نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
17. خرداد 1399 - 11:15
مشخص نیست چندسال دیگر باید بگذرد تا غبار محرومیت ها از برخی مناطق روستانشین گچساران رخت بربندد ،اگرچه قابل درک و توجیه نیست که مسئولان دیار بام نفت ایران از مشکلات مردم این منطقه باخبر بوده و اما اهتمامی برای حل این مشکلات نداشته باشند‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید کوروش نظرپور،رئیس شورای روستای اسلام آباد گچساران در گفت و گوی اختصاصی با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص مشکلات بی آبی این روستا گفت: باید توجه کرد که از سالیان گذشته تاکنون آب روستا به صورت جیره بندی و آنهم از طریق شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تامین می شد،متاسفانه امروزهر چه داد و فریاد می زنیم ادارات و نهادهای مسئول به داد و فریادمان نمی رسد.

وی افزود:در حال حاضر انشعاب شبکه "24اینچ" آبفای شهری 100متری روستای ما می گذرد، اما همچنان با بحران بی آبی دست و پنجه نرم می کنیم و مسئولین شهرستان همچنان امروز فردا می کنند ،هرچند روستاییان در24ساعت فقط یک ساعت آب دارد.

نظرپور درادامه تصریح کرد:مشکل روستا این است که در مجاورت شهر واقع شده است و شرکت نفت هم بیشتر از این توان آبرسانی به روستا را ندارد وبه گفته مدیرانش نمی توانند آب کل روستا را تامین کنند، با این وجود چند روز قبل جناب "صیدالی" مدیرعامل نفت، 5 تانکر آبرسانی به روستا فرستادند که آب ها در منبع آب روستا ریخته و نیز پمپاز شد.

رئیس شورای روستای اسلام آباد اظهارکرد:روستا در این چند سال توسعه و گسترش یافته است و این میزان آب جوابگوی مصرف اهالی روستا نیست، با این حال باید متولیان امردر آبفای شهری مشکلات روستاییان را مرتفع کنند ومتاسفانه هیچ اقدامی نمی شود و با قراردادن کنتور آب پول همین مقدار آبی که شرکت نفت می دهد را هم می گیرند.

نظرپورگفت:بنابراین بخاطر مشکلات و بحران بی آبی در روستا،به رسم انسان های اولیه نیزمتوسل به یک قنات بسیار قدیمی در بالای روستا(فاصله 4کیلومتر) شده ایم،که در صورت احیاء آبی برای آبادی فراهم آوریم.

وی افزود:در نهایت با همکاری جهادگران پایگاه مقاومت بسیج روستا این قنات تا حدودی احیاء شده است که مشکل کمبود لوله برای آبرسانی داریم ،البته آب این قنات بازهم جوابگو نیست و لااقل می خواهیم ذره امیدی داشته باشیم که از تشنگی جان مان  به لب نرسد.

نظرپور در ادامه تصریح کرد:آخرین حرف مسئولین شهرستان هم این است که مدام می گویند که برآرود هزینه شده و قرار است از سایت دانشگاه آزاد و آبی که از سد کوثر می آید از آن مخزن برای روستا آبرسانی خواهد شد، اما این وعده های سرخرمن سال هاست که کام تشنه روستاییان را بیشتر تلخ کرده و چه هنگام این اقدامات انجام شود فقط خدا می داند و ما همچنان در برزخ بی آبی گرفتاریم.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها