نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. ارديبهشت 1399 - 18:44
رفع مشکلات محله سادات گچساران نیازمند همکاری و مساعدت همه مسئولین چه در حوزه مدیریت شهری و چه در حوزه مدیریت اجرایی است، چرا که دود عدم رفع این مشکلات تنها به چشم مردم این منطقه خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سال هاست که اجرای ناهماهنگ پروژه ها و نیز ایجاد حفاری و خاکبرداری در کوچه، خیابان، معابر عمومی و پس از آن پر کردن نامناسب آنها، مردم دیار نفتخیز گچساران را عاصی کرده و باز هم گلایه هایی را متوجه مسئولین ساخته است.

اگرچه حفاری ها و کنده کاری های آب و فاضلاب در سطح شهر گچساران به حدی در طول سالیان اخیر زیاد شده که بهتر است بگوییم کوچه یا خیابانی نیست که این درد را تحمل نکرده باشد تا حدی که آسفالت و روکش سازی این چاله ها باز هم به یکی از وعده های سرخرمن مسئولین به مردم تبدیل شده است.

بهانه های واهی!

هرچند شهروندان گچسارانی تاکنون با تمام وجودشان سعه صدر نشان داده و از هیچگونه همکاری برای اجرای موفق این پروژه ها هم دریغ نورزیده اند، اما متاسفانه بهانه های واهی و عدم آسفالت حفاری ها که به سال هم ختم شده است ،موجبات اعتراض و نارضایتی شان را بدنبال داشته است.

این مشکلات نیز در سال های اخیر هم پایش به محله گل و بلبل گچساران باز شده است اگرچه وضعیت چاله های محله سادات به جزء جدا نشدنی این محله قدیمی تبدیل شده است به طوری که غریب نوازی جناب نماینده در آستانه انتخابات مجلس یازدهم آنهم به خاطر حضور مهمان ویژه شهرمان "جناب آقای نوبخت"باز هم گرهی از این مشکل نگشود تا همچنان حقوق شهروندی در چاله ها و کنده کاری های محله سادات گم شود.

با این تفاسیر یکی از شهروندان ساکن در این محله در خصوص این مشکلات می گوید:پس از گذشت 8 ماه از اتمام کار لوله های آب در کوچه های دوازدهم تا پانزدهم وصال این محله ،متاسفانه هیچ خبری از آسفالت و ترمیم نیست و هر روز برای عبور خودرو از داخل این چاله با مشکل مواجه هستیم.

محض اطلاع مسئولین!

وی می افزاید:پرنکردن حفاری ها موجب شده تا لاستیک خودروها دچار تخریب شود و برای تعمیر جلوبندی نیز روانه تعمیرگاه های شهر شویم،به هرحال اگر در محله سادات کوچه و خیابانی بدون چاله دیدید آدرسش را به مسئولی ندهید چراکه به محض اطلاع باز هم ماشین های حفار خود را روانه آن کوچه و خیابان می کنند!.

ای دریغا مرهمی!

برخی دیگر از شهروندان محله سادات با گلایه از وضعیت موجود می گویند:کوچه های این قسمت از محله سادات که به نوعی پرتردد هم هستند وضعیت مناسبی ندارند و حفاری های مکرر پروژه های اجرایی و ترمیم نشدن آنها تا مدت های طولانی،مشکلاتی را برای ساکنین فراهم ساخته است و از مسئولین نیز خواهش داریم که به این وضعیت رسیدگی کنند.

اما مشکلات این قسمت از محله سادات گچساران به همینجا هم ختم نمی شود و گرفتگی منهول فاضلاب کوچه 15وصال این محله نیز گلایه ها را دوچندان کرده است در این زمینه یکی از مادران نگران اظهار می کند:دیگر از این اوضاع  خسته شده‌ایم، برخی اوقات پساب فاضلاب درجدول کوچه رها می شود که باعث آلودگی محل زندگی مان شده است.

وی ادامه می دهد:گرفتگی منهول فاضلاب در این منطقه رفت و آمد را با مشکلاتی مواجه کرده و فرزندانمان در این محل بین این ‌همه آلودگی مشغول بازی می‌شوند؛چرا مسئولین برای یکبار که شده این مشکل را برطرف نمی کنند؟.

اجحاف درحق مردم!

شهروند دیگری با صدای بلند اعتراض خود را اعلام کرده و می گوید:محله سادات به اندازه کافی درگیر نخاله های ساختمانی ناشی از بهسازی بافت فرسوده است و جمع شدن آب های فاضلاب،حشرات موذی و ایجاد بوی نامطبوع چهره زشتی به این محله داده است که به نوعی طاقت مان را طاق کرده است.

دیگری تصریح می کند:اجرای فاضلاب محله سادات به سال های دور برمی گردد و متاسفانه فاضلاب همچنان در برخی کوچه ها بالا می‌زند و نباید از این موضوع نیز غفلت کرد که برخی همسایه‌ها اصلاً مسائل و اصول لازم را رعایت نمی‌کنند، اما به هرحال ساکنین این محله با مشکلات بزرگی روبرو هستند و چرا باید اینقدر در حق این مردم محروم اجحاف شود.

در ادامه گفت و گوها به سراغ  سید بهنام پاد،رئیس آبفای شهری گچساران رفتیم که درباره مشکلات آب و فاضلاب برخی کوچه های (دوازدهم تا پانزدهم وصال) محله سادات این شهرستان می گوید:متاسفانه مشکلات گرفتگی منهول فاضلاب تنها مختص کوچه 15نیست و به نوعی کل محله سادات این شهر را در برمی گیرد.

تعویض کل فاضلاب محله

 وی می افزاید:هرچند به طور روزانه اقداماتی در خصوص رفع گرفتگی منحول فاضلاب در این نقطه از محله سادات انجام می شود اما به دلیل ساخت و سازها در بافت فرسوده این مشکلات همچنان پابرجاست.

پاد در ادامه تصریح می کند:تنها راه برای رفع این مشکلات، این است که بافت فرسوده به طورکامل بهسازی و بازسازی شود تا بتوانیم کل زیربنای فاضلاب محله سادات را تعویض کنیم.

رئیس آبفای شهری گچساران می گوید:بنابراین هر کاری در این قسمت انجام دهیم بازهم این مشکلات به قوت خود باقی است ، باید توجه داشت که نیروهای آبفای شهری به طور روزانه و در این شرایط کرونایی و با وجود ماه مبارک رمضان در منهول های فاضلاب برای رفع گرفتگی اقدام می کنند.

فرهنگ شهری!

وی می افزاید:مشکل دیگری که هم وجود دارد همان بحث فرهنگ شهروندان است که متاسفانه برخی از شهروندان با رها سازی اجسام و حتی نخاله ساختمانی همچون شن و ماسه در مسیر لوله ها موجبات گرفتگی منهول فاضلاب ها را ایجاد می کنند .

رئیس آبفای شهری گچساران در ادامه اظهار می کند:با این وجود بازهم اجازه نخواهیم داد در این مناطق حداقل مشکلات بهداشتی برای شهروندان محله سادات به وجود بیاید.

پاد در ادامه نیز می گوید:اما در خصوص حفاری کوچه های دوازدهم تا پانزدهم وصال محله سادات بازهم حق با شهروندان است و متاسفانه پیمانکار ضعیف عمل کرد و از پروژه رفت که استان مجددا پیگیر است که به هر طریق ممکن پیمانکار را به گچساران بیاورد .

وی می افزاید:باید توجه داشت که کارهای خوبی هم صورت گرفته است و کلیه خطوط لوله آب که فلزی و فرسوده بودند و ازنظر بهداشتی مشکلاتی هم داشتند با لوله های پلی اتیلن تعویض شدند و در حال حاضر نیز جناب "پاسره" به جد پیگیر موضوع هستند که پیمانکار به ادامه پروژه برگردد .

خلع ید پیمانکار!

رئیس آبفای شهری گچساران درادامه تصریح می کند:این موضوع نیز حائز اهمیت است که الان شرایط بودجه ای پروژه ها هم مثل قبل نیست و آن زمان اگر می خواستیم پیمانکاری را به خاطر ضعف عملکرد خلع ید کنیم این کار شدنی بود و پیمانکاران نیز بیشتر حساب می بردند چرا که پول پروژه ها هم نقد بود.

حرکت دست به عصا!

پاد در ادامه می افزاید:الان نیز برخی پیمانکاران آرزو دارد که خلع ید شوند ،چرا که به راحتی کاری را انجام می دهند و اما وصول اوراق و اسنادشان برای سال های آینده است که آیا به مطالبات شان برسند یا نه، بنابراین در چنین شرایطی باید دست به عصا مقابل پیمانکاران جلو برویم .

وی اظهار می کند:هرچند کار های زیربنایی خوب و مطلوبی در این محله قدیمی انجام گرفته است ،اما باز هم تلاش داریم تا این مشکلات در این منطقه از محله سادات را مرتفع کنیم بنابراین در سریع ترین زمان ممکن پیمانکار را برای تکمیل اقدامات به پروژه خواهیم آورد.

به هر حال با توجه به اظهارات مطرح شده در خصوص مشکلات محله سادات گچساران رفع از این مشکلات نیازمند همکاری و مساعدت همه مسئولین چه در حوزه مدیریت شهری و چه در حوزه مدیریت اجرایی است، چرا که دود عدم رفع این مشکلات تنها به چشم مردم این منطقه خواهد رفت.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها