نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. شهريور 1393 - 10:13
فرماندار گچساران خواستار تشکیل کارگاه آموزشی مدیران خانه‌های بهداشت روستایی و بهورزان در این شهرستان شد.

به گزارش آفتاب جنوب،عبدالرحیم رحیمی  امروز در نخستین جلسه ستاد راهبردی بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر گچساران که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به مصوبات این جلسه، اظهار کرد: از طریق مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان عشایر و روستاییان، بررسی و مطالعات کارشناسی در جهت تعیین سیاست‌ها و خط‌مشی‌ها در زمینه گسترش پوشش بیمه‌ای و ایجاد زیر ساخت‌های بیمه انفرادی لازم برای همه کارگزاران فراهم و اقدامات لازم صورت بگیرد.

 

وی افزود: بخشداری مرکزی باید در راستای وظایف محوله در جهت افزایش سرعت در خدمت‌رسانی، ماده‌سازی فرآیندهای ثبت‌نام روستاییان و عشایر، ماهانه جلسه‌ای در این راستا با دهیاران، اعضای شورای اسلامی بخش‌ها و عاملین کارگزار برگزار کند.

 

فرماندار گچساران تصریح کرد: در راستای توانمندی روستاها و برطرف کردن نیازهای مختلف از جمله نیازهای بهداشتی، شبکه بهداشت و درمان گچساران نسبت به تشکیل جلسه و کلاس توجیهی برای مدیران مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی و بهورزان در بخش‌های مختلف اقدام کند.

 

وی نصب بنرها و پرده‌های تبلیغاتی طراحی شده در محل خانههای بهداشت روستایی را عامل دیگری در رفع مشکلات مردم روستاها عنوان کرد و گفت: طبق مصوبات این جلسه، دستگاههای عضو شورای راهبردی بیمه اجتماعی شهرستان، صدور هرگونه مجوز و خدمات‌رسانی برای روستاییان از جمله مجوز ساخت‌و‌ساز در روستاها را در صورتیکه منوط و مشروط به پوشش بیمه افراد روستایی باشد، بلامانع اعلام کرد.

 

رحیمی خاطرنشان کرد: اداره امور عشایر به صورت مستمر در محل استقرار ایلات عشایر و تعاونیهای عشایری و کارگزاران صندوقی جهت اطلاعرسانی و ثبتنام از عشایر مشمول طرح انجام دهد.

 

فرماندار گچساران بابیان اینکه شورای راهبردی بیمه اجتماعی شهرستان باید هر ماه یک بار تشکیل شود، اذعان کرد: دستگاه‏‌های عضو بیمه نسبت به ارائه گزارش عملکرد خود در این راستا کتبا به فرمانداری اقدام نمایند.

 

وی بیان کرد: دستگاههای عضو بیمه شورای راهبردی صندوق بیمه اجتماعی گچساران باید در صورت هرگونه موانع و مشکلات در راستای عدم پیشرفت طرح را پیگیری و مشکلات را به صورت به فرمانداری اعلام کنند.

 

رحیمی خواستار شد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با بیمه باید براساس شرح وظایف محوله نسبت به اطلاعرسانی، پیگیری و تحقیق پیرامون پوشش 100 درصدی بیمه روستاییان اقدامات لازم را انجام دهند.

 

وی در پایان با اشاره به تهیه بروشور و بنر تبلیغاتی جهت اطلاعرسانی به روستاییان توسط مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، افزود: مقرر گردید مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، امکانات و ابزار مورد نیاز دفاتر کارگزاریها را فراهم و در اختیار دفاتر مزبور قرار دهد.

 

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها