نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
24. مرداد 1393 - 21:05
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی گچساران با اشاره به نقش هیئت‌های مذهبی در راستای ترویج فرهنگ دینی و مذهبی درجامعه ،گفت: بصیرت افزایی، روشنگری و آگاهی بخشی به نسل جوان از اصلی‌ترین رسالت‌های هیئت‌های مذهبی است.

محمد رمضانی عصر امروز در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،با اشاره به نقش هیئت‌های مذهبی در راستای ترویج فرهنگ دینی و مذهبی درجامعه،گفت: بصیرت افزایی، روشنگری و آگاهی بخشی به نسل جوانان از اصلی‌ترین رسالت‌های هیئت‌های مذهبی است.

 

وی افزود: امروز بسیاری از فعالیت های سیاسی، فرهنگی و مذهبی که در سطح کشور انجام می‌شود به واسطه حضور پررنگ و موثر هیئات مذهبی در سطح کشور است.

 

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی گچساران تصریح کرد:تقویت باورهای دینی جوانان ، محافظت و انتقال صحیح نهضت عاشورایی به نسل های بعدی از مهمترین وظایف هیئت های مذهبی است.

 

رمضانی با تاکید بر اینکه هیئت های مذهبی نقش تعیین کننده ای دررویکرد سیاسی و فرهنگی کشور دارند،اظهارکرد: هیئت های مذهبی نقش بسزایی در هدایت تشکل ها ی مردمی داشته و با توجه به مردمی بودن کارکرد خوبی در ارتقاء سطح فرهنگی مردم برعهده دارند.

 

وی تاکید کرد: هیئت‌های مذهبی برای انجام رسالت انسان‌سازی باید پویا و زنده باشند و در راستای ترویج فرهنگ‌ها و ارزش‌های اسلامی تلاش کنند.

 

این کارشناس مسائل فرهنگی افزود: هیئت‌های مذهبی باید نوجوانان و جوانان را به هیئت جذب و زمینه تربیت صحیح آن‌ها در مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را فراهم کنند.

 

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی گچساران درادامه با اشاره به این که امروز تهاجم فرهنگی دشمنان علیه نظام اسلامی درابعادسخت افزاری ونرم افزاری،بسیارسخت و سنگین شده است، متذکرشد:هیات های مذهبی در مقابله و مبارزه با هجمه فرهنگی و عقیدتی دشمنان، نقش بسیار موثر و ارزنده ای دارند.

 

رمضانی خاطرنشان شد:مهمترین ماموریت هیئتهای مذهبی، رصد و ظرفیت یابی و استفاده بهینه از ظرفیتهای فرهنگی و اجتماعی در جامعه است.

 

وی فرهنگ سازی را از ضروریات هیأت های مذهبی برشمرد و گفت: فعالیت قانونمند و موثر هیات های مذهبی نقش مهی در جلوگیری از بروز انحرافات اخلاقی و فرهنگی در سطح جامعه به ویژه در میان نسل جوان و نوجوان دارد.

 

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی گچساران درادامه  با بیان اینکه فعالیت برخی هیئت‌های مذهبی در گچساران فقط مختص به ماه محرم بوده است و در دیگر مناسبت‌ها فعالیت چندانی ندارند، تاکید کرد:هیئت‌های مذهبی در گچساران باید در تمام مناسبت‌های مذهبی حضوری بسیار فعال و منسجم داشته باشند.

 

رمضانی یکی از اصلی‌ترین مشکلات هیئت‌های مذهبی درگچساران را کمبود اعتبار دانست و افزود: مسولان باید نگاه ویژه‌ای به هیئت‌های مذهبی در این شهرستان داشته باشند تا این هیئت‌ها بتوانند رسالتی را که بر عهده دارند، عملی سازند.

 

 

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها