نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. فروردين 1394 - 16:43
رئیس امور آب گچساران گفت: 13 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان با هدف حفظ منابع آب مسدود شد.

عارف بهگام رئیس امور آب گچساران در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، با اشاره به عزم جدی مسئولان جهت مقابله و جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه آب از منابع زیرزمینی در این شهرستان، افزود: با توجه به اینکه چاه‌های غیرمجاز تهدیدی برای آینده منابع آب بوده لذا در این راستا اداره منابع آب شهرستان با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی و قضایی اقدام به پر کردن این چاه‌ها کرده است.

 

رئیس امور آب گچساران تصریح کرد: هدف از اجرای طرح مسدودسازی چاه‌های غیرمجاز بدون پروانه، کاهش و جلوگیری از بهرهبرداری غیرمجاز از منابع آب زیرزمینی توسط خاطیان و مقابله جدی با متخلفان است.

 

بهگام بیان کرد:  تعداد 13 حلقه چاه غیرمجاز در دشت‌های امامزاده جعفر(ع) و لیشتر در شهرستان گچساران توسط گروه گشت و بازرسی اداره منابع آب این شهرستان پر و مسدودسازی شد.

 

این مسئول با اشاره به اینکه چاه‌های مذکور با هدف صیانت از انفال و انجام تکالیف مطروحه در طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی با دستور قضایی و حضور نیروهای انتظامی مسلوب‌المنفعه شدند، افزود: تعداد 8 حلقه از چاه‌های مذکور در اواخر سال گذشته و 5 حلقه نیز در فروردین امسال مسدود شدند.

 

وی میزان آبی را که با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز از برداشت آن جلوگیری می‌شود را قریب به 700 هزار مترمکعب در سال برشمرد.

 

رئیس امور آب گچساران در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر سه پروژه‌ بزرگ آبرسانی در گچساران در حال اجراست، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل رینگ مخازن آب دوگنبدان، آبرسانی به زمین‌های کشاورزی امامزاده جعفر(ع) و ساماندهی رودخانه دیل است.

 

بهگام گفت:پروژه رینگ مخازن آب دوگنبدان با اعتبار 120 میلیارد ریال، طرح آبرسانی به زمین‌های کشاورزی امامزاده جعفر(ع) با اعتبار 850 میلیارد ریال و ساماندهی رودخانه دیل با اعتبار 10 میلیارد ریال از بزرگترین پروژه‌های اجرایی منابع آب شهرستان است.

 

این مسئول با اشاره به اهمیت پروژه آبرسانی به زمین‌های کشاورزی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه 3 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه به زیرکشت خواهد رفت،افزود: بهرهبرداری از این پروژه علاوه بر رونق کشاورزی در منطقه نیز نقش مهمی در اشتغالزایی شهرستان دارد.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها