نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. مهر 1399 - 13:26
جهادگران بسیج دانشجویی گچساران بخشی از هزینه هایی که برای پیاده روی اربعین امسال‌ در نظر گرفته بودند را اقدام به آزادی یک زندانی آبرومند به نیابت از شهیدان "سجاد زبرجدی و مقداد بویر" کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،وقتی صحبت از خدمت به محرومین می‌شود اولین گروهی هم که به ذهن می آید، همین گروه‌های جهادی بسیج است که با وجود اینکه بیشتر جهادگران در سن و سال جوانی هستند اما یاری به هموطنان نیازمند و محروم را در اولویت برنامه هایشان جا داده‌اند. 

شاید در دهه های گذشته که گروه های جهادی شکل گرفت، مردم چندان شناختی بر روی آنها نداشتند؛ اما در حال حاضر فعالیت گروه های جهادی به قدری گسترش پیدا کرده که به محرومترین و دورترین نقاط کشور نیز برای خدمت رسانی اعزام می شوند.

با این تفاسیر یکی از این گروه های جهادی،گروه جهادی بسیج دانشجویی گچساران است که امسال نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا ؛اقداماتی از جمله ضدعفونی و گندزدایی مناطق حاشیه‌ای، تولید ماسک بهداشتی، اجرای رزمایش کمک مؤمنانه ، تهیه و تولید محتوا‌های آموزشی در فضای مجازی، ارائه مشاوره‌های رایگان ،اجرای مراسمات عزاداری "هر کوچه یک حسینیه" ،تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی و آموزشی برای دانش آموزان نیازمند و... را در برنامه داشتند.

محمد سلیمانی ،مسئول بسیج دانشجویی گچساران و باشت در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی دراین خصوص گفت:گروه جهادی بسیج دانشجویی هم یکی از گروه هایی بود که در ایام شیوع کرونا فعالیت جهادی خود را دو چندان کرد و جهادگران با جدیت پای کار آمدند و توانستند خدمات ارزنده ای را به محرومان و نیازمندان ارائه کنند.

وی افزود:به هرحال امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا ،فرصتی نیز فراهم شد تا برنامه‌های جهادی بسیج دانشجویی همگام با دیگر گروه های جهادی شهرستان متمرکز به جبهه مقابله با کرونا شود.

سلیمانی تصریح کرد:گروه جهادی بسیج دانشجویی گچساران یکی از پیشتازان برای رفع آلودگی و ضدعفونی کردن اماکن، معابر شهری، کوچه ها ، محله ها و پیاده روها بود،که در مراحل بعد با توجه به شیوع و گسترش این ویروس منحوس و نیز کمبود ماسک بهداشتی، به برپایی و تاسیس کارگاه خانگی برای تولیدات ماسک نیز اقدام کردند.

مسئول بسیج دانشجویی گچساران گفت:توزیع بسته های معیشتی در رزمایش کمک مؤمنانه ، تهیه و تولید محتوا‌های آموزشی مقابله با کرونا در فضای مجازی، اجرای مراسمات عزاداری "هر کوچه یک حسینیه" ،تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی و آموزشی برای دانش آموزان نیازمند و همچنین کودکان کار از جمله اقدامات دیگر جهادگران بسیج دانشجویی طی ایام کرونا بوده است.

سلیمانی در ادامه تصریح:بنابراین امسال هم با توجه به شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت اعزام زائران اربعین به کربلای معلی ، تلاش داریم تا با ایجاد یک پویش بخشی از دیون یک زندانی جرایم غیرعمد و ناتوان از پرداخت دیه را با مشارکت جهادگران و خیرین شهرستان تامین کنیم.

وی افزود:در همین راستا دانشجویان جهادگر بسیج دانشجویی نیز بخشی از هزینه هایی که برای پیاده روی اربعین امسال‌ در نظر گرفته بودند با توجه به ممنوعیت اعزام زائران اربعین به کربلای معلی؛این هزینه را به نیابت از شهیدان "سجاد زبرجدی و مقدادبویر" برای آزادی یک زندانی که دارای جرایم نقدی و از خانواده ای آبرومند است، هزینه خواهند کرد.

مسئول بسیج دانشجویی گچساران درادامه اظهارکرد:هدف از این اقدام خداپسندانه به نوعی ترویج فرهنگ حسینی و کمک به آزادی زندانیان آبرومندی است که به دلیل ناتوانی مالی در زندان‌ها تحمل حبس می‌کنند.

گفتنی است شهید "مقداد بویر" از شهدای مدافع امنیت و شهید "سجاد زبرجدی" از شهدای مدافع حرم هستند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت