نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. خرداد 1398 - 9:36
تاجگردون :پس مردم چه می گویند؟ پولی را برای کارهای عمرانی درنظرگرفته ایم بعد شهرداری و شورای شهر حدود 12میلیارد تومان بابت حقوق بدهند؟ به هرحال به مردم هم خواهم گفت ،واقعا انگیزه نداریم در این خصوص که همکاری کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،نشست بررسی پروژه های عمرانی گچساران و باشت با حضور نماینده گچساران و باشت در مجلس و جمعی از مدیران کل و روسای شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد ،در ابتدای این نشست محمد حسين نصيری راد، مدير كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گزارشی از وضعیت پروژه ها در دو شهرستان گچساران و باشت ارائه می دهد که این گزارش عملکرد با عدم رضایت نماینده گچساران و باشت روبرو می شود، و تاجگردون درادامه نیز با انتقاد به برخی از عملکردها درخصوص جاده لار _شابهرام و پل دوم باشت ،گفت:با این شرایط جناب نصیری، حساب و کتابمان با هم جور درنخواهد آمد!!! و این موضوع را هم جدی عرض می کنم چرا که پروژه جاده لار و شابهرام بسیار با اهمیت است و بسیاری از مردم  هم ناراحت هستند و اذیت می شوند.

آقای مدیرکل مقصر شمایید

وی در ادامه افزود:جناب نصیری با این تفاسیر مشخص است که مقصر شماهستید،و سرجمع هم از عملکردتان توجیه نشدم و در واقع نیز از هیچ پروژه ای جواب نگرفتیم.

تاجگردون در ادامه با اشاره به مطالبات برخی از پیمانکاران پروژه ها اظهارکرد:بارها به پیمارکاران گفته ام که وقتی از یک پروژه مطالباتی دارید و درحالی که پروژه تان به اتمام هم نرسید است با این ترفند که پولتان را اخذ کنید در مناقصه پروژه بعدی شرکت نکنید و کارجدید برندارید.

دلم نمی خواست که نبش قبرکنم

در ادامه این نشست هوشنگ رویین یکی از پیمانکاران برجسته حوزه راه سازی در گچساران به ایراد سخن پرداخت و خطاب به نماینده گچساران ،گفت:جناب آقای تاجگردون در این نشست هرگز دلم نمی خواست که نبش قبرکنم، چراکه در این جلسه به اندازه کافی کارفرما زیرسوال رفت.

جلساتی که خروجی ندارند

وی افزود:اولین اعتراضم از خروجی چنین جلساتی است که به هرحال مزاحم شما و مدیران استانی و شهرستانی می شویم ،اما خروجی ندیده ایم و تنها یادگاری ما از این نشست ها این است که مدیران قبلی و فرمانداران رفتند و فقط ما مانده ایم و پروژه هایمان؛آنهم با یک دنیا مشکلات مالی که هیچ چیز هم از این جلسات عاید ما هم نشد.

با پروژه ام،نیز تمام شدم

رویین درادامه تصریح کرد:در پروژه بنده (جاده آبریگون)نزدیک به 97درصد کارانجام شده و فقط یک خط کشی و مقداری هم لایه دوم آسفالت مانده است، که باید گفت تنها یک قیر به بنده داده اند و یک تهاتر ارزش افزوده که سرجمع 12میلیارد تومان می شود از 30میلیارد تومان طلب، در حالی که کارمان در حال اتمام است که هم خودم تمام شدم و هم پروژه ام.

پروژه ای که تقصیرترامپ است؟

این پیمانکار گچسارانی افزود:این پروژه هم نوش جان آقایان شود که در هفته دولت جمع دور هم بشوند و افتتاحش کنند،اما مشکلی که بنده را اذیت می کند وقتی است که می گویند پول نیست و مقصر تحریم است ،قیرنیست و مقصر تحریم هاست اما بافت و طبقه بندی و دیگر موارد که تقصیر ترامپ نیست درحالی که تنگ نظری استان را نابود کرده است.

آخرین کار در استان 

وی گفت:27سال پیش اولین کار پیمانکاری را در این استان انجام دادم  و قول شرف هم می دهم که این پروژه هم آخرین کارم باشد، ما زمانی در جنگ می گفتیم اولین اشتباه گروه تخریب آخرین اشتباهش است،بنده هم می گویم که این پروژه آخرین کارم در استان است و این یعنی خداحافظ.

بگذارید جوانان کار کنند

رویین اظهارکرد:قبلا می گفتند نیروهای علمی و مغزها از کشور می روند، اما امروز مغزهای اقتصادی از این استان می روند و بزودی بنده هم از این استان می روم و حداقل بگذارید تا این پیمانکاران جوان کار کنند ،نابودشان نکنید و بگذارید برایتان کار کنند.

تنگ نظری استان را نابود کرده است

وی تصریح کرد:آقایان عزیز،پروژه چطور می تواند کار و پیشرفت کند با این همه تنگ نظری ها ، حسادت ها و حقارت ها و تک نفری ها ،اگر یک نفر نه بگوید تمام دنیا هم جمع شوند این نه تغییرنمی کند.

این پیمانکار گچسارانی درادامه تصریح کرد:اگر پروژه را خوب و به موقع تحویل بدهیم و اگر هم ندهیم هیچ فرقی به حالمان ندارد ،بنده پروژه ام رو به اتمام است درحالی که دریافتی مالی بنده با قیر و تهاتر وهمه به 30درصد هم نمی رسد ،آیا این ظلم نیست ،بنده کارم را انجام داده ام آنهم به خاطر مردم منطقه و قولی که به شما(تاجگردون) داده ام، اما انصافا بر طبق قانون هم نمی بایستی یک روز در این پروژه کار می کردم.

کاری دیگر از دستم برنمی آید

رویین افزود:30میلیارد تومان بنده طلبکارم و تنها 470میلیون تومان به بنده چک داده اند برای بهمن ماه سال 400،الان بنده این پول نداشته را چکار کنم؟،اگر واقعا قانع شده اید که برای بنده کاری انجام بدهید و در این جلسه تصمیم بگیرید که ممنون هم هستم ،چرا که کاری دیگر از دستم برنمی آید.

کور و پشیمان شده ام،ماشین دومیلیاری ام را فروختم

وی اظهارکرد:بنده هم به حاج "نصرالله خادمی" گفتم که شما در جایی خوب پروژه را نگه داشتید واما بنده کارم را تمام کردم که کور و پشیمان هم شدم ؛چرا که قول به شما و مردم دادم ،بارها هم گفته ام که ماشینم را فروختم دومیلیارد و خرج پروژه شد،12واحدآپارتمان فروختم،در کیش خانه فروختم ،دو دستگاه بیل مکانیکی فروختم برای این پروژه ، و اگر الان هم بودند حتی قیمت یک قلم از این موارد الان چند برابر شده بود.

هنگام افتتاح پروژه مرا نیز خاک کنید

رویین درادامه گفت:آقای تاجگردون وقتی برای افتتاح آمدید که روبان پروژه را قیچی کنید ،کلنگی هم با خودتان بیاورید و بنده را نیز خاک کنید چرا که بنده از لحاظ اقتصادی مرده ام و حدود18میلیارد طلبکارم .

چماق به دست های اداره امور مالیاتی

وی درادامه افزود:بخاطر همین چماق به دست های اداره امور مالیاتی که نفس ما را بریده اند و هر وقت دوست دارند اجراییه ای بکشند ،ارزش افزوده ای بگیریندو به هیچ جا هم صراطشان هم مستقیم نیست.

مدیرانی که سرجمع اعتبارات را نمی دانند

این پیمانکار گچسارانی درادامه گفت:با این شرایط الان هم نمی توانیم صورت وضعیت بنویسیم ،وقتی که می دانیم پول تا دوسال دیگر نمی آید چرا خودمان را زیر شلاق اداره امور مالیاتی ببریم و الان هم در این جلسه متوجه شدم که چطور10هزار میلیارد در این مملکت دزدی می شود در حالی که در این استانی که همه مدیران هم در این جلسه نشسته اند سرجمع اعتبارات را نمی دانیم.

آقای شهردار به مردم هم خواهم گفت

بعد از گزارش پروژه های راه و شهرسازی و کلی بحث و جدل اینبارهم نوبت به پروژه های شهرداری می رسد که تاجگردون در خلال توضیحات معاون عمرانی شهرداری با انتقاد به عملکرد این نها دنیز،گفت: آقای شهردار واقعا چه برنامه ای برای پروژه ها دارید؟ بنده با مردم صحبت خواهم کرد ما 30میلیارد تومان اعتبار گرفتیم و برای طرح های عمرانی نیز توافق شد،بی اخلاقی است که حالا این پول نقد شده است 40درصد هزینه حقوق و مزایای کارکنان و پرسنل شهرداری شود؟!.

 انگیزه ای نداریم

تاجگردون تصریح کرد:پس مردم چه می گویند؟ پولی را برای کارهای عمرانی گرفته ایم بعد شهرداری و شورای شهر حدود 12میلیارد تومان بابت حقوق بدهند؟ به هرحال به مردم هم خواهم گفت ،واقعا انگیزه نداریم در این خصوص که همکاری کنیم.

عدم همکاری شورا در پروژه ها

وی افزود:اگرچه اعضای شورا برای پروژه های عمرانی موافقت نمی کنند اما برای پرداخت حقوق پرسنلی که وظیفه دارید از منابع خاص خودتان تامین کنید ،موافقت می کنند،آقای شهردار !اگر واقعا شورای شهر درانجام پروژه ها همکاری نمی کند از ظرفیت دیگر دستگاه ها بهره ببرید و خودتان با همکاری دیگر دستگاه ها اقدام کنید.

تاجگردون در ادامه اظهارکرد:آیا واقعا از عملکردتان راضی هستید ؟که رحمانی، معاون عمرانی شهرداری در پاسخ گفت" از پروژه های عمرانی راضی هستیم،و درواقعا الان فرصتی برای کار کردن برایمان وجود ندارد و شب خواب دیوان محاسبات،صبح خواب بازرسی،دوباره دفتر امور شهری، دفتر نماینده و دفتر فرماندار که واقعا عرصه را برما تنگ کرده اند و حساسیت هایی هم در این خصوص وجود دارد".

آقای شهردار پول روی زمین نخواهد آمد؟

نماینده گچساران و باشت درمجلس افزود:آقای شهردار سرجمع نظرم براین است که کارها با منافع مردم اجین است و نمی شود از این موارد براحتی گذشت ،شهردار و شورا برنامه ریزی کنند که چکاری باید انجام بدهید تا منابع مالی حداکثر شودوگرنه پول روی زمین نخواهد آمد.

عجین شدن منافع شخصی برخی ها با پروژه ها

تاجگردون گفت:برخی ها منافع شخصی شان با پروژه ها اجین شده است و این خودش جای اشکال است،اما این حرکت که کاری صورت نگیردو تلاشی نشود اصلا درست نیست،و تنها انتظار هم این باشد که پولی بیاید، صحیح نیست.

خیانت یا اجحاف شدید در حق مردم 

وی افزود:این همه تلاش برای جذب اعتبار ،اما این عوامل انگیزه می خواهد که بنده با این وضعیت انگیزه ندارم یعنی منظورم این است که احساس تعامل ایجاد نمی شود و وقتی که شهردار محترم دستور می دهند که از این 30میلیارد تومان، 40درصد برای حقوق  پرسنل برود، نمی خواهم بگویم که خیانت است اما واقعا اجحاف شدید در حق مردم است.

تاجگردون و خوردن فحش برای جذب اعتبار

نماینده گچساران و باشت درادامه اظهارکرد:در سال 94پولی را با هزار زحمت بگیری و درعین حال فحش هم بخوری که چند پروژه را انجام بدهی ،و بعد در سال 98حدود 40درصد هزینه حقوق پرسنل شود ؛چرا که شما نتوانستید در این خصوص برنامه ریزی کنید و حقوق پرسنل را از منابع دیگر پرداخت کنید.

تاجگردون گفت:ما که مامور تامین حقوق پرسنل شهرداری نیستیم و ما مامور تامین رفاه بیشتر برای مردم هستیم ،حالا از این وسط هم پرسنل شهرداری که زحمت می کشند هم حقوقشان پرداخت می شود،مردم شورای شهر را انتخاب کردندو شورا هم شهردار را و بنده هم استقبال می کنم و دوست هم داریم که کار کنید و با سرعت طرح ها و برنامه ها جلو بروند.

عادت ندارم که این نخ هم بریده شود 

وی افزود:روز اولی که شورای فخیمه تشریف آوردند بحث بود که بابت پروژه های عمرانی عوارض را نصف می کنیم و با همین شعار هم جلو آمدند ،واقعا دوست دارم کمک کنم و تا لحظه آخر می کشم و عادت ندارم که این نخ هم بریده شود حتی با دشمن تا لحظه آخر هم کار را ادامه می دهم،آنهم بخاطر اینکه کارها پیش برود.

حاضر نمی شوید حتی جواب مکاتبات را هم بدهید

درادامه این نشست نیز خوانپایه فرماندار گچساران به ایراد سخن پرداخت و خطاب به شهردار گچساران گفت:از وقتی که به عنوان فرماندار به این شهرستان آمده ام ،درواقع چند بار جلوی پروژه ها و طرح های شهرداری را گرفته ام؟ ،شما تنها در جلسات گاهی هستید و گاهی هم نه و در این خصوص هم گلایه ای ندارم ،آقای شهردار شما حاضر نمی شوید حتی جواب مکاتبات را هم بدهید.

نسبت به مطالبات مردم پاسخگو باشید

وی افزود:اگر قرار است مسئولیت پذیرباشید و دغدغه مردم را دارید، مگر این کار نیست ،بارها در جلسات تصمیماتی گرفته شد برای پیشبرد پروژه ها و طرح ها، اما از درب اتاق جلسات که بیرون رفتید دیگر توجهی نشد و اگر می خواهید آن ارتباطات و تعاملات در سیستم اداری این شهرستان حاکم باشد بایستی هر کسی در جایگاه خودش نسبت به مطالبات مردم پاسخگو باشد.

آقای شهردار! جاده یکطرفه تهش بن بست است

تاجگردون درادامه گفت:به هر حال آقای شهردار صلاح مملکت خویش خسروان دانند ،ما در حد خودمان اختیار داریم و شهردارواعضای شورای شهرهم اختیارات خودشان،ما احترام هم قائلیم برای انتخاب مردم و شورای شهر و انتخاب شهردار،اما جاده دوطرفه است چرا که جاده یکطرفه تهش بن بست است.

دغدغه پرداخت حقوق پرسنل

مسعودظفری،شهردار گچساران درادامه این نشست چندساعته نیز گفت:درماه حدود سه میلیارد تومان حقوق پرسنل پرداخت می کنیم و ماه قبلی هزینه تامین و نگهداری ماشین آلاتی که در شب عید کار کردند هم بالغ بر310میلیون تومان شد و این دغدغه ها را هم ما داریم.

عدم پرداخت عوارض پروزه پردیس هنری

وی افزود:همانطور که استحضار دارید درآمد شهرداری 90درصد از عوارض است که از ساخت و ساز بدست می آید و ساخت و ساز فردی واقعا در شهر تعطیل است وتنها چند پروژه اداری است که مثلا پروژه پردیس هنری که الان در مرحله اتمام است یک هزارتومان به شهرداری پرداخت نکرده است.

ظفری تصریح کرد: امروز بیشتر از هرچیزی دغدغه پرداخت حقوق پرسنل را داریم و تا پایان سال 96هم حدود 26بوستان و پارک و فضای سبز به شهر اضافه شده است و چنین هزینه هایی را هم داریم در حالی که ساخت و ساز بسیار کم  و به تبع آن عوارض دریافتی هم کم شده است.

کاهلی شورا را به پای من شهردار ننویسید

شهردار گچساران درادامه گفت:بحث مشکل با آب و فاضلاب شهری هم حل شده است؛ به هر حال چنین دغدغه هایی داریم و تمام وقتمان را گذاشته ایم و شبانه روز هم پای کار هستیم ، شورای شهر هم باید مصوب کنند تا ما اجرا کنیم و اگر در جایی هم شورا یا کاهلی می کنند و یا انجام نمی دهند و یا به هر دلیل دیگر،پس این موارد را پای ما ننویسید.

برداشتن بار ترافیکی از بلوار ولی عصر

وی افزود:در این مجموعه کاری بنده همه پای کار هستند و در چند ماه آینده با انجام برخی پروژه ها بار ترافیکی از بلوار ولی عصر برداشته خواهد شد،با این وجود گاهی مواقع شاید همین انتظار را از ما داشته باشند که کارگر خدماتی شهر را تمیز نگه دارد و فضای سبزمان را سبز نگه داریم.

برنامه ریزی با شورا

تاجگردون درادامه گفت: شاید به طورکامل اختیار تام نداشته باشید و شورایی هم وجود دارد ،اما به هر حال هم دغدغه حقوق پرسنل وجود دارد که باید با برنامه ریزی و تدبیر بهره برداری لازم را از منابع خودتان داشته باشید و گرنه چه کسی است که نخواهد شهر تمیز باشد و کارگران زحمتکش حقوقشان را سروقت دریافت کنند؟،هرچند مسائل گفته شد و با شورا بنشینید و برنامه ریزی کنید.

خجالت شهردار باشت از تاجگردون

لطف الله موسوی، شهردار باشت هم در ادامه این نشست گفت:جناب تاجگردون فکر کنم با این آمار و ارقام میلیاردی پروژه ها که در این جمع گفته شد واقعا خجالت می کشم که بخواهم از اعتباراتم حرف بزنم و بهتر است بحث را در مورد اعتبارات باز نکنم.

وی افزود:در جایی اعتبار 10میلیاردتومان است و 40میلیارد تومان تخصیص داده شده و درجایی اعتبار بیش از 2میلیارد است و 600میلیون تومان تخصیص داده شده است آنهم در یک جایگاه مدیریت شهری،جناب تاجگردون نمی دانم از کجای مشکلات باید شروع کرد بارها مشکلات گفته شده اما مشکلی برطرف نشده است.

تاجگردون ناجی مشکلات!

موسوی اظهارکرد:حجم مشکلات بالا با این اوضاع اقتصادی مملکت این است که داریم لمس می کنیم، ما نمی گویم که شما باید ناجی همه مشکلات شوید ولی با توجه به جایگاه شما در مجلس سقف انتظارات از شما بالا رفته است .

وی افزود:شاید اگر شما یک نماینده عادی در مجلس می بودید شاید سطح توقعات ازشما نیز پایین می بود و همانطوری که می دانید بنده در بین شهرداران استان در جلسات که حضور پیدا می کنم ،مطرح می کنند که شهردار باشت خیالتان راحت باشد که کلی پروژه و طرح برای افتتاح و کلنگ زنی دارید و کل تهران خیال می کنند که برای باشت سرازیر می شوند.

گلایه از برنامه و بودجه استان

شهردار باشت اظهارکرد:قطعا شما اطلاع دارید که اینگونه نیست وهمان پولی که برای بقیه شهرستان ها می آید برای ما هم چنین است،از آقای نوروزی رئیس برنامه و بودجه استان گله مند هستم که چرا تنها 28درصد اعتبارات سال 97ما تخصیص داده شده و مابقی کجا رفته است؟.

وی افزود:چرا از دومیلیارد و 700میلیون تومان تنها 649میلیون تومان دست ما را گرفته است چرا تنها شهرداری هستیم که یک ریال نقدی نداشته ایم از خزانه،چرا تنها شهرداری هستیم که در طول یکسال بیش از 100پروژه عمرانی خدماتی و شهرداری با کمترین اعتبارات داشته ایم.

موسوی تصریح کرد:چرا تنها شهرداری هستیم که علی رغم اوضاع بد اقتصادی کشور هیچکدام از پروژه های ما تعطیل نشده و کماکان با همان سرعت به کارمان ادامه می دهیم ،و همه عزیزانی که این سازمان برنامه و بودجه را مورد هجمه قرار می دهند می خواهم که منصفانه تر به مسائل نگاه کرد.

مایه از آبروی تاجگردون

وی درادامه افزود:جناب تاجگردون در حضور شما با قاطعیت اعلام می کنم تا روزی در منصب شهرداری باشت هستم و نوکری مردم عزیز شهرم را دارم حتی اگر قَرانی هم اعتبار نیاید هیچکدام از پروژه های شهرداری باشت تعطیل نخواهد شد و بلکه در صورت لزوم پروژه جدید هم تعریف خواهد شد،اگر جهت کسب اعتبار لازم از آبروی جنابعالی و خودم هم مایه بگذارم ، برای توسعه و عمرانی و آبادنی شهرم از هیچ فرصتی دریغ نخواهم کرد.

از دیگر حواشی مهم این دیدار نیز می توان به حضور با تاخیر "رسول شعبانی" مرد دوربینی و همیشه حاضر گچساران در این نشست ها اشاره کرد.البته ساعت جلسات فرمانداری هم بعد از رفتن جناب "رحیمی" نیز کمی دلخور شده و انگار تامدتها هم نای بیدار شدن ندارد.برنامه افطاری هم طبق معمول جلسه گذشته نیز برپا بود.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها