نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. آبان 1393 - 0:32
رییس اداره حفاظت محیط زیست گچساران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 33 شکارچی متخلف در زیستگاه های حیات وحش این شهرستان شناسایی ودستگیر شده اند،گفت: نیمی از متخلفان شکار در این شهرستان از کارکنان دولت هستند.

عبدال دیانتی نسب ظهر امروز در گفت گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، با بیان اینکه نیمی از متخلفان شکار در گچساران از کارکنان دولت هستند،اظهارکرد:از ابتدای سال جاری تاکنون 33 شکارچی متخلف در زیستگاه های حیات وحش گچساران شناسایی، دستگیر و پس از تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی شدند.

 

وی رواج فرهنگ های کهن و بکارگیری واژگانی مانند میرشکار برای بیان شجاعت شکارچیان را عامل مهمی برای تعرض متخلفان به حیات وحش برشمردو گفت: روزهای تعطیل بیشترین ایام حضور شکارچیان متخلف در مناطق حفاظت شده این شهرستان است.
 

 

رییس اداره حفاظت محیط زیست گچساران با بیان این نکته که شکارچیان بیشتر از اقشار مرفه جامعه و از تمام گروه سنی هستند ،تصریح کرد: وجود هزینه هایی مانند سوخت خودرو ، جرایم محیط زیست و محاکم قضایی شکار را غیر اقتصادی کرده است.

 

دیانتی نسب با اشاره به اهمیت حفظ گونه های باارزش و نادر در حیات وحش، افزود: شکارچیان متخلف گچساران امسال 70 میلیون ریال غرامت پرداخت کرده اند.

 

این مسئول بیان کرد: جریمه هر قطعه تیهو 400 هزار ریال، کبک 600هزار ریال، خرگوش دومیلیون ریال و هر راس بز کوهی 18 میلیون ریال است که این جدا از جریمه های محاکم قضایی است.

 

وی با یادآوری فعالیت 9 محیط بان در 52 هزار هکتار مساحت منطقه حفاظت شده گچساران گفت: بر اساس استانداردهای جهانی باید 26 نفر از این مناطق حفاظت کنند.

 

دیانتی در ادامه  از رسانه های ارتباط جمعی خواست برای نهادینه کردن فرهنگ مهربانی با محیط زیست و جلب مشارکت های مردمی در شناسایی متخلفان تلاش بیشتری کنند.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها