نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. آبان 1393 - 10:44
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران با بیان اینکه در 6 ماه نخست امسال 24 شکارچی متخلف در مناطق حفاظت شده این شهرستان دستگیر شدند، گفت: از شکارچیان متخلف 15 قبضه اسلحه کشف و ضبط شده است.

عبدال دیانتی‌نسب صبح امروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، با اشاره به عملکرد 6 ماه نخست سال‌جاری محیط زیست گچساران اظهار کرد: در 6 ماه نخست امسال 12 جلد دفترچه شناسایی شکارچیان به ارزش یک‌ میلیون و 980 هزار ریال و هشت برگ پروانه صید ماهی با قلاب به مبلغ 400 هزار ریال صادر شده است.

 

وی افزود: در این مدت زمانی 24 شکارچی و صیاد متخلف دستگیر شدند و در ادامه برای پیگیری پرونده تا حصول نتیجه به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران با بیان اینکه افزون‌بر 56 میلیون و 900 هزار ریال از متخلفان جریمه دریافت شده است، یادآور شد: از شکارچیان متخلف 15 قبضه اسلحه کشف و ضبط شده است.

 

دیانتی‌نسب با تاکید بر اینکه در راستای حفاظت از محیط زیست و پیگیری اماکن دفن زباله 42 مورد بازدید از محل‌های دفن زباله صورت گرفته است از 13 مورد بازدید و جانمایی طرح‌های کشاورزی، تولیدی، صنعتی و خدماتی خبر داد و گفت: مبلغ 2 میلیون ریال از متقاضیان این طرح‌‌ها دریافت شده است.

 

وی با تاکید بر فعالیت‌های فرهنگی در راستای حفظ محیط زیست بر اساس آموزه‌های دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: در احادیث و روایات متعدد در خصوص حفظ محیط زیست تاکید شده است که نصب بنر و پلاکاردهای مذهبی همچنین با موضوع حفظ محیط زیست در 66 مورد و در نقاط مختلف صورت گرفته است.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران برگزاری بزرگداشت هفته زمین پاک در گچساران و پاک‌سازی مناطق دشتک دیل، قلات گناوه و تنگ گنجون را از دیگر فعالیت‌های این اداره عنوان کرد و از رهاسازی 11 قطعه تیهو، بهله سارگپه و بهله دلیجه در مناطق حفاظت شده گچساران خبر داد.

 

وی با اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر در برخی مناطق گچساران گفت: در 6 مورد مهار آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده کوه دیل و خامی با همکاری نیروهای مردمی و ادارات مربوطه انجام شده است.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها