نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
11. مرداد 1400 - 14:02
فرماندار گچساران گفت: این حجم از بیماری در این شهرستان حکایت از این دارد که ما دچار شرایط بسیارخطرناکی شده ایم و وظیفه داریم تمام امکانات اداری مان را برای مبارزه با این بیماری بسیج کنیم .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان گچساران با حضور جمعی از مسئولین در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران در ابتدای این نشست گفت:از ابتدای کرونا در این شهرستان 41هزارو 726 مورد تست کرونا گرفته شده که از این تعداد نیز 12هزارو 165مورد مثبت بوده است،هرچند تعداد بهبود یافته از کرونا نیز 11هزارو 339نفر به ثبت رسیده است.

غلامیان افزود:کل تست کرونا در مردادماه جاری یک هزارو 764مورد بوده که از این تعداد نیز 750نفر مثبت اعلام شده است،تعداد بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی این شهرستان نیز107نفر هستند که 8 نفر در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید رجایی این شهر بستری هستند.

وی تصریح کرد:واکسیناسیون جامعه هدف همچنان در این شهرستان ادامه دارد و تاکنون در دوز اول 13هزارو 610نفر و در دوز دوم نیز 4هزارو 365نفر واکسینه شده اند،که کل واکسیناسیون انجام شده در این شهرستان نیز 17هزارو 975نفر بوده است.

وی گفت:وضعیت کرونا درگچساران نگران کننده است و ظرفیت بیمارستان شهید رجایی در حال تکمیل است هرچند ساده انگاری و عادی انگاری شهروندان موجبات این وضعیت را رقم زده است.

غلامیان تصریح کرد:باید خاموشی پارک ها در دستور کار قرارگیرد و مراسمات مختلف همچون جشن ها،عروسی ها ، مراسمات ترحیم و ...نیز ممانعت شود،اگرچه وضعیت شهرستان قرمز است و عملا سطح یک واحدهای صنفی می توانند فعالیت کنند.

حسینی، رییس بیمارستان شهید رجایی هم گفت:کمبود تخت برای بیماران کرونایی در این شهرستان بسیار مشهود است، شهر ما فقط یک دستگاه سی تی اسکن دارد که جوابگو نیست و اگر دچار مشکل شود وضعیت نیز نگران کننده می شود، به هرحال راه اندازی بخش رادیولوژی و آزمایشگاه بیمارستان نرگسی خیلی می تواند به این وضعیت سخت در شهرستان کمک کند.

فاضل، نماینده سد چمشیر در این جلسه هم افزاد:حدود ۹۰۰نفر در این پروژه مشغول به کار هستند و به صورت قطعی چهار نفر بیمار کرونایی داریم،تمام تلاش ها برای رعایت پروتکل های بهداشتی در سد ونیروگاه چمشیر در حال انجام است هرچند تقاضا داریم که واکسیناسیون پرسنل سد چمشیربدون محدودیت سنی در دستور کار قرار گیرد.

معصومی، نماینده پتروشیمی گچساران در این جلسه هم بیان کرد:به طور میانگین در پتروشیمی ۲هزار و ۲۰۰نفر کار می کنند که در پیک پنجم نیز ۱۷ نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند.

عبدالخانی،رئیس ورزش و جوانان گچساران در این جلسه ادامه داد: در حال حاضر هیچ مجموعه ورزشی باز نیست اما وضعیت ورزش نفت باید تابع مکاتبات ورزش و جوانان در این خصوص باشد و همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار گچساران در این خصوص هم گفت:هر باشگاه ورزشی که مصوبات ستاد کرونا را رعایت نمی کند،حتما باید برخورد قاطع و قانونی صورت بگیرد چرا که ما باید کار عملیاتی کنیم و ورزش و جوانان هم حضور فیزیکی درگشت های بازرسی ستاد کرونا داشته باشند.

قبادی،رئیس میراث فرهنگی گچساران هم درادامه گفت:افراد سودجویی هستند که اقدام به تورگردانی می کنند، خواهشی که داریم این است که از تورگردانی تا اطلاع ثانوی و طبق تصمیمات ستاد کرونا جلوگیری شود.

فرماندارگچساران ادامه داد:به هرحال یک پای ثابت مقابله با کرونا باید اداره میراث فرهنگی باشد چرا خیلی از شرایط شیوع کرونا به خاطر همین تورگردانی ها و دورهمی هاست.

شریفی،رئیس  اداره صمت گچساران نیزگفت:آماده اجرای مصوبات ستاد کرونا هستیم و موارد هم علی رغم محدودیت ها نیز اجرایی شده است،در یک هفته گذشته ۴۶۴مورد بازرسی از صنوف مختلف صورت گرفته که ۱۰مورد نیز پلمب شده اند.

رضایی،معاون بهداشت و درمان گچساران در ادامه نیز تصریح کرد: گلایه بسیاری داریم از ادارات و دستگاه های گچساران، اینکه خود ادارات ملزم هستند که مجموعه خودشان را مدیریت کنند و ما همچنان شاهد کم کاری ها در برخی ادارات هستیم و هنوز برخی کارکنان ادارات حتی ماسک هم نمی زنند و در بازرسی ها با کارشناسان ما هم بعضا رفتاری مناسبی ندارند.

وی افزود:بحث دیگر این است که وقتی بحران شکل می کیرد همه ادارات و دستگاه ها باید پای کار بیایند ،در بحث واکسیناسیون عزیزان سپاه سالن کانون جوانان بسیج را در اختیار ما قراردادند و از مجموعه سپاه بسیار تشکر وقدردانی می کنم.

رضایی ادامه داد:روزی یک هزار نفر در شهرستان واکسن می زنند که این امر مهم همکاری همه دستگاه ها را می طلبد و در بحث واکسیناسیون هم بادی برای آگاهی سازی شهروندان بازهم تلاش کرد.

حبیبی افتخار،نماینده بازار در این جلسه هم گفت:بازار ازاول کرونا تاکنون همپای ستادکرونا بوده است،متاسفانه فروشگاه های زنجیره ای دراین مدت بسته نشده اند و زمانی که بازار بسته است بانک چه نیازی است که باز باشد؟! و باید سایر ادارات نیز بسته شوند چرا که پشتوانه سرمایه گذاری همین بازار است؛بنده یک بازاری هستم که در روز ۵ مشتری هم ندارم اما کسب و کار م باید تعطیل شود! به هرحال شایسته است که تصمیماتی اخذ شود که فقط بازار متضرر نشود.

عنبریان،نماینده شرکت نفت در این جلسه هم گفت:نفت از ابتدای کرونا پای ثابت بوده است و اماکن ورزشی نفت طبق مصوبات رفتار کرده است و یک مورد تخلف هم وجود نداشته است و تمام سالن های ورزشی هم تعطیل بوده اند اما در خصوص سالن ورزشی به مجموعه بهداشت هم اعلام کردیم که به دلیل رقابت های حرفه ای ورزش امکان در اختیار گذاشتن این سالن برای واکسیناسیون فراهم نبود.

فرماندار گچساران در این خصوص هم تصریح کرد:به هرحال هرجا از نفت همکاری خواستیم دریغ هم نکرده اند، اما انتظار از نفت بالاست و به نوعی باید بار کرونا در این شهرستان را بردوش بکشد.

فرماندار گچساران در ادامه این نشست نیز تصریح کرد: نیاز به خیلی توضیح نیست وضعیت کرونا درکشور مشخص است‌ درحالی که وزیر بهداشت از مقام معظم رهبری درخواست تعطیی دوهفته ای را کرده اند.

وی افزود:بنده به رنگ بندی کرونا اعتقادی نداشته ام چرا که باید تلاش کنیم ورودی بیماران به بیمارستان ها نیز کمتر شود و رسالت این باشد که به فریاد مردم برسیم چرا که درگچساران شرایط بسیار حادی داریم و این ویروس جدید طوری است که مردم باید حساسیت های لازم را بسیار مورد توجه قراردهند اگرچه سرایت این بیماری با ویروس های قبلی متفاوت است.

اتابک تصریح کرد:آن چیزی که نگران کننده است این است که مردم نباید گمان کنند که واکسن زده اند و مجدد دچار بیماری نمی شوند درحالی که خیلی ها واکسن زده اند و باز هم کرونا گرفته اند.

فرماندار گچساران ادامه داد:وضعیت بسیار نگران کننده ای داریم و همه و همه باید تلاش کنیم و با رعایت پروتکل های بهداشتی و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی موارد را گوشزد کنیم،اگرچه بیشترین تجمعات مربوط به مراسمات ترحیم و مراسمات عروسی و دورهمی های خانوادگی است و چرا این موارد نیز رعایت نمی شود.

وی ادامه داد:در گچساران این حجم از بیماری حکایت از این دارد که ما دچار شرایط بسیارخطرناکی شده ایم و وظیفه داریم تمام امکانات اداری مان را برای مبارزه با این بیماری بسیج کنیم .

فرماندار گچساران تصریح کرد:ما ملاحضه بازار را کرده ایم و نیز خواهیم کرد اما بنا به شرایطی مجبور می شویم کلیه فعالیت ها را تعطیل کنیم و این هشدارها چرا جدی گرفته نمی شود و هر سیستم اداری که اصول بهداشتی را رعایت نکند باید برخورد شود و با مدیران بی تفاوت نیز برخورد قاطع و سخت خواهد شد.

اتابک اظهار کرد:در بحث سلامت مردم با کسی تعارف نداریم و از امروز براساس رنگبندی عمل می کنیم و بازرسی از همه صنوف، سالن های ورزشی، تالارها و همه و همه را شروع می کنیم،بنابراین از طریق رژه خودرویی هشدارهای لازم به مردم داده شود هرچند ظرفیت بیمارستان های ما درحال تکمیل شدن هستند.

فرماندار گچساران ادامه داد:آرامستان ها تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود،اداره ورزش و جوانان بایستی پای کار بیاید و تلاش کند و همکاری لازم با ستاد کرونا را داشته باشد چرا که مکان های ورزشی کانون این بیماری شده است.

وی افزود:دراین شرایط از رسانه ها درخواست می کنیم که در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی صحیح مردم را یاری کنند تا روند نزولی آمار مبتلایان را تجربه کنیم.

وی اظهار کرد:درخصوص بازار عرض کردیم که کلیه مغازه ها باید پروتکل های بهداشتی را به طورکامل رعایت کند و همه و همه باید از حضور و تجمع مردم در مغازه هاجلوگیری کنند.

فرماندار گچساران بیان کرد:ماموریت های پرسنل شرکت نفت به شهرستان ها و استان های همجوار نیز کنترل شود تا مردم کمترین آسیب ها را در این زمینه هم داشته باشند؛ بنابراین باید خودمان را برای هر شرایطی در شهرستان آماده کنیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها