نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. آبان 1393 - 0:31
شهردار دوگنبدان با اشاره به اینکه این شهر صنعتی دارای یک هزار و 300 واحد مسکونی در بافت فرسوده است،گفت: ساکنان 800 واحد مسکونی بافت فرسوده این شهر در معرض آسیب جدی هستند که توجه ویژه دولتمردان و مشارکت مردمی برای جابه جایی به نقاط دیگر شهر را می طلبد.

اردلان زینل زاده صبح امروز در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، با اشاره به اینکه گچساران  دارای یک هزار و 300 واحد مسکونی در بافت فرسوده است، گفت: ساکنان 800 واحد مسکونی بافت فرسوده این شهر در معرض آسیب جدی به ویژه در زمان وقوع حوادث پیش بینی نشده هستند.

 

وی افزود: این واحدهای مسکونی که بیشتر در محلات لبنان، سادات و رادک قرار دارند به دلیل ساختمان های غیرمقاوم، معابر تنگ، قرار گرفتن در شیب های تند ،جنس خاک و سنگ زمین تهدید زا و نیازمند توجه ویژه دولتمردان و مشارکت مردمی برای جابه جایی به نقاط دیگر شهر هستند.

شهرداردوگنبدان اظهار کرد: اختصاص بودجه های کلان، تسهیلات بانکی ارزان قیمت و نهادینه کردن فرهنگ مشارکت مردمی برای تعریض معابر با بهره گیری از عقب نشینی واحدهای مسکونی بافت فرسوده و نوسازی خانه های قابل سکونت از راهکارهای کمک به سلامت ساکنان بافت فرسوده این شهر است.

زینل زاده بیان کرد: تنگی و شیب تند معابر برخی بخش های بافت فرسوده امکان خدمات رسانی شهرداری در زمان عادی و امدادرسانی در صورت بروز بحران هایی مانند زلزله یا آتش سوزی در 167 هکتار از فضای شهری ازدیگر مشکلات سکونت دراین مناطق است.

وی تصریح کرد: خرید برخی از واحدها برای توسعه خدمات شهری مانند فضای سبز و مجتمع های فرهنگی وایجاد تسهیلاتی برای تعریض معابر از برنامه های دولت برای کمک به توسعه در این بخش شهر است که به دلیل کمبود اعتبار به کندی پیش می رود.

این مسئول اظهارکرد: با اعتبارات اختصاص یافته ملی که از چهار سال پیش تاکنون برای خرید واحدهای بافت فرسوده شهر دوگنبدان تخصیص داده می شود تنها می توان سالانه20 واحد مسکونی را خریداری کرد.

وی در ادامه گفت: نوسازی آسفالت 70 درصد از بافت فرسوده در مناطق محله سادات و رادک از برنامه های اجرا شده برای رونق و توسعه در این بخش محروم ازشهر است.

زینل زاده با اشاره به دیگر برنامه های بافت فرسوده در اتصال جاده رادک به محور بی بی حکیمه (س)گفت: این طرح راهکار مناسبی برای تحول در این بخش در حال توسعه شهر است.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها