نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. آبان 1393 - 7:40
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران از کشف و ضبط 6 دستگاه گنج‌یاب در اماکن باستانی این شهرستان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.

هومن عنایی صبح امروز در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ضمن ابراز نارضایتی و نگرانی در خصوص عدم تخصیص اعتبار به اداره میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان اظهار کرد: متاسفانه امسال با تحریم اداره میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان نسبت به تخصیص بودجه و اعتبارات، سه پروژه مهم اجرایی را از دست دادیم.

 

وی با بیان اینکه پروژه ساماندهی آبشار کیوان لیشتر، سرآب‌ننیز و امامزاده قطب‌الدین از جدول اجرایی این اداره حذف و در لیست پروزه‌های اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفت، افزود: بنیاد مسکن هیچ گونه تخصصی در خصوص اجرای پروژه‌های گردشگری نداشته و به یقین در راستای ساماندهی این پروژه‌ها با اشکالاتی مواجه خواهد شد.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گچساران با اشاره به طرح‌های اجرایی در دستور کار خود بیان کرد: در سال‌جاری میزان اعتبار 100 میلیون تومان جهت ساماندهی و ترمیم بقعه امامزاده اسماعیل (ع)، 100 میلیون تومان به پروژه گردشگری و تفریحی دشتک دیل، 245 میلیون تومان جهت مرمت آثار باستانی و 102 میلیون تومان به تولید صنایع دستی داده شده که هنوز تخصیص داده نشده است.

 

عنایی ادامه داد: با توجه به اینکه اعتبارات لازم جهت اجرای طرح‌ها تخصیص داده نشده اما اکنون پیمانکار در حال کار و انجام تعهدات است.

 

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به 137 آثار باستانی ثبت شده در گچساران خاطرنشان کرد: 50 اثر دیگر نیز تعیین حریم شده که تا شعاع چند متری در اطراف آن متعلق به این اثر است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری گچساران قلعه شامبراکان، کوشگ گودنگون، قلعه باباکلان، آسیاب خربل، گنبدلیشتر، برج انجیرسیاه را از جمله آثار باستانی این شهرستان برشمرد و گفت: متاسفانه در سال‌جاری با قاچاقچیان و سارقین زیادی در محوطه این آثار باستانی روبه‌رو شدیم که این بسیار نگران کننده است.

 

عنایی گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی از ابتدای سال‌جاری تاکنون 6 گروه سارق را در اماکن باستانی این شهرستان دستگیر کرده که در این راستا 6 دستگاه گنج‌یاب ضبط شده است.

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

چه عجب بالاخره یکی از میراث فرهنگی ها را در خبرگزاری ها دیدیم واقعا خسته نباشی با این کشف خیلی بزرگی که داشتی

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها