نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. مهر 1393 - 0:12
فرماندار گچساران گفت: با توجه به نزدیکی فصل بارش و سرما شهرداری و شهرداری دوگنبدان و دستگاه‌های مرتبط نسبت به لایروبی کانال‌های شهر اقدام کنند.

به گزارش آفتاب جنوب،عبدالرحیم رحیمی بعد از ظهر امروز در جلسه مشترک پدافند غیر عامل و مدیریت بحران این شهرستان با اشاره به 8 آبان ماه روز پدافند غیر عامل اظهار کرد: برنامه‌ریزی و برگزاری مطلوب و مناسب هفته پدافند غیر عامل در شهرستان با همکاری ادارات و نهادهای مرتبط لازم و ضروری است.

 

وی افزود: اهمیت این جلسات در آن است که فرهنگ پدافند غیر عامل یک فرهنگ نو در کشور بوده و باید در طرح‌های آینده پیاده‌سازی شود.

 

رحیمی، مأموریت پدافند غیرعامل مردم‌محور را حفاظت و صیانت از مردم در برابر حوادث، حفظ و تقویت انسجام مردم و حکومت دانست و بیان کرد: پدافند غیر عامل باید در دل کارها تعریف شود و در هر حوزه‌ای باید این نگاه باشد که کمترین آسیب‌پذیری را داشته باشیم.

 

وی با اشاره به همزمانی هفته پدافند غیر عامل امسال با دهه اول محرم ابراز کرد: برنامه‌های امسال باید متناسب با ایام محرم تنظیم و اجرایی شود.

 

مقام عالی اجرایی گچساران، آموزش، ترویج، تبیین و فرهنگ‌سازی در زمینه پدافند غیر عامل را هدف اصلی این هفته عنوان کرد و با تأکید بر ضرورت توجه و تلاش همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان یادآور شد: همه دستگاه‌های اجرایی و به ویژه صدا و سیما و حوزه رسانه‌های نوشتاری ظرفیت‌های بسیار خوبی در این زمینه دارند.

 

وی ادامه داد: می‌توان با هماهنگی و تعامل سازنده از این ظرفیت‌ها به نحو مناسب در معرفی پدافند غیر عامل و آموزش شهروندان بهره برد.

 

رحیمی تشکیل به موقع جلسات شورای پدافند غیر عامل و انجام وظایف و دستورالعمل‌های پدافند غیر عامل در این شهرستان را خواستار شد.

 

فرماندار گچساران با اشاره به نزدیکی فصل سرما و لزوم لایه‌روبی کانال‌ها و جوی‌های آب از مسئولان مربوطه به ویژه شهرداری خواست تا نسبت به لایروبی سیل‌بندهای درون‌شهری و حاشیه شهر برنامه‌ریزی داشته باشند.

 

رحیمی اندیشیدن و بکارگیری تمهیدات لازم برای برطرف کردن گرفتگی معابر و جداول، کانال‌های آب‌های سطحی با آزادسازی دهانه پل‌ها و مسیر گذر آب در تقاطع و معابر را برای کاهش حوادث خواستار شد.

 

وی از بخشداری مرکزی نیز خواست تا با تشکیل جلسه با دهیاران در سطح روستاها نسبت به لایه‌روبی جداول و سیل‌بندهای روستاها اقدام نمایند.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها