نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. شهريور 1393 - 13:49
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هویت زدایی از خانواده ها مهمترین هدف امپرياليسم رسانه اي غرب است،گفت: کانونی که امروزه، بیشتر مورد حمله و تهاجم دشمنان انقلاب اسلامی ایران قرار گرفته، کانون مقدس خانواده است که با استفاده از ابزار و تجهیزاتی همچون "دجال واره"، و استفاده از فضاهای مجازی آلوده، قصد شکستن حریم و سنگرهای این کانون مقدس را دارند.

به گزارش آفتاب جنوب،  جمشید ارسلان جو پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی مسئولین فرهنگی پایگاه های مقاومت بسیج نواحی گچساران و باشت که در سالن اجتماعات سپاه ناحیه گچساران برگزار شد ،با اشاره به توانایی و قدرت دسترسی، تحليل، ارزيابي و انتقال اطلاعات و پيام‌هاي رسانه‌اي در بین افراد جامعه ،اظهار کرد: سواد رسانه‌ای آمیزه‌ای از تکنیک های بهره‌وری مؤثر از رسانه‌ها و کسب بینش و درک برای تشخیص رسانه‌ها از یکدیگر است و سواد رسانه‌ای قدرت درک نحوه کارکرد رسانه‌ها و معنی سازی در آنهاست.

 

هویت زدایی از خانواده ها مهمترین هدف امپرياليسم رسانه اي غرب است

 

وی افزود: سواد رسانه‌اي علاوه بر توانایی ملحوظ در سواد سنتي، كه همان توان خواندن و نوشتن بود، توانایي تحليل و ارزشيابي پيام‌ها و قدرت توليد و انتقال اطلاعات به ديگران در قالب‌هاي مختلف و با ابزار گوناگون را در انسان پديد مي‌آورد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تعمیم اهداف سواد رسانه‌ای در گرو داشتن نگاهی دقیق، عمیق و تفکری منتقدانه در جهت انتخاب صحیح گزینه‌های رسانه‌ای است،افزود: با توانمند كردن انسان بر درك نحوه كار رسانه‌ها و نحوۀ معني‌سازي آنها، ماهيت و اهداف توليد پيام رسانه‌ها و تأثيرات و تكنيك‌هاي رسانه‌هاي گوناگون، او را از مصرف‌كنندگي صرف خارج كرده و در برابر اثرات رسانه‌ها مقاوم مي‌سازد.

 مبارزه سیاست های جهان غرب با باور های دینی

 

این مقام مسئول تصریح کرد:رسانه تا حدود زیادی در شکل گیری نظام فکری و معرفتی افراد موثر است و در نهایت این نظام فکری است که پایه های سبک زندگی را مشخص می کندوبه طور کلی رسانه فرد، ابزار یا موقعیتی است که در آن پیام از فرستنده به گیرنده انتقال می‌یابد.

 

وی اظهارکرد:یکی از برنامه ها و سیاست های جهان غرب برای مبارزه با باورهای دینی و از بین بردن نگاه تقوایی در جامعه، طراحی رسانه در عرصه بین الملل و ایجاد یک فضای مخرب بین افراد است.

 

ارسلان جو با بیان اینکه یکی دیگر از کارویژه های رسانه ها در عصر حاضر تغییر ذائقه مخاطب است ،گفت:برنامه ریزی جهان غرب در جهت هویت زدایی، دین زدایی، خانواده ستیزی و خانواده گریزی است و بر اساس این محورها به تولید فیلم و برنامه می پردازند.

 

این استاد دانشگاه خاطرنشان شد:راه اندازی شبکه های ماهواره ای، حاکی از رویکرد توسعه و تقویت بهره‌برداری از این ابزار جنگ نرم علیه مبانی و ارزش‌های فرهنگ دینی و ملی است که بیشتر در قالب برنامه‌های اجتماعی و به ظاهر غیرسیاسی دنبال می‌شود.

 

وی با اشاره به شکل گیری جبهه استکبار شرق و غرب در مقابل انقلاب اسلامی ایران به اقدامات آنان در قالب جنگ سخت ،نیمه سخت و نرم اشاره کرده و هدف دشمن در رابطه با جنگ نرم را به استناد فرمایشات مقام معظم رهبری حمله به سنگر های معنوی ،ایمان ها،معرفت ها،عزم ها،پایه ها و ارکان اساسی کشور برای تبدیل نقاط قوت به ضعف و فرصت ها به تهدید دانست که با تهاجم به باور های قلبی در دلها و ذهن های مردم تردید ایجاد نمایند تا بتوانند در رفتار آنان تغییر مورد نظر خود را بوجود آورند.

 

ماهواره اصلی ترین ابزار رسانه ای دشمن

 

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: یکی از راهبردهای مهمی که برنامه های شبکه های فارسی زبان ماهواره ای دنبال می کنند تغییر سبک زندگی ایرانیان از سبک اسلامی ایرانی به سبک مدرن غربی است،

 

هویت زدایی از خانواده ها مهمترین هدف امپرياليسم رسانه اي غرب است

 

ارسلان جو در ادامه، ماهواره را یکی از اصلی ترین ابزار رسانه ای دشمن برای دست یابی به اهدافش ذکر کرد و با اشاره به کثرت شبکه های قابل دریافت در ایران و روند جهشی شبکه های فارسی زبان که از 3 شبکه در سال 73 به 167شبکه در سال 93رسیده است،افزود: این در حالی است که تمام جمعیت فارسی زبان دنیا در حدود 120 میلیون نفر هستند و با توجه به اینکه راه‌اندازی شبکه نیازمند اعتبارات زیاد، نیروی انسانی فعال، تجهیزات مدرن و مجوزهای گران قیمت است، باید پرسید: آیا دشمنان برای پر کردن اوقات فراغت ایرانیان و به خاطر دلسوزی این اعتبارات هنگفت را هزینه می‌کنند؟!

 

وی هدف از ایجاد شبکه های ماهواره ای را در زمینه سیاسی ،ناکارآمد جلوه دادن نظام دینی، ایجاد یأس و ناامیدی در مردم نسبت به آینده نظام،معرفی اسلام به عنوان دینی خشن و ناکارآمدو در نهایت ترویج اسلام هراسی و ایران هراسی در سطح دنیا و بخصوص کشور ها ی منطقه دانست.

 

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در بخش اعتقادی و مذهبی نیز با ایجاد شبکه هایی، برتقابل  شیعه و سنی و حمله آنان به عقاید و مقدسات یکدیگر زمینه تفرقه را در جهان اسلام ایجاد نموده و تلاش گسترده ای را برای گسترش این اختلافات در کشور ایران و راه اندازی نزاع شیعه و سنی دارند.

 

ارسلاجو تصریح کرد:در بخش فرهنگی با پخش برنامه های متعدددر قالب فیلم سینمایی ،سریال ،برنامه های کودک و نوجوان ، برنامه های مبتذل و مد گرایی به دنبال رواج سبک زندگی غربی بر پایه فرهنگ و تمدن غرب و رواج ابتذال در جامعه اسلامی به ویژه ایران می باشند.

 

تضعیف اقتدار ملی کشور

 

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:تفاوت در استفاده صحیح و استفاده نادرست از رسانه ها ضرورت یاد گیری فن و مهارت استفاده بهینه از رسانه ها یا “سواد رسانه ای” رابسیار ضروری و حیاتی می کند.

 

این مقام مسئول رسانه ها را یکی از اجزای اساسی جوامع بشری در دنیای امروز برشمرد و گفت:امروز نیز دشمن با تمام تجهیزات موجود خود؛ اما به صورت نرم، بار دیگر وارد میدان جنگ با ملت شریف ایران شده است.

 

این کارشناس مسائل فرهنگی، یادآور شد: کانونی که امروزه، بیشتر مورد حمله و تهاجم دشمنان انقلاب اسلامی ایران قرار گرفته، کانون مقدس خانواده است که با استفاده از ابزار و تجهیزاتی همچون "دجال واره"، و استفاده از فضاهای مجازی آلوده، قصد شکستن حریم و سنگرهای این کانون مقدس را دارند.

 

وی اظهار کرد:امپرياليسم رسانه اي غرب دنبال هويت زدايي از كشورهاي اسلامي و تبليغ و ترويج فرهنگ منحط غربي است، چه اينكه فرهنگ و تمدن اسلامي را رقيب جدي خود مي داندو حجم انبوه و روزافزون اين شبكه ها باعث رويگرداني مخاطبين از فرهنگ خودي و دل بستن به آموزه هاي بيگانه مي شود.

 

ارسلان جو یادآور شد:شبكه هاي فارسي زبان خارج نشين كه مورد حمايت پيدا وپنهان سرويس هاي امنيتي غرب و آمريكا هستند، ضمن پخش برنامه هاي ناسيوناليستي افراطي و شوونيستي به ايجاد شكاف هاي قومي، ملي و ديني مي زنند تا اقتدار ملي كشور را تضعيف و آن را در شرايطي از التهاب و اضطرار نگه دارند.

 

از میان بردن نگاه عفیفانه مرد و زن در خانواده

 

این کارشناس مسائل فرهنگی در ادامه به نقش شگفت‌انگیز تعلیم و تربیت در زندگی انسان  اشاره کرد و افزود:شکوفایی استعدادها و ارزشهای والا بر تعلیم و تربیت مبتنی است و انسان شدن انسان و وصولش به کمال نهایی، همه مرهون تعلیم و تربیت صحیح است.

 

وی متذکر شد:نگاه اساسی فیلم هایی که توسط رسانه های غربی تولید و از طریق ماهواره به طور رایگان در اختیار خانواده ها قرار می گیرد از میان بردن نگاه عفیفانه مرد و زن در خانواده است.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد :شبکه های ماهواره ای اثرات مخربی در اعتقادات، تفکرات، شخصیت و تربیت خانواده ها و بویژه زنان و جوانان دارند و افراد را از تفکرات و اعتقادات صحیح خود جدا می کنند.

 

نابودی سلامت فکر و رفتار افراد جامعه

 

ارسلان جو اهداف شبکه های ماهواره ای را نابودی سلامت فکر و رفتار افراد در جامعه برشمرد و تصریح کرد:شبکه های ماهواره ای تلاش می کنند با نابودی شخصیت زن مسلمان، خانواده ها را فروپاشی کشانیده و نسلی بی بند و بار را برای آینده پرورش دهند.

 

هویت زدایی از خانواده ها مهمترین هدف امپرياليسم رسانه اي غرب است

 

این کارشناس مسائل فرهنگی ابراز کرد:ماهواره تهدیدی کاملا جدی و ابزارجدیدی است که دشمنان و استکبار جهانی با اهداف دقیق ، برنامه ریزی و هزینه‌های میلیونی، برای آسیب زدن بر بنیان‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه ما طراحی کرده اند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه تربیت درست فرزندان در خانواده موجب ایمنی آنها در برابر تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی می‌شود،گفت: گردانندگان و طراحان برنامه‌های شبکه‌های ماهواره ای با تلاش برنامه ریزی شده و سازمان یافته، مبانی و اصول اجتماعی، باورها، ارزشها، اخلاقیات و رفتارهای مورد نظر خود را بر گروه ها و جوامع تحمیل می‌کنند و می‌کوشند با ارایه اطلاعات انبوه به ملتها در نظام و ارزش‌هایشان تغییر ایجاد کنند.

ضرورت توجه به باورهای مذهبی جوانان

 

 این استاد دانشگاه تاکید کرد:تقویت بنیاد ارزشها و هنجارها، متبلور ساختن جلوه‌های مختلف فرهنگ ملی و اعتقادی و ایجاد مصونیت روانی در آحاد جامعه، امکان رسوخ و رشد فرهنگ مهاجم را محدود می‌سازد.

 

ارسلان جو افزود:کشور اسلامی‌ما نیز که از دیرباز آماج تهاجم فرهنگی غرب بوده است، باید با تدبیرهایی نظام مند و مؤثر، در این زمینه تجهیز شود و ضروری است به باورهای مذهبی جوانان به عنوان مهم‌ترین حوزه و هدف تهاجم فرهنگی غرب توجه ویژه ای صورت گیرد.

 

وی تصریح کرد: آسیب شناسی دقیق عرصه فرهنگ و شناخت عوامل زمینه ساز بحران هویت و نفوذ فرهنگی بیگانه، یکی از نخستین گامها در این مسیر است. 

 

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

موضوعات خوب و کلیدی مطرح شد با تشکر از برادر ارسلان جو.
پسر چرا برند لپ تاپ رو امحاء کردی حداقل میذاشتی ببینیم استادمون از چه لپ تاپی استفاده می کنه.حتما اینم یه کار فرهنگیه دیگه؟!!!
خدا وکیلی اومم ماهوارمو تحویل دادم ایخام یکی دیه بسونم بیام تحویلش بیم
به نظر می رسد بجز چند نهاد مقدس و انقلابی، هیچ نهاد و اداره دیگری در سال اقتصاد و فرهنگ به دنبال کار فرهنگی در جامعه نیست؟و شاید فقط نام فرهنگ را بر پیکره خود یدک می کشند.جای بسی تاسف و تامل است.یا حق
برگزاری چنین برنامه هایی کارساز و خوب است اما بهتر است متولیان فرهنگی استان و شهرستان ها این کارگاه ها را تعمیم دهند و برای سایر شهروندان دیگر هم در سالن های شهر چنین کارگاه هایی را برگزار کنند تا مردم هم آگاهی های لازم را در این زمینه ها کسب کنند.با تشکر از مسئولین فرهنگی

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها