نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. مهر 1401 - 11:29
فلفل دلمه ای یکی از مهمترین محصولات کشاورزی است که نه تنها به دلیل ارزش اقتصادی بلکه به دلیل ارزش غذایی بالا مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب؛ گچساران یکی از شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد است که فلفل دلمه ای در دشت های کشاورزی اش به صورت فراوان کشت می شود، این محصول جز سبزیجات سالمی است که علاوه بر داشتن رنگ های مختلف، از ویتامین ها و مواد معدنی زیادی نیز برخورداراست. آنها منبع شگفت انگیزی از ویتامین C هستند، که می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهند.


سایر فواید تغذیه ای فلفل دلمه ای می توان به منابع غنی از تیامین ،فولات ،منیزیم، مس و … اشاره کرد.فلفل دلمه ای یکی از مهمترین محصولات کشاورزی است که نه تنها به دلیل ارزش اقتصادی بلکه به دلیل ارزش غذایی بالا مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.


قبل از هر چیز باید توجه داشت که شهرستان گچساران به دلیل آب و هوای مطلوب، به تولیدکننده اجازه می دهد تا بهترین نوع سبزیجات را پرورش دهد. با توجه به خاک حاصل خیز و شرایط آب و هوایی مناسب، انواع سبزیجات ، صیفی جات و دیگر محصولات جالیزی نیز در این شهرستان کشت می شود.

بنابراین فلفل دلمه ای سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها است. در حالت خام، یک فلفل دلمه ای تازه حاوی ۹۲ درصد آب است و یک فلفل دلمه‌ای متوسط، حاوی مس، فیبر، فولات، منگنز، منیزیم، پتاسیم، فسفر، پروتئین، سلنیوم، ویتامین C، ویتامین B6، ویتامین K1، ویتامین E و ویتامین A است. همچنین آنتی اکسیدان‌های زیادی از جمله کاپسانتین، وایولکسانتین، لوتئین، کوئرستین و لوتئولیتن در فلفل دلمه ای وجود دارد.

همچنین ویتامین C موجود در فلفل دلمه ای یکی دیگر از خواص فلفل دلمه ای برای مو است؛ زیرا سبب جذب بهتر آهن در گلبول‌های قرمز شده و در نتیجه اکسیژن بیشتری به فولیکول‌های مو می‌رساند. فلفل دلمه سرشار از آنتی اکسیدان بوده و در نتیجه می‌تواند از بدن شما در برابر بیماری‌ها محافظت کند.

براین اساس نیز کوددهی مناسب، استفاده حداقلی از سموم، آبیاری به موقع از فعالیت‌های مهم در تولید این محصول به شمار می رود هرچند محصولات توليدی علاوه بر تامين نيازبازار تره بار در گچساران به دليل كيفيت بالا و نوبرانه بودن به استان های فارس، اصفهان،خوزستان،یزد و... نيز حمل می شوند.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها