نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. خرداد 1401 - 9:31
آشفتگی و بی نظمی بیش از حد در این بازارچه به حدی است که شتر با بارش هم گم می شود،پس مسئولین فکری به حال این وضعیت نابسامان کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،بازارچه میوه فروشان گچساران نیازمند ساماندهی و رسیدگی بیشتر مسئولان شهری است،هرچند این بازارچه به نوعی در مرکزشهر ایجاد شده است و در آن تعداد زیادی از کسبه محصولات موردنیاز شهروندان را از جمله میوه ،تره بار،سبزی،گوشت،ماهی و... عرضه می‌کنند. اما لازم است که از سوی متولیان امر اقدامی جهت ساماندهی هرچه بیشتر این بازارچه انجام شود.

به‌عنوان مثال، برخی از دستفروشان پیاده‌رو و حتی قسمتی از خیابان این نقطه از شهر را اِشغال می‌کنند که به همین جهت ‌ تردد خودروها و عابران را با مشکلاتی مواجه کرده است که متأسفانه به دلیل بی‌توجهی به حقوق رهگذران و شلوغی معبر، ‌تردد شهروندان هم به سختی انجام می‌شود.

در کنار این معضلات، روزهای گرمی را در این شهرستان سپری می کنیم که همانند سال‌های گذشته نیز بوی مشمئزکننده‌ای از این بازراچه نیز به مشام ساکنان و رهگذران می رسد، درحالی که بسیاری از مردم گچساران از وضعیت نامناسب بازارچه میوه فروشان گلایه دارند که این روزها با پیاده روهایی پر از زباله های پراکنده، یا تسخیر پیاده روها توسط برخی کسبه مواجه هستند.

به گفته برخی شهروندان انباشت زباله‌ها در این بازارچه به دلیل عدم رعایت از سوی کسبه ،سرازیر شدن آنها به کف خیابان و نیز روانه شدن شیرابه‌های زباله ها مردم را کلافه کرده است هرچند جمع آوری زباله‌ها، ساماندهی خیابان‌ها و نظافت جوی‌ها وظیفه شهرداری است اما با نگاهی به این موضوع درمی یابیم که عدم توجه بسیاری از کسبه ها به امورات بهداشتی عامل بوجود آمدن چنین وضعیتی در شهرمان شده است.

یکی از شهروندان در این خصوص می گوید:متاسفانه بازارچه کپری های گچساران در شان مردم این شهرستان نفتخیز نیست،وضعیت پیاده روهای غیر همسطح در این بازارچه بسیار خطرناک است و این اختلاف سطح پیاده روها در بسیاری موارد موجب زمین خوردن افراد هم شده است.

وی می افزاید:متاسفانه وضعیت میوه  وتره بار گندیده خود عامل آلودگی و آزار و اذیت شهروندان شده است،که علاوه بر ظاهر زشتی که به این نقطه از شهر داده است باعث استشمام بوی نامطبوعی هم در اطراف شده است.

بانویی هم در ادامه بیان می کند:متاسفانه وضعیت پیاده روها در این قسمت از شهر به هیچ وجه مناسب نیست،به طور مثال سطح پیاده روها در قسمتی 30سانتیمتر از پیاده روی دیگر بالاتر است،که واقعا عبور مادران با کالسکه کودک بسیار سخت است،هرچند ریختن سبدهای میوه و اجناس مغازه داران خود تردد را برای عابرین دوچندان دشوار کرده درحالی که مغازه داران فقط یک باریکه را برای عبور و مرور مردم گذاشته اند!.

وی می گوید:متاسفانه آشفتگی و بی نظمی بیش از حد در این بازارچه به حدی است که شتر با بارش هم گم می شود،پس مسئولین فکری به حال این وضعیت نابسامان کنند،چرا که ساماندهی مطلوب این بازارچه خواسته به حق شهروندان است.

بنابراین باید توجه کرد که ساماندهی و زیبایی محیط بازار و محل داد و ستد بر رفتار مردم یک شهر و روح و روان شهروندان تاثیر مستقیم دارد و به اعتقاد کارشناسان هر چه محیط شهری و زندگی شادتر، با طراوت‌تر و زیباتر باشد، به تبع نیز امید را به زندگی در میان شهروندان افزایش می‌دهد.

براین اساس نیز این ضرورت در شهری همچون گچساران با توجه به محیط صنعتی همچون نفت و گاز و پتروشیمی ،سد چم شیر و ... ، باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد چرا که این روزها با گذر از بازارچه میوه فروشان(کپری ها) نمایی نازیبا ازمجموعه ای صنفی می‌بینیم که چشم‌ هر شهروندی را می آزارد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها