نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. آذر 1393 - 6:46
معاون وزیر نیرو در امور آب با بیان این که نمی‌توانیم این را بپذیریم که از سد کوثر یک مترمکعب آب به کهگیلویه و بویراحمد و نیازهای شرب و صنعت این استان جاری نشود،افزود: در خصوص استفاده از سد کوثر باید احساس کنیم که در جایگاهی ملی نشسته‌ایم و مردم عدالت در این خصوص را احساس کنند.

به گزارش آفتاب جنوب,رحیم میدانی عصر دیروز در نشستی با مسئولان امور آب استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در محل سد کوثر برگزار شد، اظهار کرد: اینکه برخی از مناطق روستایی روزانه تنها یک ساعت آب دارند سبب شرمندگی ما و مسئولان در این خصوص شده است.

 

وی افزود: ضعف مدیریت ما در حوزه آب کشور و انباشته شدن مشکل در حوزه‌های آب شرب شهری و روستایی، اصلاح شبکه آبیاری و زهکشی، روند افت کیفی منایع آب کشور، افزایش جمعیت و بیکاری و فشار در منابع آب کشور از عواملی بوده که فشار روحی و جسمی شدیدی به مسئولان آب وارد کرده است.

 

معاون وزیر نیرو در امور آب تصریح کرد: نمی‌توانیم این را بپذیریم که از سد کوثر یک مترمکعب آب به کهگیلویه و بویراحمد و نیازهای شرب و صنعت این استان جاری نشود؛ البته در این خصوص نمی‌شود از آبرسانی به دیگر شهرها جلوگیری کرد.

 

میدانی گفت: در خصوص استفاده از سد کوثر باید احساس کنیم که در جایگاهی ملی نشسته‌ایم و مردم عدالت در این خصوص را احساس کنند.

 

وی با بیان این که بسیاری از پروژه‌های کشور ملی بوده و نباید نگاهی موضعی به این پروژه‌ها داشته باشیم افزود:کشور ما به گونه‌ای است که منابع آب در یک منطقه قرار دارد و مردم در منطقه‌ای دیگر به آب نیاز دارند.

 

معاون وزیر نیرو در امور آب ابراز کرد: باید در این برنامه‌ریزی نیازهای همه استان‌ها لحاظ شود و اینکه بگوییم آبی که در یک منطقه وجود دارد، نباید مورد استفاده مناطق دیگر قرار گیرد، منطقی نیست.

 

این مسئول در ادامه تأکید کرد: مسئولان باید دست در دست هم گذاشته و برای برطرف کردن مشکلات حوزه آب تلاش کنند.

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

آقای میدانی شما که در جایگاه ملی نشسته اید فکری به حال آبرسانی به خود گچساران هم بکنید نه اینکه همش به فکر استان بوشهر باشید

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها