نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. خرداد 1398 - 14:11
هر چند باید گفت که مرگ انسان‌ها در جاده‌های کهگیلویه وبویراحمد اگرچه موضوع تازه‌ای نبوده و به سریالی تکراری تبدیل شده‌که بیش از هر مسئله دیگری قلب مردم این استان را جریحه‌دار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ظهر امروزو درمحور گچساران به دیلم یک دستگاه خودروی شوتی پژو ۴۰۵ که حامل بار گردو بود با دو خودروی سمند و پراید تصادف می کند،که به گفته شاهدان عینی سرعت زیاد خودروی شوتی موجب بروز این تصادف شدید شده و متاسفانه این سانحه دلخراش رانندگی  ۴ نفر کشته و یک نفر زخمی در پی داشته است.

هر چند باید گفت که مرگ انسان‌ها در جاده‌های این استان اگرچه موضوع تازه‌ای نبوده و به سریالی تکراری تبدیل شده‌است که بیش از هر مسئله دیگری قلب مردم این استان را جریحه‌دار کرده است.

به همین بهانه سید سعادت الله حسینی پور در این خصوص نوشته است:در اين حوادث ويرانگر و مصيبت هاي بزرگ عوامل انساني و همين طور نامناسب بودن جاده ها و عدم پوشش مناسب توسط پليس راه بيشترين و تاثيرگذارترين عوامل به ترتيب شمرده مي شوند.

از عوامل انساني ،اين بخش از جاده هاي كشور،متاسفانه معضلي به اسم راننده شوتي است،اين راننده ها با سرعت بالاي ۱۸۰كيلومتر در جاده هاي باريك و پيچ هاي تند،كه ديدي برجاده نيست،رانندگي مي كنند و هر هفته جان خود و ديگران را مصيبت وار يا مي گيرند يا مي ستانند.

حدود دوسال است كه بر حسب توفيق اجباري اين جاده را حداقل ماهي يكي دو بار مي روم و مي ايم،و هروقت كه به گردنه اي مي رسم،با سلام و صلوات ،و دعا رد مي شوم،و همواره منتظرم كه يه راننده شوتي جلويم سبز شود و خودش و من را به كام مرگ بكشد،به همين دليل با وجود اينكه اكثر فاميل گچساران هستند،قيد ديد و باز ديد را زده ام.


واقعا برام مجهول بزرگي است كه چرا اين ها كه اكثرا جوان هستند اينطور با بار و يا بي بار قاچاق جنون سرعت دارندو با سرعت مرگ رانندگي مي كنند،و بارها مشاهده كرده ام كه اين بخش از محور ايست هاي بازرسي مانع از عبور ماشين هاي قاچاق نمي شوند.

اما انگار اين سرعت را براي خود كلاسي مي دانندكه به رخ هم و ديگران بكشند،اما از جاده هاي اين بخش شكواييه اي از مسئولين نزد خدا برم،مردم كه واقعا بي لياقتي مي كنند وگرنه اين نبايد اوضاع جاده هاي آنان باشد.

جاده اي كه در اين بخش از كشور ساخته شده به حدود نيم قرن پيش و يا بيشتر باز مي گردد، اين جاده توسط شركت نفت انگليس در دهه سي و چهل براي پرسنل شركت نفت ساخته شده و اگر شب از هر كدام از اين بخش جاده عبور كنيد،مشعل هاي نفت ،مثل پروژكتوري شب را مثل روز روشن كرده است  و صبح ها نیزخطی طولانی از دود سياه آسمان را غبار آلود.

اما انگار اين جاده هاي باريك ،بعد از دهه چهل رنگ ترميم و آباداني به خود نديده و پروژه هاي راهسازي آن كه چند سالي است استارت زده اند،عملا تعطيل است،اقايان مسئول به والله آه و ناله هاي مادران جگرسوخته دامان همه شما را خواهد گرفت.

به والله ساختن اين جاده خدا و پيغمبري هم حساب كنيد از اتوبان سازي حرم تا حرم ضروري تر و واجب تر است،به خود آييد قبل از اينكه دير شود،كه اين دود سياه كه ريه هاي مردمان اين سرزمين را سياه كرده،به چشم شما هم خواهد رفت.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها