نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. مرداد 1393 - 2:40
طرح جمع آوری دستفروشان از متروی تهران که از بیست و هشتم دیماه سال گذشته آغاز شده بود، با شکست مواجه شد.

به گزارش آفتاب جنوب،به نقل از رازق، در حالی که متروی تهران اعلام می کرد که از بیست و هشتم دیماه سال 92، طرح مبارزه با دستفروشی را با همکاری نیروی انتظامی آغاز کرده است، اما با گذشت هفت ماه، نه تنها این طرح موفقیتی را به دست نیاورده، که بر تعداد دستفروشان مترو نیز، افزوده شده است.

قطارهای متروی تهران و نیز متروی تهران – کرج همچنان جولانگاه دستفروشانی است که در ساعات استراحت مردم و شرایطی که آنها قصد اعزام به مقصد را دارند، به عنوان مزاحمان و میهمانان ناخوانده وارد این حریم شده و با سر و صدای بسیتر اجناس خود را در معرض فروش قرار می دهند و بازاری درست می کنند که با بازار اسلامی فاصله زیادی دارد.
تجمع و تنوع دستفروشان در قطارهای عادی تهران- کرج، بیش از قطارهای سریع السیر است تا زمان بیشتری را برای فروش اجناس خود داشته باشند.
عمده اجناس فروخته شده در مترو، چینی بوده و داری کیفیت بسیار پایینی است.
در هر حال این روزها واگن های قطار شهری در تهران،حجره های بازار تهران را به ذهن متبادر می کند و ضرورت دارد شهرداری تهران با همکاری جدی تر با بخش های دیگر، نسبت به رفع این معضل اقدام کند.
مرتضی طلایی در گفتگویی درباره موضوع دستفروشی در مترو گفت :دستفروشی سد معبر است و بر حسب قانون تعدی و تجاوز به حقوق عمومی است. عضو شورای شهر تهران معتقد است اصرار دارد که وظیفه شهرداری با همکاری پلیس و پشتیبانی قوه قضاییه است که این سد معبرها جمع‌آوری شوند.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اما ریشه دستفروشی را در جای دیگری می‌بیند. او دلیل دستفروشی را اختلال در بازار اشتغال و نبود کار می‌ٔداند و می‌گوید وقتی در کشور کار مولد و سرمایه‌گذاری وجود ندارد و بازار کار کساد است نیروی کار برای امرار معاش مجبور است دستفروشی کند.
نایب رئیس شورای شهر تهران معتقد است که جمع‌آوری دستفروشان از مترو درمان و راهکار نیست اما این را هم اضافه می‌کند مدیریت شهری نمی‌تواند به علت اینکه ارگانی که مسئول ایجاد شغل است کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد شهر را رها کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت