نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. آبان 1393 - 7:24
فرماندار گچساران گفت: کتابخانه عمومی حرم امامزاده بی‌بی حکیمه خاتون(س) در دهه فجر جهت استفاده زائران به بهره‌برداری می‌رسد.

عبدالرحیم رحیمی صبح امروز در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،با اشاره به فرا رسیدن هفته کتاب و کتاب‌خوانی اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان مولفه‌ اصلی کتاب و کتابخوانی در این راستا نقش مهم و حیاتی برعهده دارد.

 

وی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار کتابخانه‌های عمومی، کارکنان و کتابداران در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه افزود: کتابداران و مسئولان کتابخانه‌ها با همت و تلاش مضاعف علاوهبر گسترش فرهنگ کتابخوانی می‌توانند زمینه حضور اقشار مختلف مردم را در این مراکز فرهنگی در راستای تشکیل جامعه‌ای فرهنگی فراهم سازند.

 

فرماندار گچساران با یادآوری شعار سال مبنی ‌بر سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تصریح کرد: توسعه جامعه بدون تشکیل بستر فرهنگی امکان‌پذیر نبوده و نتیجه‌ای مطلوب نخواهد داشت.

 

رحیمی کتاب و کتاب‌خوانی را شاخص‌ مهمی در توسعه جامعه به ویژه در جهت توسعه فرهنگ دانست و گفت: امیدواریم دستگاه‌های اجرایی و مسئولان، نظرات و ایده‌های خود را جهت هرچه بهتر برگزار شدن هفته کتاب و کتابخوانی تا 24 آبان ماه به کتاب‌خانه‌های عمومی ارسال کنند.

 

وی با بیان اینکه هفته کتاب و کتابخوانی از 24 تا 30 آبان ماه است، متذکر شد: مسئولان اجرایی کتابخانه‌های عمومی باید بدانند که فعالیت‌های این عرصه فقط مختص هفته کتاب و کتاب‌خوانی نیست زیرا که ترویج فرهنگ کتابخوانی باید هرچه بهتر در بین اقشار مختلف نهادینه شود.

 

فرماندار گچساران با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بین اقشار مختلف مردم، اظهار کرد: همه ما باید با ارائه راهکارهای مناسب جهت ترویج امر کتابخوانی به ویژه در بین نسل جوان در راستای ایجاد ایجاد انگیزه مطالعه در بین آنها تلاش کرد.

 

رحیمی با اشاره به برگزاری برنامه‌های اجرایی مصوب و برنامه‌ریزی شده برای هفته کتاب و کتابخوانی در این شهرستان خاطرنشان کرد: تقدیر از کتابخانه‌های فعال در سطح شهرستان، راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در روستاها، راه‌اندازی غرفه‌ها و نمایشگاه‌های کتاب طی این هفته جهت بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان و اجرای آیین زنگ نمادین مطالعه مفید در یکی از مدرسه‌های سطح شهر در راستای بیان اهمیت مطالعه و آشنائی دانش‌آموزان با ارزش کتاب و کتابخوانی از جمله برنامه‌هایی اجرایی در این هفته است.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی‌ بر ایجاد زیرساختهای لازم در بقاع متبرکه جهت راه‌اندازی کتابخانه‌ عمومی با محتوای دینی، فرهنگی و اجتماعی ،ابراز کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تشکیل و احداث  کتابخانه عمومی حرم مطهر بی‌بی حکیمه خاتون (س) با مسئولان و دستگاه‌های اجرایی انجام شده که با یاری خداوند و همت مسئولان ان‌شاالله در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

انتهای پیام/م

 

دیدگاه‌ها

با کمال تشکر از برادر مرادی به خاطر پخش خبرهای گچساران

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها