نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. شهريور 1393 - 23:17
مدیر خدمات شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران از رونمایی نخستین خودروی مکنده پسماند تمام اتوماتیک در این شرکت خبر داد.

یوسف باقری ظهر امروز در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، با اشاره به رونمایی از نخستین خودروی مکنده پسماند تمام اتوماتیک در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، اظهار کرد: این کار در راستای حمایت از تولید داخلی و با مشارکت پیمانکار در این شرکت انجام گرفته است.

 

وی بابیان اینکه خودروی مکنده پسماندهای نفتی به درخواست اداره ترابری نفت و گاز گچساران توسط متخصصان شرکت تست صنعت ساخته شده است، تصریح کرد: با انتقال آخرین تکنولوژی روز اروپا و معتبرترین برند قطعات، این خودرو برای نخستین‌بار بهدست متخصصان داخلی در جهت افزایش حفاظت از محیط زیست و صرفه‌جویی اقتصادی و با کمترین هزینه و صرف زمان در عملیات جاری بهره‌برداری نفت و گاز گچساران ساخته شده است.

 

مدیر خدمات شرکت نفت و گاز گچسارانافزود: این دستگاه نسبت به دستگاه‌های قدیمی رایج در کشور از امکانات ویژه‌ای از جمله پمپ‌های بلوئری قوی با ظرفیت 4 هزار متر مکعب بر ساعت برخوردار است که علاوه‌ بر قدرت مکش بالا، بدون اصطکاک بین قطعات دوار و نداشتن حرارت اضافی و خرابی با کاهش نیاز تعمیراتی از راندمان خوبی برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از آلودگی‌های ناشی از شکستگی لوله‌های نفتی توسط این پمپ مکش خواهد شد، بیان کرد: این پمپ در نصف دور کامل می‌تواند مخزن ده هزار لیتری را در کمتر از دو دقیقه پر نماید.

 

باقری همچنین قرارگیری و نصب آسان این مخزن بر روی انواع کامیون‌ها را از دیگر ویژگی‌های این دستگاه دانست و ابرازکرد: سیستم بوم تلسکوپی با قدرت مانور افقی برای افزایش طول بوم و عمومی برای عبور شیلنگ از موانع و دورانی حول محور مرکزی این دستگاه است.

 

وی بیان کرد: ضمن تشکر از همکاران عملیاتی که بهطور شبانه‌روز در واحدهای عملیاتی فعالیت می‌کنند و با تلاش بی‌وقفه و تعمیرات به‌موقع و بازدیدهای دوره‌ای توانستند در تحقق اهداف شرکت سرافراز باشند، با بهره‌برداری از این دستگاه در جمع‌آوری آبهای سطحی و نفت‌ریزیهای حاصل از شکستگی خطوط لوله توانسته رکورد قابل قبولی در میان شرکت‌های بزرگ بهره‌برداری نفتی کشور به ثبت برسانند.

 

این مسئول همچنین اجرا و ساخت منطبق با نقشه‌های مهندسی و نرم‌افزارهای محاسباتی را از دیگر عوامل تایید این ماشین بر اساس استاندارد اروپایی برشمرد.

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

درود بر مهندس باقری

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها