نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. ارديبهشت 1398 - 13:12
هنوزهم سیل کمک های مردم گچساران به سوی مناطق سیل زده کشورمان ادامه دارد ،گرچه سیلاب دربرخی مناطق فروکش کرده اما "موج مهربانی" همچنان جریان دارد تا مرهمی بر دل هموطنان سیل زده مان باشد و آنها خود را تنها و بدون تکیه گاه احساس نکنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،گرچه کشورمان در بخش هایی از گستره پهناور خود سال نو را با سیلاب های ویرانگری آغاز کرد که خسارات و تلفات آن همچون زخمی دل آزار همه هم میهنان را متاثر کرد اما در پی آن، موج پرخروش کمک های مردمی و حمایت دستگاه های مختلف از هموطنان سیل زده همچنان ادامه دارد.

در این میان مردم نوع دوست گچساران نیز از قافله کمک به هموطنان آسیب دیده عقب نمانده و دستگاه ها و اقشار مختلف مردم دیار بام نفت ایران ، موکب های اربعین،فعالین اقتصادی، گروه های جهادی بسیج و سایر نهادهای خدمات رسان این شهرستان از طرق مختلف علاوه بر کمک های نقدی و غیرنقدی، امکانات خود را برای امدادرسانی مستقیم و شتاب به بازسازی این مناطق بکار گرفتند.

این درحالی بود که گروهای جهادی بسیج دانشجویی گچساران از همان روزهای ابتدایی وقوع سیل به مناطق سیل زده خوزستان گسیل شدند تا به یاری هموطنانمان بشتابند با این وجود در تمام این مدت دانشجویان و نیرو‌های جهادی هیچگاه مردم را تنها نگذاشتند و از جان و دل مایه گذاشتند و هنوز هم به طرق مختلف در حال خدمت رسانی به هموطنان سیل زده خوزستانی هستند.

محمد سلیمانی ،مسئول بسیج دانشجویی گچساران در این خصوص گفت:بازارچه خیریه "موج مهربانی" جهت جمع آوری کمک های مردمی به سیل زدگان کشورمان توسط گروه های جهادی بسیج دانشجویی شهرستان های گچساران و باشت و نیز خیریه عشاق الحسن علیه السلام دایر شد.

وی افزود:در این بازارچه خیریه که برای اولین با در استان برپا شده بود ،جهادگران دانشجو تولیدات مناطقی را که در آنجا فعالیت های جهادی داشتند را دراین بازارچه به معرض فروش گذاشتند تا عواید حاصل از این حرکت جهادی جهت ساخت و ساز در مناطق سیل زده کشورمان صرف شود.

سلیمانی تصریح کرد:در این بازارچه اقلامی همچون لباس،عروسک، کالاهای دست ساز متربیان جهادگر،غرفه کتاب وهمچنین عرضه محصولات خوراکی خانگی که توسط جهادگران دانشجو طبخ شده بود ،به فروش گذاشته شد.

وی تصریح کرد:این محصولات با قیمت پایه عرضه شد درحالی که مردم شریف گچساران به مبالغ بالاتر خریدها را انجام می‌دادند تا هرچه سریعتر روند بازسازی مناطق سیل زده سرعت گیرد.

سلیمانی درادامه برحمایت و تقویت چنین برنامه هایی درگچساران برای کمک به مناطق سیل زده کشورمان تاکیدکرد وگفت:گرچه سیل در برخی شهرها فروکش کرده اما "سیل مهربانی" درگچساران فروکش نمی کند و همه مدیران شهری در کنار دیگر اقشار مختلف مردم گچساران باید بسیج شده و تلاش کنند با مشارکت همه جانبه نیازمندی های هموطنان سیل زده را برطرف کنیم. 

هرچند سیلاب ویرانگر جان بسیاری از هموطنان را گرفت، خانه‌های بی‌شماری را تخریب یا به آن‌ها خسارت زد، مزارع کشاورزی را نابود، دام‌ها را تلف و به زیرساخت‌های عمرانی نیز خسارت‌های بسیار وارد شد؛اما  با این وجود سپاه، بسیج، ارتش و نهاد‌های دولتی برای کاستن آلام مردم رنج دیده در این مناطق آستین همت بالا زدند و با نشان دادن همدلی و همبستگی عزم مثال زدنی، خود را برای برون رفت از شرایط فعلی و بازگرداندن زندگی دوباره به مناطق سیل زده به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها