نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. خرداد 1398 - 20:05
متأسفانه تبعیض و بی عدالتی در بکارگیری نیروها ، واگذاری مسئولیت‌ها و طرح‌ها نه تنها مشکل بیکاری جوانان این دیار را برطرف نکرده بلکه به نوعی حس بی‌اعتمادی به مسئولان را هم دوچندان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،امروزه موضوع کارآفرینی و اشتغال بسیار مورد اهمیت است و استان کهگیلویه و بویراحمد و نیز به تبع آن شهرستان گچساران به دلیل نبود کارخانه‌های بزرگ از بیکاری جوانانش رنج می‌برد، بدون شک باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و کارشناسی شده در راستای رفع این معضل بزرگ نیز گامی اساسی برداشته شود.

گچساران با وجود شرایط آب و هوایی و وجود منابع عظیم نفت و گاز، اما متأسفانه در زمینه اشتغال جوانانش با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و مسئولان هم مدت هاست که با این چالش روبرو هستند و کاری نیز از پیش نبرده اند.

در حالی که اقدامات دقیق و درست و حسابی می‌تواند این مشکلات را تاحدودی مرتفع سازد، اما متأسفانه تبعیض و بی عدالتی در بکارگیری نیروها ، واگذاری مسئولیت‌ها و طرح‌ها نه تنها مشکل بیکاری جوانان این دیار را برطرف نکرده بلکه به نوعی حس بی‌اعتمادی به مسئولان را هم دوچندان کرده است.

با این تفاسیر عادل امینی، مدیرعامل مجتمع صنایع غذایی سرسبز گچساران با استناد به یک صورتجلسه به عنوان دبیر و مسئول پیگیری و اجرای طرح‌های کارگروه کارآفرینی و اشتغال این شهرستان گچساران منصوب شد.

هرچند نیز فرماندار سابق گچساران با استناد به صورتجلسه ۲۵ شهریور ماه 93، عادل امینی همسر خواهر غلامرضا تاجگردون ،نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت را به عنوان دبیر و مسئول پیگیری اجرای طرح‌های کارگروه کارآفرینی و اشتغال شهرستان گچساران منصوب کرد، حال سئوالات زیادی در افکار عمومی ایجاد می‌شود که این مسئولیت بر اساس کدام بند قانونی به "امینی" سپرده شده  و در زمان مسئولیت امینی چه تعداد طرح اشتغالزایی پیگیری و اجرا شد؟.

این درحالی است عادل امینی از فعالین اقتصادی گچساران در نشست بخش خصوصی با دولت و مجلس که با حضور جمعی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در اردیبهشت ماه امسال درگچساران برگزار شده بود به شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام می تازد و عامل بسیاری از مشکلات کشور را این دونهاد می داند.

وی در بخشی از سخنانش گفته بود: از نمایندگان و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به دلیل تصویب قانون قطع ربا از وام های که سالیان سال بانک ها برحوزه تولید مستولی کردند،تشکر می کنم که به فکر ما هم بودید و این قانون هم متاسفانه بدلیل مافیای قدرت در  شورای نگهبان و در مجمع تشخیص مصلحت نظام متوقف شد،اما ما فعالین اقتصادی اصرار داریم که این قانون به هر طریق در این مملکت، که اگر مردم صاحبان اصلی این مملکت هستند، باید اجرا شود.

امینی نیز تصریح کرده بود:رونق تولید در سایه این قوانین  دست و پاگیر از محالات است و شاهد هستیم که فرار سرمایه از زمان بازی ارز در این مملکت چه مبالغی از کشور خارج شد و پیشنهاد می دهیم که اگر چه در منطقه های محروم هستیم اما انتظاراتمان شاید به اندازه خود تهران باشد.

وی  گفته بود:اگر چه 63.7درصد منابع مالی و یا نقدینگی ما در شهر تهران به چرخش در می آید و حدود 36درصد از منابع مالی در سراسر کشور ،اما هیچ انتظاری هم نداشته باشیم که درمناطق محروم رونق تولید ایجاد شود و این اشتغال پایداری که فریاد می زنید از محالات است.

امینی بیان کرده بود: 25درصد نفت و گاز می دهیم و چه مافیای قدرتی پشت این قضیه است که باید خرید اقلام مورد نیاز نفتی را تهرانی ها و یا افراد قدرتمند بگیرند و چرا با تولید کنندگان در این شهر نتوانیم به این مقاصد برسیم و تا کی باید چشم روی هم بگذاریم که باید با توجه به موارد قانونی حق مان را بگیریم.

هرچند باید گفت که جناب امینی  بایسته و شایسته است که به مردم و مسئولین گزارش کاملی بدهند که وی از سال ۹۳ که این مسئولیت را برعهده داشته است، پیگیر کدام‌ طرح‌های اشتغال زا و با چه میزان اشتغال دراین شهرستان بوده،"باغ بنوشکه گچساران" چگونه احداث شده است؟و ...

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

لیوه های شهر را که نقشی در نظام و انقلاب نداشتن لطفا بزرگ نکنید کار شما و تبلیغی برای آمینی هاست

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها