نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. مرداد 1393 - 10:11
کارگاه تفسیر گازهای خونی ABG ظهر امروز به همت شبکه بهداشت و درمان گچساران برگزار شد.

به گزارش آفتاب جنوب، ظهر امروز کارگاه یک روزه تفسیر گازهای خونی با حضور پرستاران، ماماها، پرسنل آزمایشگاه، اتاق عمل و هوشبری بیمارستان شهید رجایی گچساران در سالن اجتماعات شبکه بهداشت درمان این شهرستان برگزار شد.

پری‌گل طاهری در حاشیه این کارگاه، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، اظهار کرد: این کارگاه آموزشی با هدف آشنایی پرسنل با دلایل و اهداف تفسیر گازهای خونی برگزار شد.

وی افزود: در این کارگاه یک‌روزه آشنایی پرسنل برای بررسی گازهای خونی، توانایی ریه‌ها، کافی بودن میزان اکسیژن دریافتی، خارج شدن کافی دی اکسید کربن (CO2) خونی و همچنین صحت کار کلیه‌ها در PH را از طریق جذب و دفع یون بی‌کربنات نشان می‌دهد.

کارشناس مسئول آموزش خدمات پرستاری بیمارستان شهید رجایی گچساران تصریح کرد: ارزیابی درصد اکسیژن خونی شریانی PH بی‌کربنات، آنالیز گازهای خونی شریانی بیماران ریوی مزمن، التهاب ریوی، سندروم دسترس تنفسی، سکته قلبی و پنومونی، ارزیابی تنفسی بیمار و تصمیم‌گیری مراحل درمان از اهداف اختصاصی این کارگاه آموزشی بوده است.

طاهری با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در سطح معاونت درمان، ارائه آموزش به پرسنل مراکز درمان درخصوص برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها موجود در سطح دانشگاه است، بیان کرد: با برگزاری جلسات و کارگاه‌ها و فراهم نمودن امکانات در جهت توسعه برنامه می‌توان به این مهم دست یافت.

گفتنی است این کارگاه با حضور 100 نفر از پرستاران، ماماها، آزمایشگاه، اتاق عمل و هوشبری برگزار شد.

 

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها