نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. مرداد 1393 - 2:10
نماینده مردم چهار شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شوراي اسلامي ضمن حمایت از قوه قضاییه برای پیگیری تخلفات اقتصادی گفت: با توجه به تخلفات بزرگ صورت گرفته مردم باید در جریان رسیدگی به تخلفات اقتصادی مهدی هاشمی قرار بگیرند.

به گزارش آفتاب جنوب،حجت الاسلام سید علي محمد بزرگواري در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار حوزه سیاسي صبح زاگرس  اظهارداشت: نظام ما نظام جمهوری اسلامی است و یکی از شعار های اصلی جمهوری اسلامی مقوله عدالت است که اگر عدالت به درستی اجرا شود چه در حکم و چه در اجرا خیلی  از دغدغه های مردم ما برطرف می شود.

 

بزرگواری اظهار داشت: مسئله رسیدگی به پرونده آقازاده توسط قوه قضاییه را در راستای اجرای عدالت قوه قضاییه و اینکه بین هیچ کسی از افراد جامعه چه در سطح  طبقات پایین و چه در سطح طبقات بالا تفاوتی قائل نمی شود.

 

وی افزود: حرکت با عدالت قوه قضاییه در برخود با مفسدان دانه درشت و آقازاده ها در دستگاه قضا را به فال نیک می گیریم . البته این موضوع را همگان باید بدانند که قوه قضاییه بر اساس وظیفه ذاتی و قانونی خود عمل خواهد کرد و هیچ خللی در دادگاه مهدی هاشمی به وجود نخواهد آمد.

 

وی در ادامه با بیان این موضوع که در نظام جمهوری اسلامی قوه‌ قضاییه کار خود را مستقل از هر قوه دیگری انجام می‌دهد، ابراز داشت: بر اساس استقلالي که این قوه دارد هیچ احدي حق دخالت در کار دستگاه قضایي را نداشته و برای اجرای عدالت از ملامت هیچ فرد و گروهی هراس ندارد.

 

نماینده مردم چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامي تصریح کرد: قوه قضاییه وامدار هیچ جریان و گروهي نیست و به همین خاطر در محاکمه افراد چه ریز و درشت و چه آقازاده و غیر آقازاده بر اساس قانون و شرع عمل می‌کند.

 

بزرگواری در ادامه به پرونده مهدي هاشمي و محاکمه وي در دادگاه اشاره کرد و گفت: مهدی هاشمي هم فردی عادی در این مملکت است که کار خاصی برای مردم و نظام و انقلاب نکرده که مستحق بخشش و تخفیف باشد و اگر جرمی دارد باید بدون اغماض به آن رسیدگی شود.

 

عضو فراکسیون روحانیون مجلس در ادامه با بیان این موضوع که برخی افراد که منافعشان به خطر افتاده می بینند  در صدد سیاسي جلوه دادن به این دادگاه هستند، اظهار داشت: برخی افراد می خواهند با انگ های سیاسی رویکرد اصلی دادگاه هاشمی را از اقتصادی به سیاسی سوق دهند.

 

وی با بیان این که کاری به جزئیات جرائم این فرد نداریم، ادامه داد: نباید جنجال برای رسیدگي به این پرونده درست شود و قوه‌قضاییه هم با توجه به شناختي که از مسئولان آن داریم تحت هیچ شرایطی مرعوب افراد و جریانات سیاسی نخواهد شد.

 

بزرگواری با بیان این که خیانت هایی که مهدی هاشمی در سال های مدیریت خود بر ستاد سوخت کشور داشته بر کسی پوشیده نیست افزود: مردم خواهان اجرای عدالت در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و باید به صورت علنی جریان دادگاه این فرد قرار بگیرند.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان به برخی از حاشیه سازی های سیاسی برای  دستگاه قضا در برخورد با مفسدان دانه درشت اشاره کرد و اظهارکرد:همیشه وقتی یک مسئله ای مهم برای رسیدگی در دستگاه قضا جهت بررسی قرار می گیرد برخی از افراد سمت و سو های سیاسی می دهند اما به گمان من قوه قضاییه نمی خواهد سمت و سوی سیاسی به این مسئله بدهد. بعضی ها می خواهند با یک حرکت تنظیم شده و سیاسی اقدامات یک فرد مجرم یا گنهکار را بی گناه جلوه دهند.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها