نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. مهر 1393 - 23:25
فرماندار گچساران گفت:هنرمندان تئاتر سفیران توانمند در تعالی فرهنگ اسلامی در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن هستند.

به گزارش آفتاب جنوب،عبدالرحیم رحیمی ظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای بیست و ششمین جشنواره تئاتر منطقهای که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیر امور هماهنگی تئاتر مرکز هنرهای نمایشی استان‌های کشور، داوران جشنواره، گروههای شرکت کننده و جمعی از هنرمندان و علاقهمندان تئاتر در محل سالن آزادی نفت و گاز گچساران برگزار شد، ضمن قدردانی از گروههای شرکت کننده در این جشنواره،  اظهار کرد: این جشنواره با همت مضاعف هنرمندان گچسارانی و همراهی مسئولان با توجه به مشکلات و سختی کار به خوبی انجام شد.

 

وی با بیان اینکه  گچساران شهری نفتی است، افزود: افتخار است که یک سوم نفت کشور در این منطقه تامین می‌شود و متاسفیم که آن‌گونه که درخور شان مردم گچساران است امکانات موجود نیست.

 

فرماندار گچساران ادامه داد: وقتی که پیشنهاد برگزاری این جشنواره به گچساران داد شد ما هیچ‌گونه امکانات و آمادگی در این خصوص نداشتیم و اگر بگویم که با دست خالی انجام گرفت اغراق نیست زیرا که بادست خالی اما با توانایی و روحیه قوی هنرمندان این منطقه سختی کار به نوعی فراموش شد

 

رحیمی با اشاره به این که گچساران با امکانات کم اما همدلی و تعامل مسئولان توانست میزبان خوبی برای این جشنواره منطقهای باشد، اذعان کرد: تعامل و همکاری مسئولان  ذیربط در این خصوص قابل ستایش است.

 

وی با اشاره به تهاجمات فرهنگی غرب علیه فرهنگ و ارزشهای نظام جمهوری اسلامی ، خاطرنشان کرد: هنرمندان تئاتر میتوانند با خلق آثار و انجام کارهای فرهنگی این تهدیدات را خنثی کرده و سفیران توانمندی در تعالی فرهنگ کشورمان باشند.

 

رحیمی عنوان کرد: برگزاری این جشنواره‌ها باعث تبادل فرهنگی و آشنائی با رسوم و فرهنگ متقابل استان‌ها و همچنین کسب تجربه و ایجاد انگیزه در میان هنرمندان این شهرستان که استعدادهای درخشان در این راستا داشته، دارد.

 

فرماندار گچساران با تاکید براینکه باید شرایط اجرای گونه‌های مختلف نمایشی را در این شهرستان فراهم کرد، گفت: امیدوارم امکاناتی فراهم شود که تئاتر به صورت مستمر در سالن‌ها و در طول سال اجرا شود.

 

در پایان این مراسم از کارگردانان، نویسندگان، طراحان صحنه و تهیه کنندگان با اهداء‌ لوح سپاس و تندیس تقدیر به عمل آمد.

 

از میان آثار ارسالی سه اثر  امیر کبیر از استان قم ،رویش ناگزیر دخیها در حاشیه از استان اراک و کفشهایم را قدم بزن از سنندج به عنوان اثر برتر به جشنوراه فجر که در بهمن ماه امسال برگزار میشود، راه یافتند.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها