نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. مهر 1393 - 15:15
امام جمعه گچساران گفت:هفته دفاع مقدس تجلی شجاعت ها ،رشادت هاو جانفشانی های رزمندگان اسلام به رهبری امام راحل با دستانی خالی در برابر کشورهای استکباری جهان توسط صدام بود که با شکست دشمنان و پیروزی ایران اسلامی به پایان رسید.

به گزارش آفتاب جنوب، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته درگچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیز از گناهان و نافرمانی های پروردگار، اظهار کرد: تنها راه سعادتمند شدن انسان و عاقبت به خیر شدن وی رعایت تقوای الهی و پرهیز از نافرمانی‌های خداوند است.

 

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فرهنگ و تلاش برای ارتقای فرهنگ دینی و معنوی در کشور افزود: به امید خدا قرار است تحولی بزرگ در حوزه فرهنگ در سطح کشور ایجاد شود که در این راستا مقرر شده که وزارت امر به معرف و نهی از منکر در سطح کشور ایجاد شود.

 

امام جمعه گچساران تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر موضوعی نیست که بشود به سادگی از کنار آن گذشت زیرا این فریضه الهی در همه حوزه‌های یک جامعه تأثیرگذار است.

 

حجازی سبک شمردن امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه سبب از بین رفتن ارزش‌های دینی و مذهبی  از جمله نماز، روزه، حجاب، عفت دانست و گفت: در برخی موارد لازم است برای احیای امر به معروف و نهی از منکر از جان گذشت و محکم برخورد کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: امر به معرف و نهی از منکر کافران و دشمنان را بر جای خود می‌نشاند و سبب ایجاد آبادانی در سطح کشور می‌شود.

 

امام جمعه گچساران با بیان اینکه امر به معرف و نهی از منکر همانند نماز و روزه امری واجب است، ابراز کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه‌ای فراموش شود فساد و ظلم در آن کشور بیداد می‌کند.

 

حجازی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته درگچساران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت کسب علم در ایران اسلامی بیان کرد: مقام معظم رهبری بیان کرده‌اند که جوانان و نوجوانان باید تلاش کنند تا در آینده نزدیک ایران اسلامی مرجعیت علم در سطح جهان شود به این معنا که تمامی دنیا برای کسب علم روز به ایران مراجعه کنند.

 

امام جمعه گچساران یادآور شد: تأکید بر ایجاد دانشگاه علوم و عترت در سراسر کشور شده است که امیدواریم چنین دانشگاه یا دانشکده‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شود.

 

وی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع) به عنوان روز ازدواج اظهار کرد: امروز روز ازدواج دو نفر از معصومان بوده که جوانان باید از زندگی و ازدواج آنها الگو گرفته و تشکیل خانواده دهند.

 

حجازی با اشاره به هفته دفاع مقدس و اهمیت پاسداشت آن تأکید کرد: هفته دفاع مقدس تجلی شجاعت و پاسداری جانانه رزمندگان اسلام به رهبری امام راحل با دستانی خالی در برابر کشورهای استکباری جهان توسط صدام بود که  با شکست دشمنان و پیروزی ایران اسلامی به پایان رسید.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در این خصوص گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند:" هشت سال دفاع مقدس آبرو و عزت مردم ایران اسلامی بوده، هشت سالی که اقتدار، شجاعت و پایمردی مردم مسلمان را به رخ جهانیان کشاند."

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها