نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. آبان 1393 - 20:19
شهریاری تاکید کرد: مدل‌هایی را در خصوص فیلترینگ خانگی ارائه و بومی سازی کرده‌ایم.

به گزارش آفتاب جنوب،

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از فارس، برنامه تلویزیونی «دیروز، امروز، فردا» این هفته میزبان محمدحسن انتظاری، دبیر شورایعالی فضای مجازی و حمید شهریاری، عضو حقیقی این شورا و معاون فناوری اطلاعات قوه قضاییه بود که مباحث مختلفی درباره شبکه های اجتماعی، شبکه های اجتماعی موبایلی و وظایف شورای عالی فضای مجازی، مرکز ملی فناوری و اطلاعات و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح شد.

در بخشی از این برنامه شهریاری مبحثی را درباره «طرح فیلترینگ خانگی» مبتنی بر نظارت بر اینترنت توسط خود خانواده ها مطرح کرد.

وی با بیان اینکه در دنیا اینگونه فیلترینگ مرسوم است، تاکید کرد: بر اساس این طرح، فیلترینگ توسط خود خانواده ها صورت می گیرد و خانواده ها می توانند یکسری سایت ها را به انتخاب خودشان در اختیار فرزندان قرار دهند.

 معاون فناوری اطلاعات قوه قضاییه ادامه داد: همچنین بر این اساس خانواده ها می توانند کسب اطلاع کنند که توسط رایانه منزلشان به چه سایت هایی مراجعه شده است.

شهریاری تاکید کرد: مدل هایی را در خصوص فیلترینگ خانگی ارائه و بومی سازی کرده ایم و با آزاد سازی بر روی یک نرم افزار بسیار مورد استقبال قرار گرفته است؛ که البته نیاز به سرمایه گذاری کافی دارد.

همچنین در ادامه این برنامه محمد رضا فرنقی زاده رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی ارتباط زنده تلویزیونی، درباره فیلترینگ شبکه های اجتماعی موبایلی تصریح کرد که وزارت ارتباطات تصمیم گیری خاصی درباره فیلترینگ این شبکه ها انجام نداده است.

وی ادامه داد: وزیر ارتباطات، عزم جدی برای نهضت تولید محتوای بومی و حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی دارد.

فرنقی زاده گفت: وزارت ارتباطات پیگیر فیلترینگ هوشمند است و در این خصوص نیز فراخوانی را بر روی سایت این وزارت خانه قرار داده است تا بهترین نرم افزار را انتخاب کند.

انتهای پیام/ن

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها