نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. مهر 1393 - 8:09
استاندار استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان این موضوع که دیوان محاسبات اداری به عنوان دستگاه نظارتی وظایف حساسی را بر عهده دارد، گفت:نگاه عدالت محور و همکارانه دیوان محاسبات باید در دستگاههای دولتی تقویت شود.

به گزارش آفتاب جنوب،به نقل از بویرخبر، صبح امروز با حضور رحیمی رئیس دیوان محاسبات اداری کشور، تاجگردون رئیس کمیسیون بودجه مجلس و نماینده مردم شهرستانهای گچساران در مجلس وشورای اسلامی، زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی،خادمی استاندار و جمعی از مدیران دستگاههای استانی جلسه ادواری شورای اداری استان کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.

 

 
شورای اداری استان کهگیلویه وبویراحمد

 

این جلسه که متمایز با جلسات دیگربرگزار شد، یک مهمان ناخوانده داشت، قائم مقام نهاد استاندارکشور به مناسبت روز جهانی استاندار مهمان شورای اداری استان کهگیلویه وبویراحمد بود.

 

در ابتدای این جلسه ،سید موسی خادمی استاندار استان با خیر مقدم به مهمانان ویژه این شورا، ابراز داشت: مسئولان استانی و به تبع آن کشوری باید با تسهیل نظارت بر فرآیند اجرا، بیشتر نتیجه نظارت ها را مورد توجه قرار دهند و نتیجه کنترل بودجه نیز مهمتر از نظارت فرآیندی آن است.

 

وی در ادامه با بیان این موضوع که نظارت و خودکنترلی یکی از اقدامات مناسب دولت برای ارزیابی عملکرد مسوولان اجرایی و نهادهای دولتی است،اظهارداشت: نظارت بر دستگاههای اجرایی و دولتی حق مردم است و نظارت برقوه مجریه از طریق مجلس یکی از مهمترین ابزارهای نظارتی مالی بوده که به واسطه دیوان محاسبات انجام می گیرد.

 

خادمی در ادامه با تأکید بر این امر که تمرکززدایی یکی از نیازهای اساسی برای خدمت رسانی هر چه مطلوبتر به جامعه و مردم است، خاطر نشان ساخت:هم اکنون اختیارات ومنابع ملی در جای دیگری متمرکز است و اجرا به بخش دیگری واگذار شده است که این امر مشکلات زیادی را به همراه دارد.

 

وی با بیان این موضوع که دیوان محاسبات به عنوان دستگاه نظارتی وظایف حساسی را بر عهده دارد، گفت:نگاه عدالت محور و همکارانه دیوان محاسبات باید در دستگاههای دولتی تقویت شود.

 

خادمی خاطر نشان کرد: مدیران قبل از ورود دستگاه‌های نظارتی باید به سمت محاسبه کارهای خود حرکت کنند و بی‌شک نظارت دستگاه‌های نظارتی سبب بهبود کیفیت خدمات می‌شود.

 

شورای اداری استان کهگیلویه وبویراحمد

 

استاندار در ادامه با اشاره به ضرورت تمرکززدایی در اختیارات و توزیع منابع مالی برای استانها، عنوان کرد: استانداران و مدیران کل هنگام بروز برخی حوادث و مسایل باید پاسخگومسئولان باشند،ولی این در حالی است که اختیارات و منابع مالی در جای دیگری قرار دارد، که این امر فرآیند اجرا و پاسخگویی برای مدیران را دچار مشکل خواهد کرد.

 

خادمی به دیر ارجاع دادن برخی پرونده ها دیوان محاسبات به دستگاههای مربوطه اشاره کرد و ابراز داشت: ارجاع این پرونده ها در برخی مواقع پس از جابه جایی مدیران که جابه جایی ها هم کم نیست انجام می گیرد که رسیدگی به این نوع پرونده ها با مشکلاتی همراه است.

 

وی با اشاره به مشکلات چانه زنی در نظام بودجه، ابراز داشت: باید فرآیند بودجه عملیاتی شود تا برخی از مشکلات آن از جمله نظارت و اثرگذاری آن بهبود یابد.

 

خادمی در ادامه به نقش اثربخش نظارتی دیوان محاسبات اداری در کاهش تخلفات با انجام اقدامات پیشگیرانه اشاره کرد و گفت: در زمینه پرداخت پاداش مناطق محروم کارکنان کهگیلویه و بویراحمد آرای متناقضی وجود دارد که همکاری دیوان محاسبات اداری برای رفع این مشکل یک ضرورت انکارناپذیر است.

  

وی با بیان اینکه نظام چانه‌زنی بر نظام بودجه و اعتبارات ما حاکم است، افزود: باید بودجه‌ای که داریم از نظام چانه‌زنی خارج شود و به دنبال تعریف الگویی مناسب توزیع اعتبارات باشیم.

 

شورای اداری استان کهگیلویه وبویراحمد

 

خادمی در پایان سخنان خود با بیان این موضوع که اطاله رسیدگی به برخی تخلفات مدیران در دیوان محاسبات از مواردی که باید اصلاح شود، گفت: نگاه به دیوان عدالت اداری باید به گونه ای باشد که در سایه آن هم حقوق مردم و هم بیت‌المال محقق شود.

 

انتهای پیام/م

 
 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها