نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. ارديبهشت 1399 - 11:10
زوج خیرگچسارانی:امیدواریم گروه های خیر و نیکوکار ،هدفمند و با برنامه کارهایشان را پیش ببرند تا بهترلایه های فقردرشهرمان شناسایی وحمایت شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،این روزها به همت گروه های جهادی،خیرین و افراد نیکوکار،حال و هوای گچساران و ماه مبارک رمضان،باز هم ماه عسلی متفاوت را رقم زده است که در این میان ، زوج نیکوکارگچسارانی گویِ سبقت در فصل مهربانی را ربوده و پیشگام درکارخیر،با جدیت و هدفمندبه کارشان ادامه می دهند.

هرچند "فریدون پوراحمد" و "نرگس احمدپور" زوج و شهروند گچسارانی درگفت وگویی خواندنی با این پایگاه خبری تحلیلی از فعالیت های خیرخواهانه خود اینگونه می گویند.

فریدون پوراحمد در خصوص فعالیت های خیرخواهانه اش می گوید:همه چیز از استارت کارهای خبرنگاری وفعالیت های اجتماعی همسرم درمحله های قدیمی وبافت فرسوده گچساران شروع شد،سال 94و در ابتدای بازار داغ تغییر و تحولات عمرانی،همسرم علاقه زیادی به درج تصویر از نوع زندگی افراد مناطق محروم شهرستان را داشت و از آنجاکه  صفحه اینستاگرامی فعالی داشت تصاویرمناطق وکوچه ها و نوع شرح زندگی افراد را آنجا درج می کرد و درسایت های خبری هم رسانه ای کردن این احوال مردم،مورد توجه یک بنیاد بزرگ نیکوکاری درتهران واقع شد.

توزیع 2هزار بسته معیشتی

پوراحمد می افزاید:در این مسیردوست و همراهش بانو "صدری پشتدار"،باحوصله و خانه به خانه درشناساییِ افرادنیازمند اولویت دار،نقش پُررنگی داشت و این دو بانو شانه به شانه هم و با پشتکار،مسبب آمدن 15 کامیون ازکاروان حمایتی بنیاد نیکوکاری دستهای مهربان به گچساران شدند که 2هزار بسته معیشتی و بهداشتی برای خانوارهای نیازمند در محله های بافت فرسوده توزیع کردند.

این خیرگچسارانی تصریح می کند:از آن تاریخ دو فرزندم نیزبه این فعالیت علاقمندشدند و به صورتی جدی تر،این مرحله از فعالیت ها را با درج اطلاعات نیازمندان، نوع نیازمندی و جذب حامی جهت ارائه خدمات به صورت دسته بندی شده انجام دادند.

نوشت افزار اهدایی

پوراحمد در ادامه تاکید می کند: از آن سال تاکنون من یک بارسکته قلبی و جراحی سختی داشتم و باردوم هم جراحی ستون فقرات، اما دراین بُرهه نیز فعالیت نیکوکاری خانواده من نه تنها قطع نشدبلکه در آن تاریخ ها برجسته ترین فعالیت ها را انجام دادند که بطورمثال سال 97 پانزده مدرسه در مناطق شهری روستایی و عشایری باجمعیت 800دانش آموز را توانستیم باکمک و همیاری نیکوکاران ،خیرین و البته بخش عمده ای از هزینه شخصی خودمان تامین ودلشاد کنیم.

وی می افزاید:سال 98 تمامی نوشت افزارهای اهدایی وکفش هارابه همین مجموعه کارگری سدچمشیر اهدا کردیم که بسیار مورد استقبال مسئولین ،رسانه ها و خانوارها قرار گرفت.

همکاری با گروه های جهادی

پوراحمد ادامه می دهد:توجه به شیرخواران معلول و معلولین بزرگسال نیز درکنارفعالیت های ما از اولویت های برجسته کاری است که مجموعه بهزیستی شهرستان گچساران همواره از این همکاری ابراز رضایت کامل داشته اند.

این خیرگچسارانی اظهارمی کند:فعالیت موسسه خیریه مهراندیش گچساران مطالعه شده، هدفمند و در راستای کمک به قشرآسیب پذیر جامعه است و جامعه هدف ما و مجموعه مهراندیش گچساران در هرسال متفاوت است که اولین سال فعالیت ما جامعه هدف خانوارهای نیازمند و کم درآمدبودند،دومین سال دانش آموزان نیازمند و کودکان بیمار زیر11 سال و سومین سال فعالیت مابرای همیاری باگروه های جهادی در روستاها ونیز خریدیخچال، کولرگازی، بخاری، نصب ایزوگام و تامین هزینه ساخت وساز وتعمیرمنازل بود و امسال هم بافرمایشات مقام معظم رهبری درمورد"کمک مومنانه" تصمیم جدی برحمایت از اقشارکارگری این شهرستان که در شرایط بحران کرونا دچار آسیب شدند، کردیم.

حمایت معیشتی از کارگران

این نیکوکارگچسارانی می گوید:کارگران چرخه تولید و ساختارِ زیرساخت های عمرانی هستند که تاثیرچشمگیری درآینده اقتصاد،عمران،فرهنگ و... جامعه دارند را مدیریت می کنند و تحریم ها و عدم پرداخت های حقوقی در این دوره باتوجه به گرانی اجناس،حلقه فشار را برگُرده آنها تنگ و تنگتر می کند که تصمیم قاطع گروه مهراندیش گچساران برحمایت معیشتی این قشر است.

پوراحمددر تاکیدمی کند:اینکه مادرباشی،همسری فداکار و وظیفه شناس و درکنارتمام اینها مادرِ مهربانِ گچساران باشی،صفتی بی بدیل است که درمهربانی های همسرم خلاصه می شود و درمهربانی فرزندانم به مردم بال و پر می گسترد.

خبرنگار خیر

در ادامه نیز نرگس احمدپور،نویسنده و خبرنگار با سابقه گچسارانی در خصوص فعالیت های خیرخواهانه اش اینچنین می گوید:وقتی بادوست عزیزم بانو پشتدار،برای اولین بار پای صحبت و درد و دل خانوارهای نیازمندبا آن حجم معلولیت ها،بیماری ها و نیازها مواجهه شدم ازخودم پرسیدم به عنوان یک خبرنگار آیا رسالتم دربرابر مردم را به خوبی به سرانجام رسانده ام؟تصمیم قاطع گرفتم ازقلم و قدم خود در راه خدمت به مردم گام بردارم وکلمه بنویسم و ازمحبت همسر و دوستانم درتامین نیازها استفاده کنم.

وی در ادامه می افزاید:تشکیل موسسه مهراندیش گچساران بایک گروه هفت نفره استارت خورد و درحال حاضرگروهی 60 نفره این فعالیت ها را حمایت می کنند و باخرسندی تمام اعلام می کنم شفاف سازی و رسانه ای بودن فعالیت های من و همسرم اعتماد گروه راجلب و دلگرمی و اعتقاد ما را به راهی که انتخاب کرده ایم بیشترکرده است.

هدیه مقام معظم رهبری

این بانوی خیرگچسارانی می افزاید:علاوه برتوجه همشریان و دوستان درتمام کشورفعالیت کوچک ما جلوه درخشانی پیدا کرده است به گونه ای که مورد توجه ستاد اجرائی فرمان امام (ره) واقع شدیم و در سال 97 بیش از یکصدبسته نوشت افزاری هدیه مقام معظم رهبری را به روستای باباکلان گچساران اهداکردیم.

مادر مهربانی

این خبرنگارگچسارانی تاکیدمی کند:مهربانی سخت نیست،این شعار ما تاکنون توانسته است بیش از 3 هزار خانوار را درسه هزار اتفاق زیبا با گروه مادرمهربانی مشارکت دهد ،چه ازنظر تحویل نوشت افزار،شیرخشک،بسته های معیشتی و یا هزینه خرید دارو و انجام کارهای پزشکی که تمام این فعالیت ها نشانه اعتمادمردم به مجموعه مهراندیش گچساران است.

وی خاطرنشان می کند:کمپ ترک اعتیادبانوان،خانه معلولین بزرگسال ازنمونه مکان هایی است که باحضور نیکوکاری ازمجموعه خودمان و مسئولین نفت وگازگچساران توانستیم با بسته های اهدایی این مجموعه بخشی ازنیازمندی هایشان را نیزمرتفع کنیم.

شعار مجموعه مهراندیش

این بانوی خیرگچسارانی می گوید:امسال نیز به دلیل شیوع کرونا ویروس سال حساس و پردغدغه ای برای مشاغل خُرد وکلان بود و این شعار مجموعه مهراندیش گچساران بود که حتی جوانان را پای مهربانی ثابت قدم کرد و هزینه بیش از 120بسته معیشتی کارگری مرحله اول که به 64 خانوار پاکبان و 60 خانوار روستایی اهداشد،از جانب یک جوان نیکوکار واعضای ثابت گروه بود.

وی درادامه می افزاید:من تمام انرژی مثبت و روحیه کاری را از مهربانی همسرم و توجه فرزندانم به علاقه کاری خود دارم که از همین رسانه خبری از صبر و حوصله آنهاسپاسگزاری می کنم.

کمک مومنانه در سدچمشیر

احمدپور باز هم تصریح می کند:هفتم اردیبهشت امسال نیز 100بسته معیشتی کارگری توسط اعضای مهراندیش گچساران تهیه تامین و بسته بندی شدو بین یک صدکارگر زحمتکش سدچمشیرگچساران توزیع شد که هزینه این بسته ها معادل هشت میلیون و 600هزارتومان بودکه ازمحل واریزیِ اعضای موسسه تهیه وخریداری شده بود.

وی درپایان می گوید:امیدوارم گروه های نیکوکاری هدفمند و با برنامه کارهایشان را پیش ببرند تا بهترلایه های فقردرشهرمان شناسایی وحمایت شوند.

در ادامه ویدئو را مشاهده کنید.

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها