نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. مهر 1393 - 7:37
رئیس سابق کتابخانه‌های عمومی گچساران گفت: گچساران دارای 11 باب کتابخانه عمومی فعال است.

به گزارش آفتاب جنوب،سیدفاضل شکرالله‌زاده عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید کتابخانه‌های عمومی گچساران که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار گچساران و دیگر مسئولان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد با تأکید بر اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی، اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های ارزیابی و رشد هر جامعه، میزان مطالعه مردم آن است که در این راستا طی تحقیقات انجام گرفته سرانه مطالعه ما 76 دقیقه است.

 

وی با اشاره به مدیریت 10 ساله در کتابخانههای عمومی گچساران با اشاره به عملکرد خود، بیان کرد: در سال 82 که به عنوان رئیس کتابخانه‌های عمومی گچساران منصوب شدم گچساران تنها داری چهار باب کتابخانه بوده که با تلاش خود و همکارانم، اکنون شاهد 11 باب کتابخانه عمومی فعال و دو کتابخانه در حال احداث هستیم.

 

رئیس سابق کتابخانه‌های عمومی گچساران با بیان اینکه تاکنون هیچ‌یک از کتابخانه‌های عمومی استان دارای خودرو نبوده است، تصریح کرد: با تلاش فراوان و همکاری و تعامل با شهرداری طی سال‌های مدیریت موفق به خرید یک دستگاه خودرو وانت توسط شهرداری شهرستان برای انجام امور کتابخانه شدیم.

شکرالله‌زاده با بیان اینکه تاکنون انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان 44 جلسه برگزار کرده است، عنوان کرد: این جلسات افزون بر 200 مصوبه داشته که 95 درصد مصوبات آن اجرایی شده است.

 

وی با اشاره به تعمیرات کلی انجام گرفته در کتابخانه‌های عمومی گچساران، یادآور شد: در سال 82 که برروی کار آمدم هیچ‌گونه کامپیوتر یا رایانه‌ای در کتابخانهها ‌نبود اما اکنون همه کتابخانه‌ها از جمله کتابخانه‌های شهر و روستاهای دارای خط تلفن، مجهز به سیستم کامپیوتر و اینترنت هستند.

 

این مسئول با اشاره به تاریخچه کتاب و کتابخوانی، اذعان کرد: کتاب و کتاب‌خوانی از گذشته‌های دور مورد توجه در همه ممالک اسلامی از جمله ایران اسلامی بوده است.

 

رئیس سابق کتابخانه‌های عمومی گچساران یادآور شد: اسلام با معرفی قرآن به عنوان کتاب آسمانی و راهنمای انسان با این امر عجین بوده و آن را مهم و مورد تاکید قرارداده است.

 

شکرالله‌زاده در پایان با بیان اینکه کتاب‌خوانی جزء نیازهای روحی انسان محسوب میشود، گفت: دست‌اندرکاران و مسئولان باید ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را در راستای بند سه آیین‌نامه نهضت کتاب‌خوانی جدی‌تر پیگیری کنند.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها