نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
15. مرداد 1393 - 1:24
"گلن گرینوالد" مفسر و کارشناس آمریکایی از همکاری و ارتباط تنگاتنگ سرویس های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و کانادا با ارتش رژیم صهیونیستی در حمله نظامی به نوار غزه پرده برداشت.

به گزارش آفتاب جنوب،به نقل از مهر،  "گلن گرینوالد" تحلیلگر و ستون نویس رسانه های آمریکایی گفت طبق برآوردهایش دولت آمریکا در حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه شرکت مستقیم داشته است.

وی با استناد به گزارش های "ادوارد اسنودن" افشاگر جاسوسی اطلاعاتی آمریکا از شهروندان جهان تاکید کرد آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) با همتای اسرائیلی خود موسوم به واحد اطلاعات ملی (ISNU) همکاری نزدیک دارد.

بر این اساس NSA از سال ها پیش به شدت از سرویس اطلاعاتی اسرائیلی حمایت کرده و به ویژه در نظارت و شناسایی مواضع مقاومت فلسطین در نوار غزه به آن کمک می کند. به گفته وی در بسیاری از موارد NSA و ISNU با سرویس های اطلاعاتی کانادا موسوم بهGCHQ  و CSEC همکاری می کند.

گرینوالد تاکید می کند: اسناد افشا شده توسط اسنودن یک حقیقت را مشخص می کند: این که حملات ارتش اسرائیل بدون حمایت بی دریغ و همه جانبه دولت آمریکا ممکن نبود. این در حالی است که رژیم صهیونیستی مدعی است در عملیات نظامی علیه غزه موفق شده مواضع بسیاری را متعلق به مقاومت به ویژه تونل های زیر زمینی منهدم کند.

گفتنی است گلن گرینوالد مفسر سیاسی، ستون‌نویس، بلاگر و نویسنده آمریکایی است که از آگوست 2012 تا اکتبر 2013 ستون‌نویس گاردین ایالات متحده بود. مجلهٔ فارین پالسی وی را در زمره یکی از 100 متفکر برجسته سال 2013 قرار داده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها