیرند و سوار برخودروی استانداری محل را ترک می کنند.

در ادامه راه پنچر شدن خودروی حامل خبرنگارن بهانه ای برای جلوگیری از رفتن آنها قرار می گیرد اما خبرنگاران از خودرو پیاده شدند وقسمتی از جاده پارک ملی دنا را پیاده روی می کنند.

 

خبرنگاران سوار بر خودروهای اورژانس و هلال احمر

 

نیروهای اورژانس هلال احمر و اورژانس 115 نیز که از این بی حرمتی ها ناراحت شده بودند از خوردن ناهار صرف نظر کردند و با خبرنگاران همراه شدند.

 

خبرنگاران استان مجبور شدند برای رفتن به یاسوج قسمتی از مسیر جاده را با خودروهای اورژانس و هلال احمر جابه جا شوند.

به راستی خبرنگارانی که در استان کهگیلویه و بویراحمد با کمترین امکانات به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه می پردازند باید اینگونه از سوی مسئولان مورد بی مهری قرار گیرند.

 

منبع:صبح زاگرس

 

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها