نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. مرداد 1393 - 18:42
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور با بيان اينكه با وقف كردن سرمايه ها در واقع ثبات و دوام آن‌ها افزايش مي يابد گفت: بعضي ها نگران وقف كردن سرمايه و اموال خود هستند اما اينجا تاكيد مي كنم اگر سرمايه اي را وقف كنيد سازمان اوقاف آن سرمايه را از شما نمي گيرد بلكه ثبات و دوام سرمايه شما افزايش نيز مي يابد.

به گزارش آفتاب جنوب، به نقل ازپول‌نیوز - مراسم تجلیل از رتبه های زیر 10 کشوری کنکور سراسری 93 با حضور نخبگان و فرهیختگان، استادان، خیرین مدرسه ساز، چهره های ماندگار، ناشران و برگزیدگان ، توسط بنیاد علمی آموزشی قلم چی (وقف عام) در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد.
 
به گزارش پول‌نیوز، این همایش با حضور حجت السلام والمسلمین دکتر علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور، شخصیت های بزرگ علمی و چهره های ماندگار مانند پروفسور پرویز جبه دار« چهره ماندگار برق در سال 81»، پروفسور منصور نیک خواه بهرامی «چهره ماندگار مکانیک در سال 85» ، دکتر کمره ای رییس پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران ، فرهیختگان و دست اندرکاران کانون برگزار شد.

همچنین خیرین مدرسه ساز از جمله دکتر محمدرضا حافظی رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و مهندس موسوی ره پیما، ناشران، استادان دانشگاه و اولیای نخبگان و برگزیدگان از دیگر مهمانان این مراسم بودند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور با بيان اينكه با وقف كردن سرمايه ها در واقع ثبات و دوام آن‌ها افزايش مي يابد گفت: بعضي ها نگران وقف كردن سرمايه و اموال خود هستند اما اينجا تاكيد مي كنم اگر سرمايه اي را وقف كنيد سازمان اوقاف آن سرمايه را از شما نمي گيرد بلكه ثبات و دوام سرمايه شما افزايش نيز مي يابد.

حجت السلام والمسلمین علی محمدی با بيان اين‌كه اموال وقفي طبق قانون داراي سه سند است بيان كرد: سه سند براي اموال وقفي تنظيم مي‌شود كه يك سند به واقف، يك سند دردفترخانه اي كه سند در آن تنظيم شده و يك سند در اختيار اداره اوقاف قرار داده مي شود؛ نكته مهم اين است كه اداره كردن سرمايه وقف شده نيز به عهده خود واقف است و فقط او مي تواند دراين مورد تصميم گيري كند.

وي با تاكيد بر اين‌كه با وقف كردن سرمايه مصونيت آن‌ها افزايش مي يابد افزود:‌ دولت نمي تواند در اموال وقفي تصرفي داشته باشد بلكه آن‌ها يك سرمايه خاص با شرايط ويژه محسوب مي‌شوند.

نماينده ولي فقيه با اشاره به بنياد علمي آموزشي  قلم چي (وقف عام) گفت: كار قلم چي ادامه خواهد يافت و خيرين مدرسه ساز از جمله دكتر حافظي نيز از جمله كساني هستند كه در اين عرصه گام‌هاي مثبتي برداشتند؛ اقدامات اين گروه  از افراد گواه اين موضوع است كه مي توانيم سرمايه هايمان را در جهت امر خير وقف كنيم.

محمدي همچنين با بيان اين‌كه ملت ايران در دانش هسته اي به دنبال آن است كه از علم و دانش در عرصه‌هاي مختلف زندگي استفاده كند بيان كرد: دشمنان با اين موضوع مخالف هستند،كشورهايي مثل آمريكا مي خواهند علم و دانش را در انحصار خود و به عنوان ابزاري براي سوء استفاده از كشورها مورد بهره برداري قرار دهند، بنابراين مي توان نتيجه گرفت كه حركت در مسير علم و دانش بزرگترين عبادت محسوب مي شود.

وي در ادامه سخنان خود خطاب به رتبه‌هاي برتر كنكور گفت: يكي از نعمت‌هايي كه خداوند به شما عطا كرده داشتن هوش و استعداد است كه بايد قدر دانسته و اين نعمات را فقط هديه‌اي از سوي خداوند براي خود تلقي كنيد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور ادامه داد: خيلي از امت‌ها و انسان‌ها دچار غفلت شدند و مبدا اصلي نعمت را فراموش كرده و دچار خطا شدند كه اين موضوع عواقبي را به دنبال خواهد داشت.

در ادامه كاظم قلم چي در سخنانی تاكيد كرد: گسترش عدالت آموزشي بايد در سرلوحه فعاليت‌ها و امور قرار گيرد.

متولي بنيادعلمي آموزشي قلم‌چي با تاكيد بر اين‌كه بايد به عدالت در حوزه آموزش توجه و عنايت خاصي شود گفت: همه بايد امكانات برابري براي كسب علم و دانش داشته باشند، موضوع عدالت آموزشي از موضوعاتي است كه بايد به عنوان امري مهم در سرلوحه امور قرار گيرد.

وی در بخشي از سخنان خود گفت: به دلايل مختلف از جمله افزايش تعداد رتبه‌هاي يك رقمي در چهار رشته (رياضي، تجربي، انساني و هنر) و محدود بودن فضاي محل برگزاري مراسم نتوانستيم از رتبه‌هاي برتر زبان براي حضور در اين مراسم دعوت به عمل بياوريم.

متولي بنيادعلمي آموزشي قلم‌چي با بيان اين‌كه رتبه‌هاي برتر امسال در سهميه ايثارگران بسيارقابل توجه است گفت: دانش‌آموزان اصفهاني‌در كنكور امسال خوش درخشيدند ولي كماكان استان برتر در رتبه‌هاي زير هزار متعلق به استان يزد است.

کاظم قلم‌چي خیر مدرسه ساز در بخشي از سخنان خود خبر داد: هدفگذاري امسال ما رساندن دانش آموزان بورسيه از 50 هزار به 60 هزار نفر است.

در این مراسم رئيس جامعه خيرين مدرسه ساز كشور نيز ضمن تشكر و قدرداني از کاظم قلم چي گفت: كلام خداوند مژده مي دهد كه كسب علم و دانش از عباداتي است كه بايد به جا بياوريم و از جمله بالاترين فرايض محسوب مي‌شود.

دكتر محمدرضا حافظي با تشكر از قلم چي و حمايت‌هاي وي از فرزندان اين مرز و بوم تاكيد كرد: جامعه خيرين مدرسه‌ساز در هفدهمين سال موجوديت خودش قرار دارد و بايد در مسير اعتلاي بيشتر گام بردارد.

وي  با بيان اينكه  كانون فرهنگي آموزشي قلم‌چي به نفع بچه‌هاي كشور وقف عام شد گفت:  به اعتقاد بنده حركت در مسير علم و دانش شايستگي خاصي مي‌خواهد كه خداوند به آقاي دكتر قلم‌چي اين توفيق را عنايت كرده كه بتواند از بركات اين مسير بهره‌مند شود.

رئيس جامعه خيرين مدرسه ساز كشور  خطاب به قلم‌چي گفت: يقين بدانيد بركات حركت در اين مسير در زندگي و عمر شما تاثيرات مثبتي را خواهد داشت.

همچنين در اين مراسم از رتبه هاي زير هزار نابينايان در كنكور 93 نيز قدرداني به عمل آمد؛ معرفي و قدرداني از رتبه‌هاي زير 10 كنكور 93در رشته‌هاي انساني ، تجربي، رياضي و هنر بخش ديگري از اين مراسم بود.

در پايان مراسم نيز از والدين و دبيران دانش آموزان حائز رتبه‌هاي برتر تقدير و عكس يادگاري نيز گرفته شد.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها