نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. آبان 1393 - 13:22
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران از برگزاری یک‎هزار و 500 مراسم سوگواری در دهه اول محرم در گچساران خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعبدالرحیم ملکوتی ظهر امروز درگفت‌و‌گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،با بیان اینکه عزاداری برای امام حسین(ع) در حقیقت تعظیم شعائر الهی و یک عمل منطقی مبتنیبر عقل و شرع است، اظهار کرد: در دهه اول محرم تعداد یک هزار و 500 مراسم عزاداری و سوگواری در گچساران برگزار شد.

 

ملکوتی برگزاری 1500 مراسم عزاداری و سوگواری در ایام محرم در این شهرستان را خودجوش و مردمی برشمرد و گفت: عزاداری توسط هیئت‌های مذهبی در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، منازل و اماکن متبرکه در گچساران  امری کاملاً خودجوش و مردمی بوده و هیچ‌گونه اجباری در برپایی آن جز وجود شور، انگیزه وعشق به امام حسین(ع) نبوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: قریب به 80 درصد مردم این شهرستان در ماه عزای محرم از برنامه‌های سوگواری هیئت‌های مذهبی از جمله روضه‌خوانی، سخنرانی، سینه‌زنی، زنجیر زنی، قرآن و دعا بهره‌مند شدند.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گچساران در پایان از همت و تلاش هیئت‌ها، مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و دستگاه‌های اجرایی شهرستان به ویژه در استقبال پرشور و گسترده در جهت اقامه نماز ظهر عاشورا قدردانی کرد و گفت: امید است در مراسم اربعین حسینی نیز شاهد همین شور و استقبال در برپایی سوگواری باشیم.

 

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها