نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. آبان 1393 - 11:19
فرماندارگچساران گفت: کتاب در شکل‌گیری فرهنگ ،که اساسی‌ترین نماد هویت یک ملت است نقش اساسی را ایفا می‌کند و از موثر‌ترین ابزارها برای ارتقای آگاهی‌های عمومی و تولید فکر و اندیشه به شمار می‌رود.

عبدالرحیم رحیمی صبح امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، با اشاره به هفته کتاب و کتاب‌خوانی، اظهار کرد: هفته کتاب فرصت مناسبی جهت ترویج و تبیین فرهنگ مطالعه و کتاب در جامعه در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

 

وی با بیان اینکه تبیین و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه نیازمند عزم همگانی است، افزود: با توجه به تأثیر مستقیم مطالعه و کتاب درزمینه‌های مختلف زندگی، این فرهنگ نیز باید با جدیت در جامعه نهادینه شود.

 

فرماندارگچسارن خانواده را عامل بسيار موثري در ايجاد عادت به مطالعه و ترويج فرهنگ کتابخواني درجامعه برشمرد و تصریح کرد: محيط و شرايط خانواده، روش تربيتي و آموزشي والدين ، طرز تفکر و نگرش والدين در رابطه با مطالعه و کتابخواني، وجود کتب و نشريات قابل دسترس و همچنين سطح اقتصادي و پايگاه اجتماعي خانواده، نقش بسزايي در تقويت عادات مطالعه و کتابخواني دارد.

 

رحیمی اظهارکرد:کتاب در شکل‌گیری فرهنگ ،که اساسی‌ترین نماد هویت یک ملت است نقش اساسی را ایفا می‌کند و از موثر‌ترین ابزارها برای ارتقای آگاهی‌های عمومی و تولید فکر و اندیشه به شمار می‌رود.
 

این مقام مسئول درادامه کتاب و کتاب‌خوانی را مسیر کسب موفقیت در تعالی جامعه دانست و گفت: اهمیت کتاب علاوه‌بر آموزه‌های دینی که بر اهمیت آن تاکید کرده نیز در راستای پیشرفت علم و بصیرت‌افزایی در جامعه مهم تلقی می‌شود.

 

وی افزود:کتاب والاترین ابزار فرهنگی و هنری برای انتقال دانش و بینش به نسل جوان است و توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه یک راهبر ملی است.

 

رحیمی بابیان اینکه کتاب نقش مهمی درآگاهی بخشی به همه افراد جامعه دارد، ابراز کرد: نقش کتاب علاوه‌بر آگاهی بخشیدن در مسیر علم به بزرگسالان نیز تاثیر بسیاری در پرورش فکری کودکان  به عنوان مدیران فردای جامعه دارد.

 

فرماندارگچساران یادآورشد: کتاب و کتاب‌خوانی از آن جهت که قرآن کریم معجزه پیامبر اکرم(ص( به عنوان کتاب بوده و پروردگار در کتاب مقدس قرآن به قلم و آنچه می‌نویسد قسم یاد می‌کند، بسیار حائز اهمیت است.

 

این مقام مسئول تاکید کرد:در تعالیم دینی به جایگاه رفیع کتاب همواره تاکید شده است و با توجه به این تاکیدات ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ضروری است و باید به سمتی برویم تا انگیزه عموم خصوصا جوانان را برای استقبال از آثار مکتوب و کتاب‌ها افزایش دهیم.

 

رحیمی تلاش در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را ضروری دانست وبیان کرد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، همه وظیفه سنگینی در جهت ترویج فرهنگ و مسائل فرهنگی و به ویژه نشر فرهنگ کتاب و مطالعه در جامعه خواهیم داشت و باید در راستای تحقق بخشیدن به منویات رهبری تلاشی مضاعف داشته باشیم.

 

فرماندار گچساران درادامه یادآور شد: در راستای فرهنگ‌سازی مناسب جهت سوق دادن همه افراد جامعه به سمت و سوی مطالعه، برنامه‌های خوبی از جمله افزایش کتابخانه‌های عمومی در شهر و روستاها صورت گرفته که  افتتاح کتابخانه عمومی حرم مطهر بی‌بی حکیمه(س) در دهه فجر امسال مبین فعالیت انجمن کتابخانه عمومی گچساران است.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها