نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. تير 1400 - 10:14
گروه های جهادی گچساران با هدف خدمت به مردم "سی سخت" رهسپار این مناطق شده اند درحالی که آستین‌های همت را بالا زده‌اند تا مرهمی بر زخم‌های آسیب‌دیدگان ناشی از زلزله باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، وقتی صحبت از خدمت به محرومین می‌شود اولین گروهی هم که به ذهن می آید، همین گروه‌های جهادی هستند که با وجود اینکه بیشتر جهادگران در سن و سال جوانی هستند اما یاری به هموطنان نیازمند و محروم را در اولویت برنامه هایشان جا داده‌اند. 

شاید در دهه های گذشته که این گروه های جهادی شکل گرفت، مردم چندان شناختی بر روی آنها نداشتند؛ اما در حال حاضر فعالیت گروه های جهادی به قدری گسترش پیدا کرده که به محرومترین و دورترین نقاط کشور نیز برای خدمت رسانی می روند.

بدون تعارف و اغماض جهادگران بسیجی روز و شب، تعطیلی و غیر تعطیلی نمی‌شناسند چرا که مشکل مردم مشکل آنهاست و هر جا که لازم بود در کنار مسئولین و یا حتی بدون حضور آنها، بازهم تلاشی از جنس گروه های جهادی به میدان می آید.

شامگاه ۲۹بهمن ماه زلزله‌ای به قدرت ۵/۶ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، شهر سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند و شدت زلزله به نحوی بود که بیشتر مردم با ترک منازل خود به کوچه و خیابان پناه بردند.

از همان دقایق ابتدایی حادثه کار کمک رسانی به مردم آغاز شد و گروه‌های جهادی کهگیلویه و بویراحمد نیز به منظور کمک به امدادرسانی به منطقه اعزام شدند و خدمات مختلفی همچون پخت و پز غذا، پخش غذا، توزیع کمک‌های مردمی بین زلزله‌زدگان،برپایی چادر، آواربرداری ، تفکیک خانه های تخریب شده، کمک رسانی به تردد و بازکردن راه ها و ... به زلزله زدگان ارائه دادند.

با این تفاسیر ،این روزها در زلزله "سی سخت" بازهم این گروه های جهادی بسیج هستند که همچنان جانانه و مخلصانه پای کار مردم هستند و گروه جهادی "شهید نظرپور" گچساران از جمله این گروه های جهادی است که به یاری زلزله زدگان شتافته است.

 

با این حال فرمانده سپاه ناحیه گچساران با اشاره به اقدامات گروه های جهای گچساران در زلزله سی سخت هم گفته بود که گروه های جهادی این ناحیه مقاومت بسیج برای حضور در مناطق زلزله زده شهرستان دنا(سی سخت) سازماندهی شده اند، که با هماهنگی های صورت گرفته جهت خدمات رسانی با تجهیزات و امکانات کافی به منطقه نیز اعزام می شوند.

 

سرهنگ پسنده نیز بیان کرده بود که سپاه و بسیج در کنار ماموریت ها و رسالت های اصلی خود موضوع کمک و خدمت رسانی به هموطنان در حوادث مختلف را با قوت انجام می دهد و به عنوان خادمان مردم از هیچ فرصتی برای خدمت رسانی دریغ نخواهند کرد.

هرچند در پایان باید گفت که گروه های جهادی بسیج هرجا احساس تکليف کنند بدون هيچ چشم داشتی در هرنقطه به ويژه در مناطق کمتر برخوردار برای ارائه خدمات حاضر می شوند، چرا که معتقدند با روحیه جهادی بن بست‌ها از بین می‌رود و امروز حل مسائل و مشکلات موجود کشور نیز با روحیه و عمل جهادی و انقلابی امکان پذیر است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها