نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. بهمن 1393 - 13:09
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان ما یکی از استان‌های نفت‌خیز و مهم کشور است، گفت: قطعا نفت بلا نبوده و نعمت است و استفاده غلط از آن ممکن است فرصت‌ها را به بلا تبدیل کند.

به گزارش آفتاب جنوب،سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز در همایش نفت،گچساران و انقلاب که در سالن اجتماعات آزادی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد،با بیان اینکه انقلاب اسلامی بزرگترین واقعه تاریخ ایران و جهان معاصر است و در تحلیل عوامل انقلاب با یک پدیده چند عاملی روبه‌رو هستیم، گفت: تحلیلگرانی که نقش عوامل اقتصادی را در وقوع انقلاب مهم می‌دانند، مهم‌ترین عامل اقتصادی را نفت می‌دانند.

 

وی رژیم پهلوی را با توجه به وابستگی شدید به نفت، حکومت ویژه نفت در راستای کسب درآمد دانست و تصریح کرد: رژیم پهلوی با کسب درآمد از طریق فروش نفت و کسب قدرت خود را از مردم مستقل کرد و به این باور رسید که بدون رضایت مردم نیز می‌شود حکومت‌داری کرد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: نابود کردن کشاورزی، نوسازی‌های غلط و بدون برنامه، واردات بی‌رویه و غلط و افزایش مهاجرت مردم شهر به روستا، تقویت حاشیه‌نشینی و افزایش حوزه دولت در انجام امور از جمله عوامل مهمی بوده که رژیم پهلوی در سایه وابستگی به نفت با آن زوال خود را رقم زد.

 

خادمی فسادهای ناشی از درآمدهای بالای نفتی در رژیم پهلوی را از دیگر عوامل مهم فروپاشی حکومت پهلوی برشمرد و افزود: درآمد سرشار از نفت حکومت پهلوی و جدایی از مردم از دیگر دلایل مهم وقوع انقلاب و نابودی حکومت فاسد پهلوی بود.

 

وی نقش نفت را در شتاب‌گرفتن و به نتیجه رساندن انقلاب مهم دانست و افزود: کارکنان صنعت نفت در آبان و آذر 57 با درک پیام امام و فهم درست از شرایط، محل تغذیه اصلی رژیم را قطع کردند.

 

خادمی اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی نیز بسیاری از تحولات در جمهوری اسلامی از طریق درآمد نفت و گاز بود و چون بزرگترین مزیت نسبی ما بود، هنوز هم حوزه جذابی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان ما یکی از استان‌های نفت‌خیز و مهم کشور است، گفت: قطعا نفت بلا نبوده و نعمت است و استفاده غلط از آن ممکن است فرصت‌ها را به بلا تبدیل کند.

 

خادمی اظهار کرد: نقش گچساران در اقتصاد نقش بارزی بوده و مردم این شهرستان نیز نخستین افرادی بودند که با تقدیم هفت شهید وارد مدار انقلاب شدند.

 

وی با بیان اینکه با تفکر دولت تدبیر و امید نقش 2 درصد درآمدهای نفتی برای گچساران لحاظ شده است، تصریح کرد: از این دو درصد نفت تنها بخشی به گچساران اختصاص پیدا می‌کند که کمک خوبی برای بهبود، رشد و توسعه این شهرستان بوده که امیدواریم افزایش پیدا کند.

 

خادمی با بیان اینکه معتقد هستیم حق مناطق نفت‌خیز و تبعات منفی ایجاد شده توسط نفت در این مناطق بیش از دو درصد است، اظهار کرد: از همین 2 درصد نیز تنها دو سوم به گچساران اختصاص می‌‌یابد و بعضا برخی شهرهایی که یک قطره نفت تولید نمی‌کنند درآمد بیشتری از دو درصد نفت را دارند.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها