نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. مرداد 1393 - 19:56
کارگاه آموزشی توانمندسازی بانوان نسبت به فلسفه نماز در گچساران به همت ستاد اقامه نماز این شهرستان برگزار شد.

به گزارش آفتاب جنوب، ظهر امروز کارگاه آموزشی توانمند‌سازی بانوان نسبت به فلسفه، عادات و برکات نماز با مربی‌گری سید محمد‌حسین حسینی‌نیک توسط ستاد اقامه نماز گچساران با همکاری کمیسیون امور بانوان فرمانداری این شهرستان در سالن همایش فرمانداری برگزار شد.

 

سید فاضل رضایی در حاشیه این کارگاه آموزشی اظهار کرد: این کارگاه با هدف توانمندسازی والدین و ارتقاء سطح آگاهی بانوان نسبت به فلسفه، آداب و برکات نماز به مدت 8 ساعت در حال برگزاری است.

وی، راه‌های جذب فرزندان به نماز و پاسخ به شبهات درباره مسائل دینی را از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی دانست و تصریح کرد: پس از اتمام این دوره آموزشی  آزمون امتحانی از طریق آموزش و پژوهش استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد که برای برگزیدگان گواهی پایاندوره صادر می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز گچساران اظهار کرد: شیوه‌های دعوت به نماز، راه‌های تکمیل نماز، پرتویی از اسرار نماز از جمله  منابع آموزشی مورد استفاده در این کارگاه است.

رضایی، نقش بانوان درنمازخواندن فرزندان را بسیار مهم برشمرد و گفت: مادران به علت نقش که در خانه دارند و می‌توانند ساعات بیشتری را همراه فرزندان باشند نقش موثری در تربیت فرزندان و به‌ویژه نماز خواندن آنها داشته باشند.

وی بابیان اینکه اگر والدین به عنوان الگوهای عملی فرزندان اهمیت ویژه‌ای برای نماز قائل شوند، فرزندان نیز به سوی آن گرایش پیدا خواهند کرد، تاکید کرد: خانوادهها باید فلسفه نماز را به فرزندان و کودکان خود آموزش دهند تا آنها بدانند و یاد بگیرند که در مقابل خداوند مودب باشند.

این مسئول با تأکید بر لزوم آموزش مسائل تربیتی به مادران، متذکر شد: چون مادران توانایی و وقت بیشتری در تربیت فرزندان و کودکان دارند نقش آن‌ها در این راستا پر رنگ‌تر جلوه می‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز گچساران بابیان اینکه مادران توان بیشتری در ایجاد رابطه عاطفی با فرزندان دارند، خاطرنشان کرد: تقویت نقش مادر در این راستا از اهمیت بالایی برخوردار است و در واقع پدران به نوعی پشتیبان و تقویت‌گر نقش مادر هستند.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها