نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. آذر 1400 - 10:35
وضعیت گلزار و یادمان شهدای طایفه شیخ جلیل(تلچگاه) در شهرستان باشت به علت بی‌توجهی مسئولان، نامناسب بوده و باعث گلایه خانواده های شهداء و اهالی این منطقه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، امروز وضعیت نامناسب گلزارو یادمان شهدای طایفه شیخ جلیل در روستای "تلچگاه" موجبات گلایه خانواده هایی شده که روزی با عشق فرزندانشان را برای دفاع از کیان این مرزوبوم روانه میدان های نبرد حق علیه باطل می کردند.

این درحالی است که ساماندهی مناسب گلزارهای شهداء خدمتی کوچک از طرف مسئولان به مردم و خانواده های معظم شهداء خواهد بود،همان خانواده های صبور و مقاومی که بدون هیچ چشم داشتی از جگر گوشه هایشان در راه دفاع از آرمان ها و ارزش های نظام اسلامی گذشتند.

بنابراین باید توجه کرد که آرامش و امنیت امروز کشورمان نیز مرهون رشادت ها و جانفشانی شهدای والا مقام و نیز صبر و استقامت خانواده معظم شهداء بوده است، هرچند گلزار مطهر شهداء نیز تجلی حماسه ماندگار دفاع مقدس است و با این وجود قبور مطهر قهرمانان آرمیده در این خاک، زیارتگاه اهل یقین خواهد بود.

لاهوتیان یکی از اهالی روستای تلچگاه در این خصوص می گوید: در حقیقت خانواده های شهداء تنها اقدامی که از مسئولان می خواهند همین ساماندهی قبور مطهر شهداء است، متاسفانه کار بهسازی گلزار و یادمان شهدای طایفه بزرگ "شیخ جلیل" مدتی است که به حال خود رها شده است.

وی می افزاید:در این گلزار نیز شهدای والامقامی به نام های "اسفندیار محمدی"، "الله داد هوشیاری" ،"علی بخش سینایی" و "خدامراد شرافتی" آرمیده اند ،اگرچه این گلزار و یادمان شهداء چند سال پیش جهت بهسازی و ساماندهی تخریب شد اما متاسفانه این پروژه همچنان به مرحله تکمیل و بهره برداری نرسیده است.

این فرهنگی بازنشسته ادامه می دهد:بنابراین وقتی مادران و دیگر اعضای خانواده های معظم شهداء به این زیارتگاه مراجعه می کنند با وضعیت درخور شانی هم روبرو نمی شوند و این موضوع هم مظلومیت شهداء را دو چندان می کند، با این حال هیچ مسئولی تاکنون نیز پاسخگوی این وضعیت نبوده و عزم راسخی هم برای پیگیری و رفع این مشکل وجود نداشته است.

براین اساس، گلزار مطهر شهداء نماد عزت و سربلندی کشور و کانون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به شمار می رود و به همین دلیل تسریع در امر ساماندهی گلزار شهداء بایستی در دستور کار نهادها و متولیان امرقرار گیرد و نیز انتظار می رود که مسئولان شهرستانی و استانی نسبت به ساماندهی مطلوب این زیارتگاه در شهرستان باشت اقدام کنند.

 

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها