نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
28. مهر 1393 - 8:16
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گچساران اجرایی کردن امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه‌ای دینی وهمگانی برشمرد و گفت:این فریضه مختص به قشر یا گروه خاصی نبوده، بلکه همه مسلمانان در جامعه اسلامی اعم از مسئولان، روحانیون و اقشار مختلف مردم در هر جایگاهی که باشند باید در اجرای این فریضه مشارکت کنند.

سیدمرتضی سجادپور صبح امروز در گفت‌و‌گو ی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، اجرایی کردن فریضه الهی امربه معرف و نهی از منکر را وظیفه‌ای دینی و همگانی دانست و اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر مختص به قشر یا گروه خاصی نبوده، بلکه همه مسلمانان در جامعه اسلامی اعم از مسئولان، روحانیون و اقشار مختلف مردم در هر جایگاهی که باشند و در این عرصه حتی با یک تذکر لسانی باید در اجرای این فریضه مشارکت کنند.

 

وی با بیان اینکه اجرای این فریضه بزرگ نیز آدابی دارد، افزود: با توجه به دوره و زمانی که در آن زندگی می‌کنیم، هیچکس نسبت به انجام این فریضه بزرگ الهی نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد و انجام آن را به دیگری واگذار کند.

 

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گچساران انجام صحیح امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را گامی موثر در راستای بهبود وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه برشمرد و گفت: با توجه به هجمه‌های سنگین و گسترده دشمنان نظام در راستای تضعیف نظام اسلامی در جنگ نرم همه مسلمانان باید دست به دست هم دهند تا جوانان ما از حیله‌های شوم دشمنان در امان باشند.

 

سجادپور خاطرنشان کرد: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جوامع اسلامی به ویژه در کشور ایران با توجه به  سرمایه‌گذاری‌های کلان دولت‌های غربی برای تخریب بنیان‌های اجتماعی دوچندان شده و این باید مورد توجه همگان قرار بگیرد.

 

وی با اشاره به مصادف بودن هفته امر به معروف و نهی از منکر با دهه اول محرم، با تاکید بر شناسایی دقیق معروفات و منکرات در جامعه، اظهار کرد: ضروری و شایسته است که در ماه محرم امر به معروف و نهی از منکر کردن بیش از پیش اجرا شود.

 

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گچساران با اشاره به فرمایشات بزرگان دین در انجام این فریضه الهی، ادامه داد: امام حسین (ع) برای انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر و حفظ و حراست از دین مبین اسلام در صحرای کربلا به شهادت رسیدند.

 

سجادپور یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان شاخه‌ مهمی در دین مقدس اسلام،‌ انجام آن بر همه مسلمانان واجب شده است.

 

این مسئول با بیان اینکه هیچ‌گونه مشکلی نباید مانع همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر شود، گفت: همت گماردن مسئولان در امور فرهنگی با توجه فرمایشات مقام عظمای ولایت و نامگذاری شعار سال امری اجتناب‌ناپذیر است و فعالیت‌های فرهنگی باید به وقت و در جای خود برگزار شود.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها