نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. شهريور 1400 - 17:58
این تعدادپروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر 24میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،همزمان با ششمین روز از هفته دولت، با حضور فرماندار گچساران و جمعی از مسئولان شهرستانی تعداد چهار طرح به نمایندگی از 24 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری افزون بر 24میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

از  مجموع این تعداد پروژه نیز 19طرح  عمرانی و اقتصادی با اعتباری به مبلغ 18میلیارد تومان افتتاح و تعداد 5 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری به مبلغ 6 میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد.

افتتاح ساختمان بازارچه صنایع دستی روستای سربیشه،افتتاح طرح پرواربندی 200راسی گوساله گوشتی، افتتاح پروژه اجرای بیس و آسفالت روستای چهاربیشه سفلی و نیز کلنگ زنی طرح توسعه،احداث و بهینه سازی شبکه برق روستای آبریگون با اعتباری بالغ بر7میلیارد و 400میلیون ریال ازجمله طرح های شاخصی بودند که با حضور مسئولان افتتاح و یا کلنگ زنی شدند.

طرح هایی همچون احداث زمین چمن مصنوعی روستاهای گناوه و پشه کان،احداث پل عشایری دریلا،احداث مرکز درمانی لیشتر،احداث خانه بهداشت آرو، توسعه و بهینه سازی شبکه برق روستای اسلام آبادلیشتر، اجرای سیستم آبیاری نوین روستای هفت چشمه و... از دیگر پروژه های افتتاح و کلنگ زنی در این شهرستان بودند.

با این تفاسیر نیز از حواشی های مهم این پروژه ها می توان به گلایه شورای روستای سربیشه نسبت به عدم روشنایی گلزار مطهرشهداء و نیز مشکل تقاطع جاده دسترسی به این روستا اشاره کرد که درادامه قول پیگیری توسط فرماندار گچساران نیز داده شد.

  هرچند "دلاورفر" از اعضای شورای روستای سربیشه در آیین بهره برداری از بازارچه صنایع دستی این روستا هم گفت:انتظار این است که در بحث حمایت و بیمه هنرمندان و بافندگان صنایع دستی در این روستا قدم هایی از سوی مسئولین امر برداشته شود چرا که یک بافنده چند ماه تلاش می کند اما متاسفانه در بحث فروش محصولاتشان با مشکلاتی روبرو می شوند.

اتابک،فرماندار گچساران در پاسخ گفت که عرضه نمایشگاهی صنایع دستی در این خصوص بسیار موثر است که با راه اندازی این بازارچه ،مردم حتما هم استقبال خواهند کرد اما  از اداره میراث فرهنگی هم می خواهیم که حمایت های لازم را در این زمینه داشته باشد.

دلاور فر در ادامه هم افزود: گلایه دیگری که داریم این است که ساعت افتتاحیه این بازارچه، ساعت مناسبی نیست چرا که بیشتر روستاییان در حال برداشت لیمو ترش هستند! که فرماندار گچساران درادامه به شوخی پاسخ داد به هرحال در پیک پنجم کرونا هستیم و میت ها را هم صبح کفن و دفن می کنند، پس اگر می خواهید تا لیموترش ها را بچینند بعد هم ما بیاییم طرح را افتتاح کنیم! بنابراین شایسته این است که هم مردم روستا لیمو ترش براشت کنند و هم ما طرح ها را افتتاح کنیم.

این در حالی بود که در پروژه کلنگ زنی طرح توسعه و بهینه سازی شبکه برق روستای آبریگون با اصرار برخی مسئولین، عاقبت بخشدارمرکزی گچساران هم اقدام به کلنگ زنی می کند که در این حین یکی از خبرنگاران به شوخی بیان می کند که شاید آخرین پروژه ای باشد که جناب "استلاحی" کلنگش را بر زمین می زند!.

با این حال نیز در روستای "سربیشه سفلی" هم فرماندار گچساران در بهره برداری از آخرین طرح عمرانی این شهرستان در هفته دولت، هنگام قیچی روبان قرمز به سبک "حسن روحانی" از لفظ "علی برکت الله" استفاده کرد.

ادامه تصاویر را شاهد باشید.

 

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها