نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. آبان 1393 - 18:06
امام جمعه گچساران با تاکید بر اهمیت و نقش کتاب در گسترش معرفت و راه هدایت جامعه در ابعاد گوناگون علمی و اجتماعی،گفت: بایدبا راه‌اندازی کتابخانه در شهرها و روستاها با همت مضاعف مسئولان و مردم در راستای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی تلاش کرد.

به گزارش آفتاب جنوب،سیدامین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان، اظهار کرد: تقوا راه تعالی، نجات، سعادت و سربلندی انسان در راستای رسیدن به لطف و عنایت پرودگار در دنیا و آخرت است.

 

وی با بیان اینکه توسل به دامان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) راه رسیدن به سعادت است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان موضوعی مهم و حیاتی در جامعه دینی و اسلامی باید قوی اجرایی شود تا جامعه دچار مشکلات معیشتی دنیوی و اخروی نشود.

 

امام جمعه گچساران با اشاره به واقعه عاشورا و ایام محرم با بیان اینکه امام حسین(ع) جهت اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر خود زمینه‌ساز اعمال دین از جمله نماز بوده، هر زن و مرد مسلمانی باید نسبت به این مهم احساس تکلیف کند.

 

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت نماز در موضوعات فرهنگی، بیان کرد: نماز به عنوان یکی از راه‌های پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی در جامعه می‌تواند به امنیت فردی، اجتماعی و روانی جامعه نیز کمک کند.

 

حجازی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه بااشاره به سخنان حکیمانه مقام عظمای ولایت ،ابراز کرد: بنا به فرمایشات رهبر معظم ملت ایران اسلامی دشمنان اسلام در همه زمینه‌ها تاکنون ناکام مانده و ما نباید از دشمنان هراس داشته باشیم.

 

امام جمعه گچساران با اشاره به رونمایی از آخرین دستاوردهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در هفته دفاع مقدس امسال، ادامه داد: روحیه جهادی و توانمند متخصصان دفاعی ایران با توجه به وجود تحریم‌های صورت گرفته توسط  قدرت‌های استکبار جهانی همیشه با اتکا به هدایت رهبری پا برجا و در راستای حفظ میهن اسلامی در تکاپو و تلاش هستند.

 

وی تصریح کرد: موفقیت‌های ایران در ساخت دستاوردهای نظامی و علمی همه حاکی از حفظ روحیه مجاهدت در جوانان در مقابله با تحریم‌ها و موثر نبودن فشارهای  دشمنان در جلوگیری از پیشرفت‌های نظام و همت و اراده جوانان ایرانی است.

 

خطیب جمعه گچساران خاطرنشان کرد: به برکت خون شهدا و ایثارگری‌های انسان وارسته و متعهد در زیر سایه هدایت و رهبری مقام معظم رهبری روز به روز شاهد خنثی شدن توطئه و ترفندهای دشمن هستیم.

 

وی درادامه با تاکید بر اهمیت و نقش کتاب در گسترش معرفت و راه هدایت و پیشرفت جامعه در ابعاد گوناگون علمی و اجتماعی، بیان کرد: امید است که با راه‌اندازی کتابخانه در شهرها و روستاها با همت مضاعف و همگانی مسئولان و مردم در راستای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه تلاش و گام‌های بزرگی برداشت.

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

با تشکر از تلاش های خالصانه امام جمعه محترم شهر که در همه زمینه ها واقعا تلاش می کند باید به ایشان خسته نباشید گفت

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها