نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. آبان 1393 - 13:21
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران با بیان اینکه کتاب مسیر موفقیت در جهان گسترده علم و دانش امروز است، گفت: از بهترین ابزارها در راستای رساندن انسان به کمال، ارائه و توزیع کتاب مفید در جامعه است.

اسدالله ملکزاده عصر امروز در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، با اشاره به هفته‌ کتاب و کتابخوانی با بیان اینکه کتاب مسیر موفقیت در جهان گسترده علم و دانش امروز است، افزود: از بهترین ابزارها در راستای رساندن انسان به کمال، ارائه و توزیع کتاب مفید در جامعه است.

 

وی با اشاره به اینکه امروز با توجه به پیشرفت علم و اطلاعات، انسان نمی‌تواند با کتاب بی‌ارتباط باشد، ادامه داد: همه ما مردم و مسئولان باید ضمن گرامیداشت  هفته کتاب و کتابخوانی، با اهدای کتاب به همنوعان  و دوستان خود، در ترویج فرهنگ مطالعه و پروراندن دانش و کمال در جامعه سهم بسزایی داشته باشیم.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران با بیان اینکه دین اسلام پرچمدار کتاب و کتابخوانی است، خاطرنشان کرد: این واقعیت با توجه به آیات قرآن و با اندکی کاوش در تاریخ اسلام نمایانگر دین بزرگ اندیشه و معرفت، کتاب و معنویت دین مقدس اسلام است.

 

ملک‌زاده با تأکید بر تأثیر کتاب در صدور اندیشه و تفکر، متذکر شد: در واقع آنچه موجب انتقال علوم گذشتگان به دنیای امروز شده، کتاب بوده که در روایات بسیاری بر اهمیت آن تأکید شده است.

 

وی با بیان اینکه توسعه و رشد همه‌جانبه جامعه بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: ترویج فرهنگ کتاب به عنوان یک کالای مهم و تأثیرگذار فرهنگی در جامعه بسیار ضرورت دارد.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران، تاریخچه فرهنگی کشور و تعداد کتاب‌ها و کتابخانه‌ها در عصر شکوفایی تمدن اسلامی و اهتمام دانشمندان اسلامی و ایرانی در به وجود آوردن آثار ارزشمند جهانی را نشان از اهمیت مقوله کتاب و کتاب‌خوانی برشمرد و تصریح کرد: باید از آثار ارزشمند دانشمندان اسلامی گذشته که امانتی برای آیندگان است را به خوبی محافظت کنیم.

 

ملک‌زاده با بیان اینکه کتاب در ماندگاری علم نقش بسزایی دارد، ابراز کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب از جمله راه‌های سهولت دسترسی دوستداران علم و مطالعه به کتاب‌های مورد نیازشان است.

 

وی در پایان از برگزاری نمایشگاهی از کتاب‌های دانشگاهی تحت عنوان «فرهنگ اسلامی، فرهنگ انسانی» خبر داد و متذکر شد: این نمایشگاه در دانشکده دکتر حسابی(فنی و مهندسی) دانشگاه آزاد گچساران به مناسبت هفته کتاب دایر و علاوه‌بر استفاده دانشجویان و اساتید دانشگاه، حضور و بازدید عموم نیز آزاد است.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها