نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. مرداد 1393 - 1:23
مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور آخرین وضعیت آب و هوای کشور در امروز و دو روز آینده را تشریح کرد.

به گزارش آفتاب جنوب،به نقل از ایسنا، احد وظیفه مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، افزود: براساس نقشه های پیش یابی در دو روز آینده بارش پراکنده در شرق دریای خزر و طی سه روز آینده در استان های هرمزگان، جنوب کرمان و شرق فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبارورعد وبرق پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد، همچنین طی این مدت بارش پراکنده برای شهرهای شمالی استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل پیش بینی می شود.

وی افزود: وزش باد شدید و پدیده گردوخاک در شرق کشور به ویژه منطقه زابل طی سه روز آینده ادامه خواهد داشت. همچنین در روزهای یکشنبه و دوشنبه با افزایش سرعت وزش باد بر روی عراق، در استان‌های ایلام و خوزستان پدیده گردوخاک دور از انتظار نیست.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از نفوذ توده هوای خنک از عرض‌های شمالی به سواحل دریای خزر از روز یکشنبه تا سه شنبه خبر داد و افزود: کاهش دما از دوشنبه تا سه شنبه بین 5 تا 8 درجه در سواحل جنوبی دریای خزر و بین 3 تا 5 درجه برای سایر نقاط نیمه شمالی کشور وزش باد و مواج شدن دریای خزر خواهد شد.

یه گفته وی، دریای خزر از بعدازظهر یکشنبه تا سه شنبه مواج و متلاطم پیش بینی می شود. همچنین شرق دریای عمان نیر مواج خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: با گذر موج و همراه آن هوای نسبی خنک از سطوح میانی جو و جریان‌های دریا به خشکی در سطح زمین، انتظار می رود از بعدازظهر دوشنبه تا سه شنبه شرق مازندران و استان گلستان گاهی با بارش باران و رگبار و رعدوبرق پراکنده همراه باشد.

وی به وضع هوای تهران اشاره کرد و به ایسنا گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز یکشنبه کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز با یک درجه افزایش به 27 و38 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز دوشنبه نیز آسمان پایتخت صاف کمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 26 و 39 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها